Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از کشته شدن چهار تن از سرکردگان داعش در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که طی سه هفته گذشته چهار تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حملات هوایی عراق و سوریه کشته شدند.

با کشته شدن این چهار سرکرده داعش تعداد کشته‌های سرکرده‌های این گروه تروریستی در عراق و سوریه در سال جاری به ۱۱۷ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که از بین کشته شدگان " یوسف دیمیر" است که مسؤول عملیات جاسوسی داعش بود،  "عمر دیمیر" برادر وی نیز هماهنگ کننده عملیات خارجی داعش بود که هر دو در حمله‌ای در نزدیکی شهر "القائم" کشته شدند.

این ائتلاف همچنین اعلام کرد که "ابو یزن" نیز هماهنگ کننده تسلیحاتی داعش و یکی از سرکرده‌های برجسته این گروه تروریستی بود که نزدیک "المیادین" سوریه کشته شد.

طبق گزارش ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، "عبدالله هاجوی" نیز در نزدیکی "بوکمال" واقع در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفت.

رایان دیلون در بخش دیگری اذعان کرد،  ممکن است جنگجویان خاری توانسته باشند از رقه سوریه قبل از آزادسازی آن فرار کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند، ۳۰۰۰ غیرنظامی در ۱۴ اکتبر به موجب توافقی بین شورای مدنی و عناصر داعش چند روز قبل از آزادسازی شهر از رقه خارج شدند.

ائتلاف در آن زمان اعلام کرد، مصر است که به جنگجویان خارجی داعش اجازه ندهد از رقه خارج شوند اما گزارش بی بی سی حکایت از آن دارد که صدها جنگجوی داعش از جمله خارجی‌ها با سلاح‌هایشان در ۱۲ اکتبر رقه را ترک کرده‌اند.

رایان دیلون به خبرنگاران گفت،‌ بین ۳۵۰۰ غیرنظامی در آن زمان از رقه خارج شدند که کمتر از ۳۰۰ تن مورد بازرسی و شناسایی هویت‌شان به عنوان اعضای احتمالی داعش قرار گرفتند. طی عملیات بازرسی چهار جنگجوی خارجی داعش در پی شناسایی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شدند.

دیلون خاطرنشان کرد: ائتلاف با این نیروها توافق کرد از طریق مطابقت عکس و انگشت نگاری مردانی که در سن جنگ هستند به منظور ممانعت از فرارشان مطمئن شود اما نمی‌توانم تایید کنم که ۱۰۰ در صد این موارد در مورد آنها اجرا شده باشد. احتمال اینکه آنها به عنوان غیرنظامی یا مبارزان محلی فرار کرده‌ باشند امری وارد است.

دیلون اشاره کرد، پهپادهای ائتلاف کاروان را بعد از ترک رقه تعقیب کرد اما تصمیم گرفت آنها را به دلیل وجود غیرنظامیان هدف قرار ندهند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، چند روزی‌ست که تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم مظلوم غزه به‌دست صهیونیست‌های اشغال‌گر، دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.

پلیس آمریکا ضمن ضرب و شتم معترضان تا کنون حدود ۶۰۰ دانشجو و استاد در ۶۰ دانشگاه آمریکا را بازداشت کرده است.

دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر امروز حمایت خود را از این دانشجویان آزادی‌خواه اعلام کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • آزادی بیان آمریکایی با طعم شوکر
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد