Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت مصرف منابع در شهرداری تهران امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزای مهر، صدرالدین علیپور رئیس این مرکز در نشستی که با حضور شهردار منطقه ۳ برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی نه یک تئوری بلکه یک رویکرد در اقتصاد کشور است که می تواند برای بهبود وضعیت محیط زیست فرصت سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این رویکرد هدف ما در شهرداری تهران کاهش هزینه حامل های انرژی با تاکید بر بهینه سازی مصرف است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: فعالیت های مناطق در حوزه محیط زیست از این پس با تأکید بر مدیریت و صرفه جویی مصرف منابع و کاهش هزینه ها اجرا و رصد خواهد شد. 

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ۳ شهرداری تهران پتانسیل خوبی جهت اجرای طرح های مهم محیط زیستی دارد که می-تواند بعنوان الگوی مناسبی برای سایر مناطق قرار گیرد، گفت: با توجه به بحران آب در کشور به ویژه شهر تهران امیدوارم این منطقه با استفاده از ظرفیت های مناسبی که دارد بتواند با ورود جدی به بحث بهینه سازی مصرف آب و انرژی و استفاده از روش-های نوین در این زمینه و همچنین کاهش هزینه ها، گام های مؤثری را در جهت مدیریت مصرف منابع بردارد.

در ادامه سلیمی شهردار منطقه ۳ با استقبال از موضوع فوق تاکید کرد: باید به سمتی پیش رویم که با اجرای اقدامات عملی شهروندان را در زمینه حفظ محیط زیست حساس کنیم چراکه بدون شک ورود محیط زیست در همه حوزه ها می تواند ضمن کاهش هزینه ها اراده مسئولین را جهت اجرای طرح های محیط زیستی و کاهش معضلات و مشکلات دوچندان نماید.

شهردار منطقه ۳ در ادامه گفت: این منطقه با حمایت و اجرای طرح های محیط زیستی به دنبال فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف منابع و در نتیجه کاهش هزینه هاست چرا که این موارد رکن جدایی ناپذیر در حفاظت از محیط زیست و پیشبرد اهداف توسعه پایدار محسوب می شوند.

سلیمی افزود: به عنوان مثال در کاهش هزینه ها در زمینه توسعه فضای سبز می توان به جای کاشت چمن در سطح شهر که هزینه زیاد و آب فراوان را جهت آبیاری می طلبد، کاشت درخت را جایگزین کنیم که باعث صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مصرف منابع آبی می شود و همچنین از فرسایش خاک جلوگیری نموده و کیفیت هوا را افزایش می دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!