Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خسرو تاج در سفری یک روزه به شهرستان شوش و بازدید میدانی از منطقه مرزی فکه سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت:موضوع احداث بازارچه مرزی در منطقه فکه شوش به عنوان یکی از مطالبات تجاری مردم منطقه با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان شوش در کمیسیون ماده 1 مطرح شد.
وی بیان داشت:پس از بازدید میدانی ، نتیجه کارشناسی ایجاد بازارچه مرزی فکه در شوش برای صدور مجوز با رویکرد مثبت به هیات دولت ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروتاج افزود: نزدیکی منطقه فکه به بازار العماره یکی از ظرفیت های مثبت منطقه است که می تواند در گسترش مبادلات تجاری بین 2 کشور ایران و عراق موثر باشد ضمن اینکه جاده فکه - شوش - العماره به واسطه نزدیکی و همجواری از دیگر ظرفیت های مثبت این منطقه است لذا احداث بازارچه مرزی فکه دارای توجیه اقتصادی است.
رئیس سازمان توسعه تجارت به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری شهرستان شوش نیز اشاره کرد و گفت:بازارچه مرزی شهرستان شوش می تواند به عنوان یک گذرگاه رسمی دسترسی ایران به بازار کشور عراق را تسهیل کند.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد بازارچه مرزی مشترک در شوش را برای هر 2 کشور ایران و عراق مفید و سودمند دانست و گفت:با توجه به زیر ساخت های موجود در شهرستان شوش و نیز ظرفیت بالای این شهرستان و شهرهای هموجوار در بخش کشاورزی انتظار می رود دولت با قید فوریت نسبت به صدور مجوز و ایجاد این بازارچه مرزی در فکه اقدام کند.
سید راضی نوری گفت:مردم شهرستان شوش ارتباط تنگاتنگی با مردم استان میسان عراق دارند که این ارتباطات در رونق اقتصادی و نیز توسعه گردشگری به استان خوزستان مهم و اثر گذار است. ضمن اینکه ایجاد بازارچه مرزی مشترک در تقویت امنیت منطقه اثر گذار است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:در شهرستان شوش و شهرهای شمال خوزستان سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که بخشی از این محصولات به دلیل مشکل صادرات و دوری بازارهای هدف از بین می رود.
وی گفت:با راه اندازی بازارچه مرزی در شوش و تامین زیر ساخت هایی چون جاده مناسب همچنین 2 بانده کردن جاده شوش - فکه می توان امکان تردد زائران اربعین حسینی از این نقطه مرزی را فراهم کرد.
شهرستان شوش با کشور عراق 9 کیلومتر مرز مشترک دارد.
منطقه فکه در 70 کیلومتری شوش قرار دارد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در خصوص ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و مرز هوایی فرودگاه دزفول گفت: حمل و نقل هوایی در صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد که توسعه آن در افزایش صادرات اثر گذار است.
خسروتاج با اشاره به صادرات صورت گرفته از طرق فرودگاه های شیراز و تهران به کشور قطار بیان داشت:برای دسترسی به بازار کشورهای شمال ایران به خصوص روسیه نیازمندیم تا حمل و نقل هوایی توسعه یابد.
وی گفت: در صورت ورود بخش خصوصی به صادرات هوایی محصولات کشاورزی ،دولت این آمادگی را دارد که با پرداخت یارانه ، هزینه حمل و نقل هوایی را برای صادر کنندگان کاهش دهد.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد که اقتصاد بریتانیا در مسیر رشد اقتصادی کند پیش می‌رود، بنابراین از اکثر کشورهای همتای گروه هفت عقب خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد افزایش خواهد یافت که رشد کمتری نسبت به سایر اقتصادهای گروه هفت به غیر از آلمان را نشان می‌دهد، البته این رقم قبل از ثبت رشد یک درصدی در سال ۲۰۲۵ است.

این رقم عملکرد اقتصاد مالی محافظه‌کاران را نشان می‌دهد و ریشی سوناک آینده سیاسی خود را قبل از انتخابات عمومی در خطر می‌اندازد.

البته آخرین پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای رهبر محافظه‌کاران دردسر بیشتری ایجاد کرده است و نشان می‌دهد که محافظه‌کاران در مدیریت مالی بریتانیا مناسب عمل نکردند.

تورم امسال بریتانیا ۲.۷ درصد خواهد بود که بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای گروه هفت خواهد بود و این در حالی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی رشد اقتصاد بریتانیا در سال جاری را از ۰.۷ درصدی که در فوریه پیش‌بینی کرده بود به ۰.۴ درصد کاهش داد.

انتظار می‌رود که فقط آلمان در میان اقتصادهای پیشرفته گروه هفت که شامل کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ایالات‌متحده است، عملکرد بدتری داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی