Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه در ماه جاری تعدادی پرنده شامل سارگپه، دلیجه، کاکایی و یک قلاده روباه به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان جهت مداوا و انجام اقدامات کنترلی منتقل شدند، اظهار کرد: این حیوانات آسیب دیده از سطح شهر با هماهنگی آتش نشانی جمع آوری شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با بیان اینکه گونه‌های وحشی عمدتا به دلیل حوادث غیر طبیعی نظیر برخورد با کابل‌های برق، شلیک شکارچیان غیرمجاز و یا برخورد با خودرو در جاده‌ها و حتی زنده گیری صیادان غیر مجاز آسیب می‌بینند، افزود: متاسفانه در برخی از این موارد گونه‌های وحشی به دلیل شدت جراحات وارده دیگر امکان بازگشت به طبیعت را نداشته و تا پایان عمر باید در مراکز نگهداری شوند.

امداد و نجات حیوانات آسیب دیده اهمیت اکولوژیکی دارد

بازگیر با بیان اینکه رسیدگی و درمان به موقع به گونه‌های وحشی آسیب دیده به صورتی که توان بازگشت به طبیعت را یابند به لحاظ اکولوژیکی دارای اهمیت ویژه‌ای است، تصریح کرد: در بین این گونه‌های آسیب دیده گاها گونه‌های وحشی در معرض خطر انقراض و به لحاظ حفاظتی با ارزش نیز مشاهده می‌شود.

بر اساس این گزارش شهروندان در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و یا گونه‌های آسیب دیده و سرگردان، موضوع را به سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟