Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از ارسال ۳ هزار چادر و ۲ هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی اکبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اظهار کرد: کمبود چادر وجود نداشته و مهمترین مشکل، توزیع چادرهاست چرا که تلاش داریم به دست نیازمندان واقعی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه ۶۵ نیروی مجرب و واکنش سریع به مناطق زلزله زده اعزام شدند، از استقرار تیم های امدادرسانی در ثلاث باباجانی خبر داد و افزود: صفر تا ۱۰۰ این منطقه در اختیار مازندران قرار گرفت تا کلیه اقدامات بصورت سازماندهی شده اجرا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ پزشک و ۲۰۰ پرستار مازندرانی اعلام آمادگی کردند در مناطق زلزله زده حضور یابند، گفت: یک شرکت خصوصی اعلام کرد ۱۰ کامیون پتو را به مناطق زلزله زده ارسال می کند.

اکبری از استقرار چادرهای هلال احمر در تمام معابر شهرهای استان خبر داد و افزود: مردم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را تنها در اختیار هلال احمر قرار داده و به افراد غیر، اعتماد نکنند.

وی نیاز اصلی مردم منطقه را پتوی نو کنسرو دانست و شماره حساب ۹۹۹۹۹ متعلق به هلال احمر نزد تمام بانک های کشور را برای کمک های نقدی اعلام و گفت: مردم می توانند از طریق سامانه #۷۲۴* نیز کمک های خود را اهدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه اولویت اول ما کمک های نقدی است، از خیرین و شرکت ها خواست جهت ارسال کمک هایشان با شماره تلفن ۳۳۲۸۴۲۳۸ تماس حاصل کنند.

اکبری خواستار مشارکت مردم شد و تاکید کرد: کمک های مردمی باید نظام مند و هدفمند شود.

وی مهمترین نیازها در حوزه حوادث را نیازهای اجتماعی خواند و گفت: نگرش های اجتماعی به حوادث را باید اصلاح و ارتقا داد و با مشارکت مردم و خدمات داوطلبانه، بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بر تشکیل شبکه های داوطلبی شامل شبکه پزشکان، مهندسان، رسانه ها و معلمان تاکید کرد و افزود: با گسترش این شبکه ها می توان خدمات مطلوب تری در مواقع بحران ارائه کرد.

اکبری در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر عدم تحقق شبکه رسانه ها طی سال های گذشته، از تشکیل این شبکه در آینده ای نزدیک و آموزش خبرنگاران در این راستا خبر داد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات، گفت: ۶ استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، البرز، لرستان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ٣ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی؛ در استان البرز که با بارندگی در کل استان و آب گرفتگی در معابر اشتهارد مواجه هستیم، امدادرسانی با اعزام یک تیم امدادی جهت تخلیه آب منازل در حال انجام است. در استان ایلام نیز تخلیه آب ٣۵ خانوار متأثر از سیل در سطح شهر انجام شده است که با توجه به تهدیدات، تخلیه روستان تختان در این استان در اولویت قرار دارد. همچنین در استان چهارمحال و بختیاری بارندگی به صورت پراکنده و در کوه رنگ شدیدتر می‌باشد که آب گرفتگی سیاه چادر‌ها منجر به اعزام ۴ تیم عملیاتی به مناطق متأثر از حادثه شده است. امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه با ۱۳ مصدوم
  • واژگونی مینی بوس در محور سوادکوه ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور سوادکوه با ۱۰ مصدوم
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود