Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@06:36:30 GMT

سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۶۰۱۰

سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است

جوین- امام جمعه شهرستان جوین گفت: سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه شهرستان جوین به مناسبت هفته کتاب و کتاخوانی گفت: سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است.  

حجت الاسلام دلیری پور با انتقاد از متولیان فرهنگی شهرستان جوین تاکید کرد: متولیان فرهنگی چاره اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد:اگر متولیان فرهنگی شهرستان جوین با  ستاد نماز جمعه در توسعه و پیشرفت مطالعه همکاری کنند، سطح مطالعه افزایش خواهد یافت.  

فرماندار شهرستان جوین گفت: علت سطح پائین مطالعه  پراکندگی متولیان فرهنگی است.  

حسین جمشیدی اظهار داشت: قسمتی از فرهنگ دردست امام جمعه است، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه وعلما قسمت اعظم فرهنگ را در اختیار دارند و قسمت دیگر در دست آموزش وپرورش، فرهنگ و ارشاد ودانشگاه هاست.  

وی افزود: هماهنگی در بین این دستگاهها عامل بزرگ پائین آمدن سطح مطالعه است.

 یکی از فرهیختگان شهرستان جوین گفت: فقر کتاب و کتابخوانی و سرانه پایین مطالعه معضلات اجتماعی را به وجود می آورد.  

براتعلی ملایجردی تصریح کرد: از انجا که تنها راه حل حذف معضلات اجتماعی بالا بردن سرانه مطالعه و سطح فرهنگ می باشد و شهروند باسواد و فرهیخته است، که شهر وروستارا می سازد.  

وی تاکید کرد:متاسفانه تعداد کتابخانه و کتابفروشی در جوین و شهر نقاب خیلی کم است، از کتابخانه های موجود دو کتابخانه عطاملک جوینی و کانون در محله نقاب است، که با توجه به جانمایی اشتباه کتابخانه عطاملک جوینی از دسترس عموم دور و کودکان پنج محله دیگر نقاب نیز به کانون دسترسی ندارند.  

ملایجردی اضافه کرد: کتابخانه به اصطلاح هیئت امنایی محله شمس اباد نیز به دلیل کمبود منابع مالی و عدم سرپرستی درست نیمه تعطیل می باشد. 

وی اضافه کرد: در سطح شهر نقاب هم هیچ دکه و باجه روزنانه فروشی و یا مرکز فرهنگی دیگر نیست،  کتابفروشی ها هم عملا لوازم التحریر فروشی هستند،  تنها دو کتابخانه مسروری درحکم اباد مرکز بحش عطاملک و کتابخانه انداده ازتوابع بخش مرکزی با مشکلات فراوان به کار خود ادامه می دهند، و در بقیه روستاها خبری از کتابخانه نیست.  

ملایجردی گفت:از فرماندار و شهردار انتظار می رود، قدمی در راه کتابخوان کردن مردم شهرستان جوین وشهر نقاب  بردارند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است