Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: دولتمردان‌ در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی‌ تلاش کنند اما تحقق‌ این‌ سیاست‌ها نیازمند بسیج‌ همگانی است‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیدمحمدرضا موالی‌زاده عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: فرهنگ عمومی شناسنامه فرهنگی یک جامعه است و آن را از سایر جوامع متمایز می‌کند‌ چرا که این حوزه حوزه باورها است و در اغلب مواقع به شکل طبیعی در یک جامعه شکل می‌گیرد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی یک مولفه ارزشمند در حوزه فرهنگ عمومی است، افزود:چند سالی است که یک پدیده جدید و شگرف به مجموعه مراسمات عزاداری امام حسین‌(ع) اضافه شد که یک راهپیمایی مقتدرانه‌ و دشمن‌ شکن‌ است و در حال حاضر به یک مولفه قدرتمند تبدیل شده است‌.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرهنگ شهادت‌طلبی بیان کرد: فرهنگ شخادت‌طلبی در جامعه ما یک فرهنگ زنده و پویا است و وقتی انسان نزد خانواده شهدا می‌رود یک انرژی مثبت با صلابت‌ و اعتقاد دریافت می‌کند‌، شهدا در چشم ایرانیان جایگاه فرازمندی‌ دارند.

موالی‌زاده با اشاره به مشارکت مردم‌ در تعیین‌ سرنوشت‌ سیاسی و اجتماعی‌اشان‌ خاطرنشان‌ کرد: سرنوشت سیاسی مردم‌ در قالب انتخابات نمود‌ پیدا می‌کند و از زمان پیروزی انقلاب تا امروز شاهد هستیم‌ که مردم‌ با حضور آگاهانه‌ در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و سرنوشت‌ سیاسی خود را رقم‌ می‌زنند‌ که این یک مولفه بسیار ارزشمند است‌ که تعبیر مردم سالاری دستی در این‌ خصوص روشن‌ است‌.

وی گفت: فرهنگ حب عصمت و طهارت، ولایتمداری و وفاق اجتماعی که امروز در کشور می‌بینید قومیت‌های‌ مختلف و صاحبان‌ مذاهب‌ مختلف در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند‌ و این مدارا بین‌ مردم‌ وجود دارد‌.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره اقتصاد مقاومتی تصریح‌ کرد: یکی از موضوعات قابل تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است که اگر بخواهیم‌ آن را محقق کنیم‌ باید فرهنگ کار در جامعه نهادینه و تقویت شود چرا که امروز در برخی محیط‌ها کار کردن تبدیل به یک معقوله‌ای شده که مورد اقبال قرار نگرفته و‌ این یک اشکال است.

موالی‌زاده ادامه‌ داد: فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده و واژه‌ زرنگی دچار تحول مفهوم‌ شده و در برخی‌ محیط‌ها شکل همگانی پیدا نکرده است‌ که باید این مشکل رفع شود.

وی گفت: همچنین فرهنگ کار جمعی باید در جامعه تقویت شود و یاد بگیریم‌ که باهم ‌کار کنیم و فرهنگ گفت‌وگو‌ در سطوح‌ مختلف اجتماعی و نسل‌ها و مجموعه‌ها بیشتر و افزایش یابد تا بتوانیم‌ یک درک‌ متقابل از هم پیدا کنیم و سرمایه‌ اجتماعی‌ افزایش یابد‌، تهدید جنگ تحمیلی با بهره‌گیری از سرمایه‌ اجتماعی به دفاع مقدس تبدیل شد‌.

موالی‌زاده‌ خاطرنشان‌ کرد: یک ظرفیت عظیم در کشور داریم‌ که باید برای احیاء سرمایه‌ اجتماعی از آن‌ بهره‌ گرفته شود.

وی با اشاره به استفاده از کالای ایرانی گفت: ما باید روی‌ بیاوریم‌ به استفاده از کالاهای‌ ایرانی و از سوی دیگر بتوانیم‌ کالاهای‌ با‌ کیفیت‌ تولید‌ کنیم‌ و دولت هم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کند، تحقق سیاست‌ها نیاز به بسیج. همگانی جامعه دارد‌.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به آسیب خانواده‌ها افزود:‌برخی خانواده‌ها دچار آسیب‌هایی‌ شدند که باید توجه داشته باشیم چه عواملی‌ سبب شد خانواده‌ دچار مشکل شود و تدابیری در این خصوص اندیشیده‌ شود‌.

موالی‌زاده ادامه‌ داد: وقتی به مولفه فرهنگ نگاه‌ می‌کنیم‌ در برخی امور رویش‌ و در برخی موارد ریزش‌ داشته‌ایم‌ که باید این‌ها تقویت‌ و اصلاح شود در همین راستا برنامه چهارساله شورای فرهنگ عمومی تهیه‌ و مورد بررسی قرار داده شده است‌ و مشکلات را آسیب‌‌شناسی‌ کرده‌ایم‌.

وی بیان کرد: ما باید یک شورای‌ چابک، کاربردی، اجرایی و میدانی و عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم‌ به رسالت اصلی خود بپردازیم و یک شورا در تراز نظام‌ اسلامی‌ داشته‌ باشیم‌‌.

انتهای پیام/

R41350/P1377/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول جامعه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان، اسدالله عباسی در نشست مطالباتی بسیج دانشجویی و اساتید با بیان اینکه روحیه بسیجی، روحیه پویا و تحول گراست، افزود: فرهنگ بسیجی باید در جامعه حاکم شود.

وی بر بهره گیری از توان و ایده نیرو‌های جوان گیلانی بر اساس بیانیه گام دوم تاکید کرد و گفت:: از ظرفیت‌های استانی و دانشگاهی در بخش‌های مختلف بهره گرفته و به مطالبات دانشجویی توجه شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا در دانشگاه‌ها هم بستگی و دل بستگی حاکم و از وا گرایی پرهیز شود.

عباسی اقتصاد دریا محور، گردشگری، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد کشاورزی را از مزیت‌های اقتصادی استان برشمرد.

 وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های گسترده دولت در بخش‌های مختلف به ویژه در توسعه طرح‌های عمرانی در حوزه راه آهن، آزاد راه و ساخت پل‌ها گفت: پرواز آسترا خان در آینده نزدیک از گیلان راه اندازی خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین به ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در استان اشاره و تصریح کرد: اولویت در این سرمایه گذاری با بخش دانش بنیان است.

اسدالله عباسی به ظرفیت‌های بالای گردشگری و بوم گردی در گیلان اشاره کرد و افزود:: بیش از ۳۰۰ گردشگر خارجی در نوروز امسال وارد استان شده است با بهره گیری از این ظرفیت می‌توان اشتغال پایدار در این بخش فراهم کرد.

توسعه تحقیقات دانشگاهی، معضلات بهداشت و درمان، مامائی و کمبود آمبولانس، دغدغه‌های کشاورزی و صنعت، سالمندی و جوانی جمعیت، جلوگیری از واردات بی رویه حوزه کشاورزی و گسترش صادرات صنایع تبدیلی و تولید‌ی از اهم مطالبات دانشجویان و اساتید بود که در این نشست مطرح و خواستار رفع معضلات در این حوزه‌ها شدند.

دیگر خبرها

  • رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود
  • تحول جامعه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی
  • گسترش حجاب در جامعه نیازمند همکاری دیگر نهادها است
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد