Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:51:06 GMT

حقوق شهروندی در بسیاری از بخش ها رعایت نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۲۴۴۱

حقوق شهروندی در بسیاری از بخش ها رعایت نشده است

زنجان- معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: متاسفانه حقوق شهروندی در بسیاری از بخش ها رعایت نشده است و در بحث مسکن مهر و برخی از بخش ها این امر به عینه قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بیوک موسوی ظهر چهارشنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی، توجه به امر حقوق شهروندی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کار بسیار ارزشمندی است و باید در تمام حوزه‌ها به حقوق شهروندی توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بحث حقوق شهروندی مقوله ای مرتبط با همه دستگاه ها و بخش های جامعه است،  ادامه داد: بر اساس وظایف باید حقوق مردم حفظ شود و هر دستگاه باید در حیطه کاری خود خدمات لازم را به مردم ارائه دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اجرای روند عملیات ساخت و ساز برخی از پروژه‌های عمرانی در شهر زنجان، گفت: پل سیدالشهدا (ع) چند سالی است که در حال ساخت است و طولانی شدن روند ساخت این پروژه مشکلاتی را برای شهروندان زنجانی ایجاد کرده است.

موسوی تاکید کرد: نقاط آسیب پذیر و حساس جامعه باید شناساسی و رفع شود، تا حق مردم ضایع نشود.

وی افزود: متاسفانه حقوق شهروندی در بسیاری از بخش ها رعایت نشده است و در بحث مسکن مهر و برخی از بخش ها این امر به عینه قابل مشاهده است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سیاست‌گذاران در موضوع حقوق شهروندی باید رویکردهای خود را مشخص کنند.

پرویز قزلباش بر تقویت نقاط قوت حقوق شهروندی تاکید کردو افزود: توجه به این امر مهم ضروری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری شهرستان زرند در بازدیدی که به همراه عوامل فراجا از اصناف شهر صورت گرفت گفت: مطابق قانون دستگاه قضایی همواره ضمن حمایت از ضابطین بایستی بر عملکرد آن‌ها نیز نظارت نماید در همین راستا به علت تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و نیز ابلاغ حمایت ریاست قوه قضایی بر اجرای طرح نور، برنامه ریزی شده تا با حضور میدانی عوامل قضایی، از نزدیک اهدافی از جمله ارزیابی روند اجرای طرح نور، بررسی عملکرد ضابطین عام و خاص دنبال شود.

رئیس دادگستری زرند اظهار داشت: همانگونه که از آغاز طرح نور نیز به صراحت اعلام گردید دستگاه قضایی شهرستان بیش از هر چیز رسالت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کند و بنابراین با توجه وضعیت نسبتا مناسب رعایت عفاف و حجاب در سطح شهرستان، در این حوزه نیز تاکید بر اقدامات فرهنگی، تذکر لسانی، بیان فلسفه حجاب و آگاه سازی جامعه از آسیب‌های کشف حجاب است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی گفت: حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی ضابطین در برابر هنجار شکنان است و در این خصوص نیز هیچگونه مماشاتی با افرادی که با نیت‌های سو و انگیزه‌های پنهانی اقدام به کشف حجاب می‌کنند نخواهد داشت، اما به طور قطع عملکرد ضابطین خاص نیز به طور محسوس و نامحسوس مورد رصد قرار خواهد گرفت تا از اقدامات سلیقه‌ای و فراقانونی جلوگیری شود.

این مقام قضایی به حضور چند باره خود در سطح شهر و بازار شهرستان در اجرای طرح نور اشاره کرد و افزود: در بازدید‌های متعدد صورت گرفته آنچه که بیش از هر چیزی قابل مشاهده بود رعایت حجاب از سوی اقشار مختلف و پایبندی عملی بانوان زرندی به احکام الهی است و در مرتبه دوم نیز تاثیر اقدامات انجام گرفته به ویژه با اجرای طرح نور در پوشش شهروندان غیر قابل انکار است و بنابراین جا دارد از عومل فراجا و سایر عزیزانی که در اجرای طرح به صورت دلسوزانه و اعتقادی مشارکت داشته قدردانی گردد.

رئیس حوزه قضایی زرند به برنامه‌های دستگاه قضایی شهرستان در اجرای طرح عفاف و حجاب پرداخت و گفت: تلاش می‌شود تا در دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم، طرح جامعی با اولویت یافتن مسائل فرهنگی تدوین و به دستگاه‌های مجری ابلاغ گردد؛ در این خصوص نیز سعی بر آن است تا با حضور تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه برای تشریح طرح عفاف و حجاب و نیز مباحث حقوقی مرتبط با موضوع، ضمن پیشگامی دستگاه قضایی در اقدامات فرهنگی، نقش خود را در آگاه سازی و رفع شبهات نسل آینده ایفا نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌طرفه شد
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است