Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد « جوزف يون » نماينده ويژه آمريکا در امور کره شمالي قرار است در اين سفر با مقامات کره جنوبي و همچنين مقامات بين المللي ديدار کند.
صدا و سيما به نقل از خبرگزاري رويترز -- مذاکره کننده ارشد آمريکا در امور کره شمالي روز سه شنبه وارد کره جنوبي شد. اين سفر در حالي انجام مي شود که اميدها درمورد کاهش تنش ها در شبه جزيره کره درپي سفر آسيايي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و فروکش کردن آزمايش هاي موشکي کره شمالي ، رو به افزايش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد « جوزف يون » نماينده ويژه آمريکا در امور کره شمالي قرار است در اين سفر با مقامات کره جنوبي و همچنين مقامات بين المللي ديدار کند.
با اين حال هيچ نشانه اي وجود ندارد که حاکي از تصميم جوزف يون براي مذاکرات با مقامات کره شمالي باشد.
وزارت امور خارجه کره جنوبي اعلام کرد يون قرار است روز جمعه در حاشيه کنفرانسي بين المللي درباره خلع سلاح ، با « لي دو هون Lee Do-hoon » همتاي کره جنوبي خود مذاکراتي را برگزار کند. وزارت امور خارجه کره جنوبي و سازمان ملل متحد قرار است به طور مشترک ميزباني اين کنفرانس را درباره خلع سلاح به عهده داشته باشند. اين کنفرانس قرار است در جزيره « جيجو » کره جنوبي برگزار شود.
يون که مليت کره جنوبي دارد در کانون ديپلماسي مستقيم گزارش شده طي چند ماه ا خير با رژيم کيم جونگ اون رهبر کره شمالي قرار داشته است.
يک مقام بلندپايه وزارت امور خارجه آمريکا اوايل نوامبر در مصاحبه با خبرگزاري رويترز گفت ­يون با استفاده از آنچه « کانال نيويورک » ناميده مي شود با ديپلمات ها در نمايندگي کره شمالي در سازمان ملل متحد در تماس بوده است.
اگرچه رئيس جمهور آمريکا مذاکرات با کره شمالي را « وقت تلف کردن » ناميده اما يون بدون سر و صدا در تلاش براي کاستن از يک بن بست هسته اي خطرناک بوده است که هيچکدام از طرفين دخيل در آن تمايل چنداني به مصالحه نشان نداده اند.
براساس گزارش هاي منتشر شده ، يون سي ام اکتبر در سخناني در شوراي روابط خارجي آمريکا اعلام کرد اگر کره شمالي براي مدت حدود 60 روز آزمايش هاي هسته اي و موشکي خود را متوقف کند ، نشانه اي براي واشنگتن خواهد بود مبني بر اينکه بايد گفتگو با پيونگ يانگ را از سر گيرد.
کره شمالي از 155 سپتامبر تاکنون که آخرين آزمايش موشکي خود را انجام داد و طي آن موشک بالستيک اين کشور از آسمان ژاپن عبور کرد ، هنوز آزمايش موشکي جديد انجام نداده است.
برخي تحليلگران مي گويند درحال حاضر خيلي زود است درمورد اين وقفه در آزمايش هاي موشکي کره شمالي اظهارنظر کرد.
از سوي ديگر هيچ نشانه اي وجود ندارد دال بر اينکه تماس هاي پشت پرده توانسته است به کاهش تنش ها بين کره شمالي و آمريکا کمک کند.
ترامپ در سفر هفته گذشته خود به سئول پايتخت کره جنوبي به کره شمالي هشدار داد آماده است از توان نظامي کامل آمريکا براي جلوگيري از هرگونه حمله کره شمالي استفاده کند. وي با اين حال پيش از اين اظهارات خود در لحني مصالحه جويانه تر ، از کره شمالي درخواست کرده بود بر سر ميز مذاکره حاضر شود و براي پايان دادن به بن بست هسته اي موجود ، به توافقي دست يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند