Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:00:15 GMT

۱۰ وقف جدید در شهرستان طبس ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۱۸۸۰

۱۰ وقف جدید در شهرستان طبس ثبت شد

طبس- رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس از ثبت ۱۰ وقف جدید به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان در این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دادخدا خدایی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت:سنت حسنه وقف برکات زیادی دارد ومردم را باید دراین مسیر تشویق کرد که نسبت به پرداخت حق الاجاره موقوفات اقدام کنند تا نیات موقوفه روی زمین نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود:امارموقوفات طبس ۴۸۸فقره بوده که ازاین تعداد۳۴۹فقره تحت مدیریت و تولیت اوقاف است و ۱۳۹ موقوفه دیگر توسط متولیان مدیریت می شود.

وی افزود: امار رقبات این موقوفات سه هزار و ۵۱۵  رقبه که از این تعداد دو هزار و ۴۷۹ رقبه تحت مدیریت اوقاف و هزار و ۳۶ رقبه تحت مدیریت متولیان است.

رئیس اوقاف طبس گفت: درسال جاری تلاش شد اطلاعات موقوفات را رصد کرده و شاخص های جذب نیروی اداری دراوقاف طبس برای سه نفرمحیا شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹۷ مسجد تحت نظارت است که باید سامان بخشی شود، گفت: ۲۵ باب حسینیه و۱۲۴ هیئت، ۸ باب بقعه متبرکه تحت نظارت این اداره در شهرستان طبس است.

خدایی بیان کرد: اوقاف طبس سه هزار و۴۷۱  مستاجر دارد که دو هزار و ۴۷۱  مستاجر ان تحت نظارت اداره اوقاف وهزار مستاجر تحت مدیریت متولیان هستند.

وی گفت: اسناد مالکیت تحت نظارت اوقاف طبس ۷۱ سند به ارزش ۲۰ میلیارد تومان است .

 وی از رشد ۱۵۴درصدی درآمد موقوفات طبس در سال جاری خبر داد و گفت: درآمد بقاع ۱۲۶درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام خدایی بیان داشت: شناسایی موقوفاتی که درگذرزمان گم شده و یا بسیاری از اراضی ان متصرف و متصرفین بدلیل عدم اگاهی برای برگشت اقدام نمی کنند از دیگر وظایف اوقاف است.

وی افزود: تاکنون شش نفر املاک موقوفه شبهناک را به اوقاف برگردانده اند.

حجت الاسلام خدایی گفت: موقوفه مسجد جامع از موقوفات مهم طبس است اما واقف نگفته است کل نیات در این موقوفه هزینه شود و هزینه کرد آن شامل سه نیت خادم، روشنایی و موذن است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ وقف به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان داشته ایم، افزود: درسال جاری نیز۱۰ فقره وقف جدید به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان داشته ایم.

وی ادامه داد:  وقفهای جدید درطبس اتفاق می افتد اما مراجعه به اوقاف نمی شود که بعنوان مثال سه موقوفه اخیر حاضر به ثبت نمی شوند که به مقررات اوقاف مطلع نیستند وتازمانی که اشخاص به اوقاف نیاورند در گذشت زمان این وقف ازبین می رود که تبعات نامناسب اینگونه وقفهاست.

رئیس اوقاف طبس در ادامه درخصوص نیات مورد نیازجامعه گفت:مشاوره ی وقف راه اندازی شده و خیلی از واقفین را راهنمایی می کنیم که اعیاد و وفات ائمه اطهار، قرآن، علم روز، دانش اموزان بی بضاعت، حفظ قران، حفظ محیط زیست،فضای مجازیو ...ازاین جمله است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس درادامه گفت: موقوفات اب انبارها برابراخذ نظریه و گواهی مصرف برای خرید ابسردکن بوده که حدود ۱۴ میلیون تومان خریداری و درمراکزعلمی نصب شده است.

وی گفت :ارگ قدیمی طبس نیز از رقبات امیرحسنخانیست که از بین رفته است و امروز در دست میراث است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار جلیل موقوفه ئی   گفت: طبق اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی از اتباع بیگانه در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه سرقتی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی موقعیت این فرد شده و توانستند خودروی متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی، در محور ایوانکی به تهران متوقف و وی را دستگیر کنند.
سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو  ۱۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه که به صورت ماهرانه جاساز شده بود کشف و ضبط شد خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد و قدامات قانونی برای شناسایی مالکان تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس