Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با ثبت 165 وقف جدید در سال جاری، شمار موقوفات ثبت شده استان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به 24 هزار و 218 مورد رسید.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد احمدزاده روز دوشنبه در نشست خبری مرتبط با دهه وقف افزود: این موقوفات در موضوعات مختلف به ثبت رسیده اما عمده نیات واقفان در خصوص برگزاری مراسم و آیین های مذهبی برای امامان معصوم (ع) و کمک به نیازمندان و سایر موضوعات دینی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز دهه وقف از 25 آبان ماه و لزوم آشنایی عموم مردم با این فرهنگ اصیل و اقدام نسبت به ثبت وقف جدید، گفت: پارسال در دهه وقف 28 وقف جدید به ارزش تقریبی 16 میلیارد ریال در استان به ثبت رسید که امید است با برنامه ریزی انجام گرفته امسال ثبت موقوفات بیشتر از سال گذشته باشد.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: برای راهنمایی و ثبت وقف جدید دفاتر مشاوره ای در تمامی شهرستان های استان که دارای ادارات اوقاف و امور خیریه هستند، راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: برای این دهه که با دهه آخر صفر مقارن شده، برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده که از جمله آنها برگزاری همایش یاوران وقف در 2 سطح استانی و شهرستانی با هدف تجلیل از دست اندرکاران وقف و بقاع متبرکه خراسان رضوی است که در یک سال گذشته به این 2 مورد خدمات ویژه ای ارائه کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال 39 نفر در همایش استانی یاوران وقف شرکت می کنند و در این برنامه از برگزیدگان بخش های هیات امنا، خدام، شورای فرهنگی قرآنی، روحانیان، خیرین بقعه و مدیران بقاع متبرکه، متولیان و مستاجران و سرمایه گذاران موقوفات، پژوهشگران و هنرمندان و اصحاب رسانه، مدیران و کارکنان موقوفات تجلیل می شود.
وی برگزاری همایش وقف و رسانه، برگزاری 52 نشست علمی – صنفی با همکاری اصناف مختلف، برپایی 56 ایستگاه 'همه واقف باشیم' در سطح استان، برگزاری مراسم رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در 89 بقعه متبرکه را از دیگر ویژه برنامه های دهه وقف و دهه آخر صفر امسال استان برشمرد.
وی گفت: برگزاری اجتماع لبیک یارسول الله در 32 بقعه متبرکه، مراسم شهادت امام رضا (ع) در 75 بقعه، قرائت زیارت از راه دور پیامبر اسلام (ص) در 51 بقعه، برپایی 16 خیمه معرفت، اعزام و به کارگیری بیش از 90 روحانی و مبلغ در برنامه های دهه آخر صفر و دهه وقف، برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در دهه پیش رو است.

*استقرار 41 پایگاه پذیرایی از زائران پیاده در استان منطبق بر موقوفات
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این استان به دلیل میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی به ویژه زائران پیاده از شرایط خاصی در این ایام برخوردار است که برنامه های ویژه ای برای این منظور پیش بینی شده است.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: اجرای طرح 'قدم های آسمانی تا امام مهربانی' در بقاع متبرکه و پایگاه هایی که در مسیر زائران پیاده قرار دارند، برنامه ریزی شده که در آن در 2 حوزه رفاهی و فرهنگی به زائران پیاده خدمت رسانی می شود.
وی افزود: 41 پایگاه آماده خدمات رسانی به زائران پیاده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ایجاد شده که در آنها پیش بینی وسایل گرمایشی، پتو برای استراحت، کاور، دارو و کمکهای اولیه، پرچم و سربند، نقشه راهنمای پایگاه ها نیز شده است.
وی گفت: امسال از محل موقوفات منطبق بر خدمت رسانی به زائران، نان رایگان و 600 هزار بطری آب معدنی تهیه و بین زائران پیاده در ایستگاه های مذکور توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی های انجام گرفته 320 هزار زائر پیاده و حدود 3.5 میلیون زائر در ایام پایانی صفر در مشهد حضور می یابند. شمار بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی نیز 254 مورد است.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی