Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیان علت اینکه احزاب در مدت یک سال گذشته اقدامی در زمینه تطبیق خود با قانون جدید فعالیت احزاب نکرده اند گفت: حدود 250 حزب در کشور داریم که بیشتر این ها فقط روی کاغذ بوده و برخی تنها 5 نفر هستند.

سیدکمال الدین سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس، احزاب یک سال یعنی از 14 آذر 95 تا 14 آذر امسال وقت داشتند خود را با قانون جدید تطبیق دهند، افزود: به غیر از تعدادی، دیگر احزاب بنیه مالی چندانی ندارند؛ چون نمی شود حق عضویت از اعضا گرفت و اگر هم این حق عضویت را بگیریم کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی احزاب و تشکل ها ، مالی است تصریح کرد: آقای رضازاده معاون سیاسی وزارت کشور هم به این نکته اشاره کرده است که مشکل اصلی احزاب در کشور مالی است. با این حال برخی از احزاب و تشکل های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در صدد هستند در فرصت باقی مانده مجمع عمومی خود را داشته باشند.
سجادی گفت: جامعه اسلامی کارمندان در 9 آذر ماه در تهران مجمع عمومی سراسری برگزار می کند و با مشکلات سخت هم مانند آوردن اعضا از استان ها درگیر هستیم که خیلی سخت و هزینه بر است و مشکلات خاص خود دارد اما با این وجود خودمان را تابع قانون می دانیم و زمان برگزاری مجمع را نیز به وزارت کشور اعلام کرده ایم.
وی ادامه داد: تعدادی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در دوم آذر و دیگرروزهای آذرماه قصد دارند مجمع عمومی خود را برگزار کنند.
سجادی گفت: وزارت کشور در این زمینه منعطف عمل می کند و اعلام شده آنهایی که نمی توانند در مدت باقی مانده خود را با قانون جدید تطبیق دهند، 6 ماه دیگر بعد از این تاریخ فرصت دارند که درخواست کنند و در این مدت این کار را انجام دهند.
وی اضافه کرد: این قانون است و البته ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد که خانه احزاب و دیگر جاها در مورد اشکالات آن بررسی می کنند؛ قانون قبلی که احتمالا نقص هایی داشته است جای خود را به این قانون داده است، قانون جدید نقص های کمتری دارد که آن هم قابل جبران است.
وی افزود: خیلی مشکلات برای نگه داشتن احزاب در کشور وجود دارد اما سعی کردیم وظیفه خودمان را انجام دهیم.
دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در خصوص مجمع این تشکل هم گفت: از یک سری شخصیت ها برای مجمع عمومی دعوت کرده ایم و سخنران اصلی هم داریم و خود بنده هم گزارشی از فعالیت های حزب ارائه خواهم کرد.
وی افزود: از خیلی از دبیران کل و حتی شخصیت های حزبی اصلاح طلب هم قصد داریم برای حضور در مجمع دعوت کنیم اما سخنران اصلی را بعدا اعلام می کنیم.
به گزارش ایرنا، محمدامین رضا زاده، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مهلت یکساله (منتهی به 14 آذر 96)برای انطباق تشکل ها با قانون جدید فعالیت احزاب گفت: قانون جدید سبب تقویت احزاب می شود و فرصت حیات از احزاب ضعیف، پرحاشیه و مساله دار را می گیرد.
به گفته وی، بر اساس قانون جدید فعالیت احزاب ، از زمان ابلاغ این قانون، احزاب و تشکل هایی که سابق بر این مجوز گرفته اند یکسال مهلت داشته اند اساسنامه و مرامنامه خود را با قانون جدید تطبیق دهند. همچنین کنگره های احزاب ملی باید با حضور بیش از 300 نفر تشکیل شود و احزاب باید در 10 تا 12 استان دفتر داشته باشند.
سیام**6984**1449**گفت و گو: امیر خان زاده**انتشار: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

بنابر روایت فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898766

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات