Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیر آزادکار قم به‌واسطه ارائه رفتار و منش پهلوانی در خلال برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر واقع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیر آزادکار قم به‌واسطه ارائه رفتار اخلاق مدارانه و نمایش شمه‌ای از منش پهلوانی در خلال برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتیان ورزشکار با صفت برنده را با یک ورزشکار پهلوان صفت مبادله کرد زمانی که برابر حریف خود با ضربه‌فنی به پیروزی دست‌یافت اما با اعتراض حریف روبرو شد در شمایل یک پهلوان حاضر شد بار دیگر بنا به درخواست مسئولان برگزاری مسابقات بروی تشک حاضر شده و با رقیب خود سرشاخ شود.

با توجه به این امر که در کشتی ضربه‌فنی و البته اعلام نتیجه به‌منزله خاتمه یافتن دیدار محسوب می‌شود و برگزاری مجدد دیدار امری خارج از عرف و قوانین است رفتار و منش پهلوانی کشتی‌گیر قم در نوع خود یک اقدام کم‌نظیر محسوب می‌شود.

روبرو شدن و سرشاخ شدن با حریف در شرایط قانونی برگزاری مسابقات و کسب نتیجه دل‌چسب پیروزی یکی از ایده‌آل‌های تمامی ورزشکاران است که از چشم همگان پوشیده نیست، اما قبول برگزاری مجدد مسابقه زمانی که طعم شیرین برد در کف شماست امری نیست که به این راحتی آن را مجدداً در بوته آزمایش گذاشت.

قصه رفتار جوانمردانه روح‌الله نعمتیان از این قرار است که وی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در بندر گز یکی از رقبای خود را با ضربه‌فنی شکست داد اما به دلیل اعتراض بی‌مورد حریف که مدعی بوده است تشک به دلیل کشیدن طِی لغزنده بوده است، بدون هیچ‌گونه اعتراضی حاضر به برگزاری مجدد مسابقه شد و این بار در کمتر از 50 ثانیه با امتیاز عالی نتیجه را به سود خود به اتمام رساند.

نعمتیان در این مسابقات به نشان طلای وزن 61 کیلوگرم دست‌یافت و فاتح سکوی نخست شد که این موفقیت شاید در آینده نه‌چندان دور به فراموشی سپرده شود و تنها در ویترین افتخارات شخصی وی دیده شود اما چیزی که در این‌ بین پایدار و فراموش‌نشدنی باقی می‌ماند رفتار جوانمردانه و منش پهلوانی است که از سمت وی به منصه ظهور رسیده و جاودان خواهد ماند و به‌یقین می‌توان گفت که اسوه‌ برای جوانان خواهد بود.

همواره در عرصه ورزش و به‌ویژه ورزش‌های رزمی افرادی هستند که نامشان از یادها فراموش نمی‌شود و به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود، مهم نیست شما در چه دایره‌ای از معروفیت و شهرت قرار دارید، مهم نیست در یک باشگاه کوچک تمرین می‌کنید یا در سطح مسابقات کشوری یا جهانی شناخته‌شده‌اید مهم این است که در این دایره که از افرادی که با شما تمرین می‌کنند یا با شما برخورد دارند قبل از اینکه از مهارت ورزشی و هنر رزم و توانایی‌های رزمی شما آگاه شوند از منش و رفتار و متانت شما پی به جلوه‌ای ناپیدا از فعالیت شما ببرند.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم