Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کشور گفت: تا کنون مشکل امنيتي و انتظامي خاص نداشتيم و هيچ راهزني صورت نگرفته است.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس، دومين جلسه شوراي عالي مديريت بحران صبح امروز به رياست عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور و قائم مقام رئيس شوراي عالي مديريت کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.
رحماني فضلي پس از پايان اين جلسه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تسليت مجدد به خانواده هاي درگذشتگان حادثه زلزله در کرمانشاه طي سخناني اظهارداشت: تمامي اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده در دومين جلسه صبح امروز ستاد عالي مديريت بحران مورد بررسي قرار گرفت و نيازها، ضعف ها و مطالبات را هم مورد ارزيابي قرار داديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه مهمترين مسئله در شرايط کنوني تامين آب، برق و گاز مردم اين مناطق است، افزود: طبق گزارش هايي که مسئولان امر در اين جلسه ارائه کردند خدمات برق و آب صد درصد در اين مناطق وصل و جاري شده منتها بدليل پس لرزه ها در برخي مناطق با مشکل کدري آب مواجه هستيم، همچنين در زمينه گازرساني در حدود 50 درصد مناطق گاز وصل شده و در ساير مناطق و موارد هم کارشناسان درحال نشت گيري هستند تا اين موضوع هم به طوري کامل وصل شود.
وزير کشور با بيان اينکه تا کنون حدود 24 هزار چادر در مناطق زلزله زده توزيع شده است، ادامه داد: در اين جلسه تصميم گيري شد که 10 هزار چادر ديگر هم به اين مناطق ارسال شود.
رحماني فضلي اسکان مردم زلزله زده را مهم ترين مسئله عنوان کرد و اظهارداشت: در اين رابطه در جلسه اي که روز گذشته با حضور رئيس جمهور برگزار شد قرار شد مردمي که قصد دارند خانه اجاره کنند به آنها اجاره پرداخت شود و يا آنهايي که نياز به کانکس و چادر دارند دراختيارشان قرار بگيرد و اينکار با اولويت مناطق روستايي که با تخريب بيشتر و شرايط آب و هوايي سردتر مواجه هستند انجام مي شود.
وي ادامه داد: همچنين در جلسه امروز مقرر شد وزارت راه و شهرسازي در زمينه اسکان مردم در اين مناطق برنامه زمانبندي شده ارائه کند و در اين برنامه اسکان موقت و هم ساخت دائمي خانه ها را مشخص کنند.
وزير کشور گفت: قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام آمادگي کرده که ساخت مساکن روستايي را برعهده بگيرد که قرار شد اينکار با هماهنگي وزارت راه و شهرسازي که متولي اينکار است انجام شود.
رحماني فضلي از اعلام آمادگي کميته امداد براي تامين مساکن افراد تحت پوشش اين کميته خبر داد و گفت: تمامي دستگاه ها براي ارائه خدمات اعلام آمادگي کردند لذا جلسه ستاد به منظور ايجاد هماهنگي بيشتر در خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به مردم به طور مرتب تشکيل خواهد شد.
وي با مهم خواندن مقوله برقراي امنيت در مناطق زلزله زده و شرايط بحراني گفت: در زمينه برقراري امنيت در مناطق زلزله زده قرارگاه نيروي انتظامي مسئول تامين امنيت شد که نيروهاي سپاه و ارتش به آنها در انجام اينکار کمک خواهند کرد.
وزير کشور با رد هرگونه راه زني در مناطق زلزله زده تاکيد کرد: در اين مناطق تا کنون مشکل امنيتي و انتظامي خاص نداشتيم همچنين قرار شده توزيع امکانات به صورت هوايي و مناسب در مناطق مختلف و آن مناطقي که بيشتر آسيب ديده اند انجام شود.
رحماني فضلي تصريح کرد: در حوزه اطلاع رساني نيز مقرر شد انتشار و بيان اخبار سطح بندي شود و اخبار در سطح استاني و ملي در جهت همدلي بيشتر مردم و ترغيب آنان براي کمک هايي که قصد دارند انجام دهند صورت بگيرد اما در اين ميان در فضاي مجازي سواستفاده هايي از احساسات مردم و خواست و مطالبات آسيب ديدگان صورت گرفت که اصلا اين اقدام اخلاقي نيست لذا نبايد با عقده گشايي هايي در حوزه هاي متخلف با ذهنيت و با احساسات مردم بازي کرد که بنا شد کميسيون مربوطه به اين شايعات پاسخ قاطع دهد.
وي بيان کرد: تلاشمان اين است که خسارت ها را در کوتاه ترين زمان ممکن جبران کنيم که در اين زمينه در جلسه روز گذشته مصوبات بسيار خوبي داشتيم.
وزير کشور در پاسخ به اين سوال که آيا عمليات جست و جوي مفقودين به اتمام رسيده است يا خير؟ گفت: جست و جوي کساني که زير آوار ماندند پايان يافته زيرا در همان روز اول مقرر شد کساني که عزيزانشان را از دست داده اند يا مفقود شدند به مسئولان مستقر و تيم هايي جست‌وجو گر اطلاع بدهند که همه اطلاعات جمع آوري و بر اساس آن اقدامات لازم انجام گرفت و اکنون گزارشي از وجود مفقودين زير آوار نداريم.
رحماني فضلي تصريح کرد: احتمالا تعداد فوتي هايي که تا کنون پزشکي قانوني اعلام کرده بيشتر خواهد شد به دليل اينکه برخي در مراحل اوليه با کسب مجوزهاي محلي جانباختگان را دفن کرده بودند که تعداد اين افراد هم به آمار کلي افزوده مي شود.
وي يادآور شد: پيرو دستور رهبرمعظم انقلاب و رئيس جمهور پيگيري ها در صحنه عمل با قوت ادامه دارد و با جلسات ستاد عالي مديريت بحران مسائل مورد نظر را بررسي و رصد مي کنيم همچنين جلسات ستاد در شهرستان ها و استان کرمانشاه هر روز برگزار مي شود و تا زماني که به ثبات مطمئني در همه ابعاد نرسيم اين مسائل را پيگيري مي کنيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، محمد امین سالاری پور با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش امانی عضو شورای شهر تهران از محله جوادیه با بیان اینکه وضعیت خدمات شهری رو به پیشرفت است، گفت: محله جوادیه ۳۰۰ هکتار با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۱۶۰ پروانه در بافت فرسوده این محله صادر شده است؛ براساس برنامه باید ۳ درصد نوسازی انجام می شد که ما در این حدود نوسازی داشتیم و حتی چند پروژه تجمیعی داشتیم که چند مورد بیش از ۲۰ پلاک بودند.

او با بیان اینکه به حد استاندارهای مورد توقع مدیریت شهری تهران رسیدیم، گفت: شهرداری تهران با تملک یک قالیشویی به زودی یک بوستان ۵ هزار متر مربعی را افتتاح خواهد کرد و همچنین یک پارکینک زیر سطحی و مجموعه ورزشی در حال ساخت است و اعتبار آن پیش بینی شده و به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

سالاری پور با بیان اینکه در مورد نقش اتباع در گود باغ آذری باید بگویم که این محله خاص و فرسوده است و حضور اتباع در این محله چشمگیر است و چون معابر باریک است ما به صورت مکانیزه نمی توانیم در این معابر خدمت رسانی کنیم و به اهالی تذکر دادیم که در مورد نظافت دستی نکاتی را رعایت کنند گفت: البته در سه نطقه محل جوادیه سرویس بهداشتی داریم و در مورد وضعیت مدارس باید بگویم که ۳۱ مدارس و پیش دبستانی داریم که آموزش و پرورش موارد مورد نیاز را اعلام کرده بود و اگر موردی را اعلام نکند ما وارد نمی شویم.

او در مورد مشکل خون آبه و بوی تعفن در میدان بهمن نیز گفت: در مورد لایروبی نهر جگرکی باید بگویم که یک قسمت از منطقه درگیر جکرگی است و برای رفع موضوع باید اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد.

سالاری پور با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ پروژه محله در سال جاری پیش بینی شده گفت: ریل راه آهن تهران- اهواز ۱۱۴ کیلومتر مربع است و مردم نمی‌توانند ساخت و ساز داشته باشند و همچنین وجود کابل‌های فشار قوی مردم را به دردسر انداخته است.

کد خبر 848330 منبع: ایسنا برچسب‌ها ساخت و ساز ریل و راه آهن - قطار شهرداری منطقه ۱۶

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است