Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا - شماري از کارشناسان در ميزگرد ايرنا سمنان با عنوان ` راهکارهاي کاهش کودک آزاري در جامعه` تاکيد کردند اين آسيب اجتماعي روز افزون را ابتدا با انجام تحقيقات و پژوهش هاي علمي مورد بررسي همه جانبه قرارداد و براي آن راهکارهاي اصولي و عملي اتخاذ کرد.

به گزارش ايرنا، صاحبنظران علوم اجتماعي معتقدند ، کودک آزاري به عنوان يک معضل اجتماعي جامعه امروز زائيده فقر اقتصادي و فرهنگي در قالب هاي مختلف و به ويژه در خانواده هاي از هم گسيخته رواني مشاهده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تعريف اين آسيب اجتماعي گفته شده، هرگونه فعل يا ترک فعلي که باعث آزار روحي و جسمي و ايجاد آثار ماندگار در وجود يک طفل شود را کودک آزاري مي گويند و به عبارت ديگر کودک آزاري عبارتست از آسيب يا تهديد سلامت جسم و روان يا تهديد سعادت و رفاه و بهزيستي کودک به دست والدين يا افرادي که نسبت به او مسئول هستند.
خشونت عليه کودکان و زنان هميشه از بدترين و خشن ترين انواع خشونت هاي خانگي مطرح بوده و علل و عوامل شکل گيري و راههاي جلوگيري از آن هميشه يکي از موضوعات مورد توجه در بين تحليلگران و پژوهشگران علوم اجتماعي و جامعه شناسان بوده است.
شماري از جامعه شناسان و روانشناسان بر اين باورند که فشارهاي زندگي مدرن و صنعتي، مشکلات اقتصادي و معيشتي و عدم توانايي افراد براي مقابله با معضلات و به تعبيري عدم برخورداري از مهارت هاي زندگي موجب رشد خشونت در جامعه شده است.
افزون بر اين ، کاهش آستانه تحمل افراد جامعه، عدم توان کنترل بر رفتار و گفتار در زمان بروز عصبانيت و هيجانات، موجب بروز حوادث دلخراش ناشي از درگيري هاي خياباني و خشونت هاي خانگي شده است.
از جمله قربانيان خشونت هاي خانگي که جزو بي دفاع ترين ها محسوب مي شوند، کودکاني هستند که قرباني خشونت و بي ثباتي والدين خود مي شوند و زخم هاي اين بي مبالاتي ها و رفتارهاي غير انساني بر تن و روحشان اثري ماندگار و قابل مشاهده مي گذارد.
امروز گوش شهروندان به خبرهاي ناگوار و هولناکي از کودک آزاري که هرازچندگاهي به عنوان يک رسانه ها تبديل مي شود، عادت کرده است ولي کارشناسان درصد يافتن چرايي اين رفتارها و راهکارهاي کاهش آن هستند.
امسال اخباري تکان دهنده از اين دست از جمله آزار و قتل آتنا دختر بچه هفت ساله پارس آبادي و آزار و قتل اهورا پسربچه 2 ساله به دست پدرخوانده خود در رسانه ها منتشر شد و به شدت احساسات مردم را جريحه دار کرد.
همچنين در ماه گذشته خبري کودک آزاري دختربچه پنج ساله با نام «سارينا» در شهرستان سمنان بر نگراني ها جامعغه نيز افزوده است. به طوري که اين دختربچه علاوه بر جراحت بسيار زياد در حال خفگي به کارکنان بيمارستان امير المومنين انتقال يافت و چند روز در ICU بستري بود.
«ستايش»، «آتنا»، «بنيتا» و «اهورا» «سارينا» نام هاي دختراني هستند که هر کدام طي چند ماه اخير افکار عمومي را به شدت تحت تاثير قرار داده و جامعه را در شوک چرايي افزايش خشونت و ناامني عليه کودکان فرو برده است.
کودکاني که مورد آزار قرار گرفته اند، آسيب ديده اند و حتي کشته شده اند اگرچه اين مشکل در تمام کشورهاي دنيا مشاهده مي شود و مختص جامعه ما نيست اما مثل هر مشکل ديگري بايد راهکارهايي براي جلوگيري از آن گرفته شود.
کودکان به علت ويژگي هايي که از نظر سني دارند، بسيار آسيب پذيرهستند و نياز به حمايت و مراقبت ما دارند اما گاهي بزرگسالان به دلايل مختلف به جاي حمايت و مواظبت از کودکان آنان را مورد آزار قرار خود قرار مي دهند.
دوران کودکي دوران رشد و شکل گيري شخصيت است. انواع کودک آزاري در اين سال هاي حساس و مهم به رشد و سلامت کودکان آسيب هاي جدي مي رساند. کودکان آزارديده در همه جنبه هاي رشد اعم از جسمي، ذهني، رواني و اجتماعي با مشکلات و نارسايي هاي فراوان رو به رو خواهند شد.
به گفته کارشناسان،اولين و بهترين راه براي جلوگيري اين آسيب اجتماعي آموزش است. خانواده ‌ها بايد اطلاعات و درک صحيحي در مورد وجود خطراتي که از نظر آزار جسمي و جنسي فرزندان را تهديد مي ‌کند، داشته باشند.
خشونت عليه کودکان و کودک آزاري مانند هر رفتار ديگري علتي دارد لذا بايد سعي کنيم علت آن را پيدا کنيم و با برطرف کردن آن، کودک آزاري را کاهش دهيم و جامعه اي امن براي کودکانمان ايجاد کنيم.
بنا به آمار صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اکنون 300 ميليون کودک در جهان با خشونت بزرگ مي‌شوند.
مجمع عمومي سازمان ملل متحد به منظور رعايت حقوق کودکان و بر پايه نظر صندوق کودکان سازمان ملل متحد(يونيسف) پيمان نامه حقوق کودک را در 1989 ميلادي تصويب کرد که اين پيمان نامه به حقوقي چون «حق حيات، کسب هويت، حق زيستن با والدين، حق ابراز عقيده، آزادي تفکر و مذهب و حق تفريح و بازي براي کودکان» اشاره دارد و کشورهايي که به آن مي پيوندند، بايد بکوشند تا شرايط رفاهي، حقوقي، آموزشي و پرورشي کودکان را بر پايه اين پيمان نامه ارتقا دهند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي استان سمنان در همين ارتباط ميزگردي با عنوان ` راهکارهاي کاهش کودک آزاري در جامعه ` يا حضور امير بينايي مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري سمنان، هاجر اندرخور معاون اجتماعي اداره کل بهزيستي استان ، مجتبي رجب پور استاد دانشگاه و محبوبه قدس کارشناس مسوول مداخله و اورژانس اداره کل بهزيستي استان سمنان برگزار کرد.
بر اساس آمار اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي 18 درصد والدين ايراني بر اين باور هستند که تنبيه بدني در تربيت کودکان نقش عمده داشته و آنان را تنبيه بدني مي کنند و بيش از 70 درصد والدين کودکان خود را تنبيه کلامي مي کنند.
همچنين بر اساس آمار امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور اغلب موارد کودک آزاري را همسايه ها و اقوام کودک به اورژانس اجتماعي کشور با شماره 123 ، اطلاع مي دهند.
کارشناسان تاکيد مي کنند اطلاع رساني درباره پديده کودک آزاري بايد از جانب همگان ترويج شود و مردم فکر نکنند که کودک آزاري فقط اين است که بچه اي حتما بايد جايي باشد که چند معتاد هم آنجا زندگي مي کنند بلکه اجازه ندادن تحصيل به فرزند و مراقبت نکردن از سلامت کودک جزو مصاديق کودک آزاري به شمار مي روند.
** جايگاه کودک تاکنون در جامعه شناخته نشده است.
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري سمنان بابيان اين که جايگاه کودک هنوز به خوبي در جامعه شناخته نشده است، افزود: کودک آزاري يکي از مصاديق آسيب هاي اجتماعي است.
به گزارش ايرنا ، امير بينايي مانع شدن براي دويدن کودکان در مدارس ،خانه هاي آپارتماني را نوعي استعمار کودکان برشمرد و افزود:اگر کمي با دقت بنگريم ،کودک آزاري در جاي جاي زندگي کودکان وجود دارد .
وي تغيير صد درصدي ساختار فکري جامعه را از جمله راهکارهاي کاهش آسيب هاي اجتماعي به خصوص کودک آزاري برشمرد .
بينايي اعلام آمار درباره آسيب هاي اجتماعي را آفت جامعه دانست و خاطرنشان کرد : در بيشتر موارد تناقض آمار وجود دارد و آمار اعلام شده در مورد اين آسيب اجتماعي صحت ندارند.
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري سمنان فقر، بيکاري ،نبود آموزش، نبود عدالت اجتماعي را از جمله عوامل اصلي ايجاد آسيب اجتماعي دانست و نبود نظارت و کنترل، نبود مرکز راهبردي براي جهت دهي ،نبود سيستم پايش و تحليل آمار را از چالش هاي سر راه کنترل آسيب هاي اجتماعي برشمرد.
بينايي تشکيل پرونده رشد براي بررسي رشد تحصيلي، جسمي، فرهنگي، خانوادگي تغذيه و بهداشت براي 10 هزار دانش آموز در 15 منطقه استان را اقدامات در دست اجرا براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي برشمرد.
وي با تاکيد بر اين که آمارهاي مربوط به آسيب هاي اجتماعي نبايد رسانه اي شود و بايد در دستگاه هاي اجرايي مربوطه با نگاه کارشناسي مورد بررسي قرار گيرد، اضافه کرد : بيان آمار نه تنها مشکلي را حل نمي کند و بلکه ذهن مردم را درگير و جز ايجاد گمراهي ،از بين رفتن قبح موضوع و ايجاد بحران در جامعه پيامد ديگري ندارد.
بينايي با بيان اين که براي حل مشکل بايد ريشه يابي شود ، ورود کارهاي پژوهشي و علمي را در حوزه شناسايي کودک آزاري موثر دانست.
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري سمنان با تاکيد بر اين که بررسي آسيب هاي اجتماعي نبايد تک بعدي باشد و بايد تمام عوامل زمينه سازي و ايجاد آسيب هاي اجتماعي مورد بررسي قرار گيرد، گفت : براي نتيجه گيري و حل مشکل بايد تمام دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد عملکرد گروهي داشته باشند و از جزيره اي عمل کردن بپرهيزند.
وي عامل اصلي ناکامي در کسب نتيجه مطلوب در کاهش آسيب هاي اجتماعي را نبود هم افزايي دستگاه هاي اجرايي، نبود قوانين موثر و داراي ابهام دانست و افزود : براي حل مشکلات نياز به يک عزم ملي است که ساختارها درهم کوبيده و دوباره ساخته شود.
**رسانه ها راهکارهاي مقابله با کودک آزاري را براي مردم اطلاع رساني کنند.
مدرس دانشگاه و عضو بخش درمان شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در اين ميزگرد ايرنا با بيان اين که با سرعت تبادل اطلاعات در عصر حاضر ممانعت از ارايه آمار تبعات زيادي را به همراه دارد ، افزود : يکي از راهکارهاي کاهش آسيب اجتماعي بررسي آن در بعد اجتماعي است.
مجتبي رجب پوربا بيان اين که همه موضوعات پژوهشي با اتفاقاتي که در جامعه رخ مي دهد ارتباط زماني دارد، تصريح کرد : اگر آسيب هاي اجتماعي در بعد اجتماعي مورد بررسي قرار نگيرد به صورت علمي هم به موضوع پرداخته نمي شود.
وي با بيان اين که جامعه نسبت به آسيب هاي اجتماعي و کودک آزاري حساس است، اظهار داشت:براي آن که مانع فرافکني و شايعه در جامعه شويم بايد رسانه ها موضوع و راهکارهاي مقابله با آن را براي مردم روشن کنند.
رجب پور آشنايي نداشتن کودکان و والدين نسبت به حقوق خود، نبود آموزش مناسب و نبود اطلاع رساني کافي را از عوامل ايجاد آسيب هاي اجتماعي دانست و آموزش به والدين درباره نحوه برخورد با کودکان و به کودکان نحوه هم افزايي با جامعه و غريبه ها را فارغ از جنبه هاي هيجاني ازعوامل مهم در کاهش آسيب هاي اجتماعي مانند آزار جسمي و جنسي کودکان برشمرد.
وي با بيان اين که از نظر روانشناسي زندگي کودک با يکي از والدين در محيط بدون تنش بهتر از زندگي کودک با هر 2 والد در محيط پرتنش است، افزود : مهارت آموزي و تقويت بنيان خانواده سالم نقش موثري در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بخصوص کودک آزاري دارد.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اين که پيشگيري از کودک آزاري بهتر از درمان است، گفت: پيشگري بايد در سه سطح اوليه ثانويه وثالث انجام شود.
وي آموزش ساختار و اساس خانواده براي ايجاد يک خانواده سالم بدون تنش،حفظ حق و حقوق والدين و فرزند و صحيح بودن روابط والدين با هم را پيشگيري اوليه دانست و اظهار داشت : اگر ساختار اجتماعي و اقتصادي جامعه مشکل نداشته باشد ديگر با پديده شوم کودک آزاري روبه رو نخواهيم شد.
وي آموزش به کودکان در معرض خطر را پيشگيري ثانويه برشمرد و اضافه کرد : کودکان طلاق يا کودکان داراي معلوليت و داراي والدين معتاد و خانواده هاي دچار فقر فرهنگي و اقتصادي در اين گروه قرار مي گيرند که بايد براي اين گروه آموزش ويژه تر و مرتبط براي پيشگيري انجام شود.
رجب پور حل نشدن مشکل و بحران خانواده هاي داراي ريسک را نقطه عطف ايجاد آسيب هاي اجتماعي از جمله کودک آزاري دانست.
** کودک آزاري در والدين معتاد بيشتر است.
کارشناس مسوول مداخله و اورژانس اداره کل بهزيستي سمنان ازاقدامات انجام شده به وسيله سازمان بهزيسي براي مقابله با کودک آزاري را راه اندازي اورژانس اجتماعي ياسامانه 123 درسال 83 در کشور برشمرد و گفت : اين سامانه در سال 87 در چهار شهرستان سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسارهم راه اندازي شد.
محبوبه قدس با بيان اين که بيشتر موارد کودک آزاري گزارش شده به سامانه به علت اعتياد و به خصوص مصرف شيشه ، طلاق والدين و کتک به وسيله ناپدري يا نامادري است ، يادآورشد :در گذشته نوع کودک آزاري به شدت امروز نبوده و با تذکر به والدين مسايل حل مي شد و بيشتر موارد گزارش شده مربوط به رها کردن کودک بود.
وي اضافه کرد : در صورت گزارش کودک آزاري به دادستان و قوه قضاييه اعلام مي شود و پزشک قانوني کودک را از لحاظ آزارهاي جسمي و جنسي مورد بررسي قرار مي دهد و با توجه به نتيجه تحقيقات براي ادامه زندگي کودک با والدين يا در مراکز نگهداري کودکان سازمان تصميم گيري مي شود.
کارشناس مسوول مداخله و اورژانس اداره کل بهزيستي استان سمنان توزيع مراکز اورژانس کودکان، آموزش به کودکان و والدين آن ها در مهدکودک ها با موضوع هاي فرزندپروري،بدن من، آموزش به مربيان ، طراحي بروشور براي اطلاع رساني را از جمله اقدامات بهزيستي براي مقابله با کودک آزاري برشمرد.
وي آموزش تربيتي را از سوي اين سازمان کافي ندانست،تصريح کرد: بايد دستگاه هاي ديگر مانند آموزش و پرورش ، رسانه ها و صدا و سيما حساسيت بيشتر در فرهنگ سازي در جامعه سهيم باشند تا آموزش بيشتر شود.
**مشکلات اقتصادي، فشار و استرس کار والدين در افزايش کودک آزاري تاثيرگذار است
معاون اجتماعي اداره کل بهزيستي استان سمنان با بيان اين که کودک آزاري طيف وسيعي دارد که کتک زدن، غفلت از تحصيل و آزار رواني مانند غفلت وطردکردن نمونه هايي از آن است، گفت: براي بررسي و ارايه راهکار اساسي براي مقوله کودک آزاري برگزاري چندين نشست کارشناسانه ضروري است.
هاجر اندرخور با تاکيد بر برخورد جدي تر قوه قضاييه در اين ارتباط افزود : با توجه به اهميت موضوع اگر لازم است دادگاه ويژه کودکان براي بررسي تخصصي مسايل مربوط به کودک تشکيل شود.
اندرخور مشکلات اقتصادي، فشار و استرس کار را عوامل کودک آزاري برشمرد و گفت : براي ريشه کن شدن کودک آزاري بايد در جامعه فرهنگ سازي و کودکان به حقوق خود آشنا شوند.
معاون اجتماعي اداره کل بهزيستي استان سمنان با بيان اين که بيشتر پدر و مادر ها و حتي قشر تحصيل کرده مشکلات اعصاب و روان دارند که موجب کودک آزاري مي شود، گفت: ازدواج درست و غير هيجاني ،آموزش فرزند پروري، مشاور قبل از ازدواج را از اقدامات پيشگيرانه از آسيب هاي اجتماعي است.
اندرخور با تاکيد بر اين که انعکاس آمار و اخبار مربوط به آسيب هاي اجتماعي بايد درست و نتيجه گرا باشد، خاطرنشان کرد: در هر اتفاق بررسي چرايي ،ريشه و عوامل بروز بايد در اولويت اعلام آمار قرار گيرد.
وي آماري از کودک آزاري در سمنان ارايه نگرد.
وي بيان اين که کودک آزاري بسياري در جامعه رخ مي دهد که فقط برخي از آن به بهزيستي گزارش مي شود، گفت : متاسفانه در برخي مواقع در مدت زمان ارايه گزارش بهزيستي به دادگستري براي پيگيري کودک آزاري والدين از شهر مهاجرت کرده و ديگر قابليت پيداشدن و پيگيري ندارد.
اين مسوول اداره کل بهزيستي اضافه کرد : به تازگي امضاي تفاهم نامه همکاري چهارجانبه بين قوه قضاييه، بهزيستي، اورژانس پزشکي و اجتماعي در دستور کاراست تا رسيدگي به مشکلات بهتر و سريع تر انجام شود.
اندرخور وضعيت اقتصادي و فقر را مهم ترين عامل آسيب اجتماعي به خصوص کودک آزاري برشمرد و افزود: رويکرد اين اداره کل کمک به اقتصاد و رفع موانع رواني خانواده هاي زير چتر بهزيستي براي ماندن کودک در خانواده است.
وي اظهار داشت : در مواردي که شدت آسيب به کودک زياد است و يا والدين صلاحيت نگهداري از کودک را ندارد کودکان بي سرپرست و بد سرپرست زير چتر بهزيستي و در مراکز ساماندهي کودکان نگهداري مي شوند.
معاون اجتماعي اداره کل بهزيستي استان سمنان با اشاره به مواردي که کودک آزاري به وسيله نامادري يا ناپدري صورت مي گيرد، يادآورشد: در کشور براي برخورد با اين افراد قوانين وجود دارد ولي لازم است اجراي قوانين در چارچوب و با جديت بيشتر اجرا شود.
وي با اشاره به برخي نارسايي در قوانين برخورد باکودک آزاري رفع نواقص قانوني را خواستار شد و گفت: مواردي وجود دارد که بعد ازطي مراحل قانوني و صدور حکم کودک به خانواده برمي گردد ولي مدتي بعد با شدت آسيب بيشتر به بهزيستي بازگشت داده مي شوند.
وي سخت گيري در اجراي قوانين را از جمله راهکارهاي مانع تکرار کودک آزاري به وسيله والدين دانست و اضافه کرد : اگر برخورد قانوني با کودک آزاران شدت يابد خود عامل مانع و سد برخورد نامناسب با کودکان مي شود.
7339/7342/6026
*ميزگرد: محمدرضا يوسف نژاد- الناز ملکي ** انتشار دهنده :جانعلي فتحي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • دومینوی آسیب‌
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده