Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- مشاور عالي رئيس جمهور گفت: متاسفانه ضعف در نظارت بر ساخت وسازهاي کشور کاملا مشهود وعلت اصلي آن نيز ضعف در جدي نگرفتن مقررات ملي ساختمان است.

به گزارش خبرنگارايرنا، اکبر ترکان روز چهارشنبه در نخستين کنفرانس بين المللي پيشرفت هاي نوين در مهندسي عمران که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، افزود: من انتظارم وخواست همه مردم نيز براين اصل مهم است که بايد مقررات ملي ساختمان با سختگيري بيشتر و جدي اجرا شود تا شاهد حوادث تلخ نباشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با طرح اين سوال که مهندسي ساختمان بايد پاسخ دهدچرا در حوادثي مانند زلزله کرمانشاه شاهد مسائل تلخ هستيم، افزود: متاسفانه زلزله کرمانشاه از جهات مختلفي به خصوص درحوزه مهندسي عمراني قابل بررسي است که ضعف در ساخت وساز، استفاده از مصالح نامرغوب ونبود نظارت ها مشهود بوده است.
ترکان که رييس سابق نظام مهندسي ساختمان کشور بوده گفت: 22 مبحث مقررات ملي ساختمان تصويب شده که اين مقررات از پي، خاک، سازه و برق و آب همه بخش ها را شامل مي شود.
وي افزود: اين امر دستاورد بسيار خوبي است و بيش از 20 سال است که سازمان هاي نظام مهندسي تاسيس شدند تا اين خسارت ها کاهش يابد.
مشاور عالي رئيس جمهور درعين حال از استاندار مازندران خواست که در اين استان، توسط نظام مهندسي ساختمان، مقررات ملي ساختمان در ساخت وسازها رعايت ونظارت ها باحضور ميداني ناظر بيشترشود.
ترکان اضافه کرد، که به عنوان يک عضو از جامعه مهندسي عمران کشور، شرمنده ايم که منزل مسکوني در کشور اين تعداد کشته دارد زيرا نبايد اين تعداد کشته داشته باشيم و اجراي مقررات ملي ساختمان براي اين امر کافي است.
وي با بيان اينکه نظام مهندسي ساختمان کشور با نواقصي در برخي بخش ها روبرو است و اين ضعف ها کاملا درجامعه مشهود بوده ، ابرازاميدواري کرد، که مهندسان بر روي اصول حرفه اي خود بمانند وازاين پس با تکميل ساختمان و صدور شناسنامه فني ملکي، براي افرادي که صاحب سرپناه مي شوند، اطمينان بيشتري، به آنها هديه دهيم.
به گزارش خبرنگار ايرنا، دبيراجرايي نخستين کنفرانس بين المللي پيشرفت هاي نوين در مهندسي عمران در امل گفت: براي اين کنفرانس 514 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده وپس از داوري ها درنهايت 220مقاله برتر انتخاب ودر اين همايش در قالب سخنراني وپوستر ارائه خواهد شد.
اميرمتقي افزود: درمجموع حدود 1200 نفر به صورت مستقيم وغيرمستقيم براي شرکت در اين کنفرانس مقاله ارسال کردند که مقاله هايي از کشورهاي آمريکا، کانادا، کره جنوبي، ژاپن،اسپانيا، چين ونيوزلند بوده است.
خبرنگار: مهدي غلامي**انتشار دهنده: محسن حسن نيا
ک/7327/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به عنوان مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد

به گزارش ایسنا، با حکمی از سوی علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به‌عنوان مدیر کل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه حاکمیتی و شرح وظایف مصوب سازمان، با رویکرد فناورانه و تحول‌آفرینی، به افزایش بهره‌وری و کارآمدی فعالیت‌های آن مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان علی‌الخصوص حوزه استانداردسازی و نظارت عالیه بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور، اهتمام داشته باشید.»

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی پیش از این، مسئولیت‌هایی چون رئیس اداره نظارت و کنترل سیستم اطلاعات جغرافیایی، معاون اداره کل نظارت و کنترل فنی، سرپرست اداره کل نظارت و کنترل فنی، رئیس اداره سفارش‌ها و قراردادها و مدیر خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد