Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تصریح کرد: حمایت تعدادی از بزرگ ترین ناقضان رسوای حقوق بشر و جنایتکاران جنگی و مروّجان اصلی تروریسم از این قطعنامه، تنها یکی از دلایل بی اعتباری آن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران را که در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ازجانب کانادا و تعداد دیگری از کشورهای غربی ارائه شده است اقدامی مردود و غیرقابل قبول می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استفاده ابزاری، گزینشی و سیاسی از موضوع حقوق بشر ازجانب کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان رویکردی محکوم و اقدامی نادرست است که نتیجه ای جز تضعیف جایگاه والای حقوق بشر به دنبال نخواهد داشت و حمایت تعدادی از بزرگ ترین ناقضان رسوای حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی، متجاوزان و جنایتکاران جنگی و حامیان و مروجان اصلی تروریسم، خشونت و افراطی‌گری از این قطعنامه تنها یکی از دلایل بی اعتباری و سیاسی بودن آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و همواره و همیشه در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده و آماده است تا بر اساس اصول متعالی خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفتگو و همکاری‌های سازنده ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دور از اغراض سیاسی با تمام ساز و کارهای مشروع بین المللی با کشورهایِ علاقه مندِ به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد