Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در جلسه امروز هيئت دولت به رياست حسن روحاني، ميزبان مبلغ کمک بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان غرب ايران اعلام شد. به گزارش حوزه دولت خبرگزاري تسنيم، هيات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به رياست حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري، وضعيت آسيب ديدگان زلزله استان کرمانشاه را مورد بررسي قرار داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جلسه اعضاي دولت، پس از استماع گزارش دستگاه ­هاي اجرايي از بازديدهاي ميداني بعمل آمده از مناطق آسيب­ ديده و خسارات وارده به منازل مسکوني شهرها و روستاها و واحدهاي توليدي استان، با اختصاص مبلغ 281 ميليارد تومان کمک بلاعوض و 659 ميليارد تومان تسهيلات براي بازسازي بخش­ هاي خسارت ديده ناشي از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.
بيشتر بخوانيد: روحاني:‌ خانه خودساخته مردم در زلزله سالم مانده
بيشتر بخوانيد: دولت 19 آذر لايحه بودجه را به مجلس ارائه مي‌کند​​​​​​​
به موجب اين تصميم، براي احداث 11 هزار واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد مبلغ 5 ميليون تومان کمک بلاعوض و تا سقف 25 ميليون تومان تسهيلات با سود 4 درصد اختصاص يافت.
دولت همچنين براي احداث 4500 واحد مسکوني شهري به ازاي هر واحد مبلغ 6 ميليون تومان کمک بلاعوض و تا سقف 35 ميليون تومان تسهيلات با سود 5 درصد اختصاص داد.
کمک­ هاي بلاعوض شامل کمک جهت مرمت و تعمير 15 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي و واحدهاي تجاري به ازاي هر واحد 2 ميليون تومان، کمک جهت تأمين لوازم خانگي تعداد 15 هزار و 500 واحد مسکوني به ازاي هر واحد 2 ميليون تومان، کمک جهت تأمين اسکان موقت 11 هزار واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد 3 ميليون تومان و کمک بلاعوض جهت تأمين اسکان موقت 4500 واحد شهري به ازاي هر واحد 5 ميليون تومان از ديگر موارد مصوب هيات وزيران براي کمک به زلزله ­زدگان استان کرمانشاه در اين جلسه بود.
همچنين با تصويب دولت، براي تعمير 15 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي و تجاري تا سقف 12 ميليون تومان تسهيلات براي هر واحد و براي تأمين لوازم خانگي و ساير هزينه­ هاي ضروري براي 15 هزار و 500 واحد مسکوني تا سقف 10 ميليون تومان تسهيلات به صورت قرض الحسنه اختصاص يافت.
هيات وزيران در اين جلسه خود همچنين به منظور رفع مشکلات آسيب­ ديدگان زلزله در استان هاي غربي کشور، مقرر کرد شبکه بانکي نسبت به امهال کليه تسهيلات اعطايي قبل از وقوع حادثه به افراد آسيب­ ديده اعم از توليدي و غيرتوليدي، در شهرها و روستاها (به مدت دو سال از تاريخ وقوع حادثه) اقدام نمايد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد