Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی بیگانگان، انکارناپذیر است و هیچ نهاد دیگری از چنین قدرتی برخوردار نیست.

به گزارش ایرنا این عضو مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در همایش ' حوزه انقلابی و طلاب ولایی' در ارومیه افزود: حوزه های علمیه به تعبیر یکی از مراجع بزرگ، میراث نبوت و امامت بوده و طلبه ها میراث دار آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: به گفته مرحوم آیت الله برجودی، روحانیت شناسنامه دین ماست و روحانیان باید طوری عمل کنند که این شناسنامه آسیب نبیند.
وی تدین، تقوی و تعهد را سه رکن طلبگی عنوان کرد و افزود: داشتن خط صحیح سیاسی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های یک طلبه و خادم اسلام است؛ طلبه برسر سفره سید الشهدا (ع)نشسته است.
عضو خبرگان رهبری به تهدید های پیش روی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: جدایی دین از سیاست یکی از این تهدید هاست چنانکه در برخی نقاط دنیا این اتفاق افتاده است و برخی در فکر این هستند که حوزه های علمیه را به آن سمت و سو سوق بدهند.
امام جمعه موقت تهران انحراف های عقیدتی و اقتصادی را از دیگر نقشه های دشمنان برای منحرف کردن حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: دشمنان با تهدید اقتصادی سعی می کنند با پول های آلوده اقدام به خرید مردم بکنند.
وی افزود: مسئولان حوزه های علمیه با برگزاری جلسه های اخلاق، نظارت کامل بر فعالیت های طلاب مبتدی، ارائه تحلیل سیاسی صحیح و انتخاب درست اساتید می توانند حوزه های علمیه را از این آسیب ها مصون دارند.
آیت الله خاتمی، ارومیه را شهر طلبه پرور عنوان کرد و افزود: حضور یکهزار و ۲۰۰ طلبه از آذربایجان غربی در قم نشانه توانایی بالقوه این استان در تربیت طلبه و روحانی است.
وی با بیان اینکه فقط در ۲۰ درصد مساجد شهر ارومیه نماز اقامه می شود، گفت: شرایطی باید فراهم شود تا در صدرصد مساجد و با حضور علما نماز اقامه شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم، طرح برنامه های مناسب و اعطای تسهیلات کمبود روحانی در شهرستان ها نیز جبران شود.
به گزارش ایرنا همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مدیران و معاونان حوزه های علمیه خواهران و برادران استان و جمعی از طلاب و اساتید مدارس علمیه ارومیه در حسینیه مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: انسان‌ها به میزان درک و فهم خود از زندگی، از معرفت الهی سیراب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: قرآن کریم نسبت به علم نگاه ویژه‌ای دارد و دین اسلام توجه به علم را بالاتر از همه ارزش‌ها می‌داند، زیرا با علم به فهم و عبودیت بهتری می‌رسیم.

او همچنین گفت: آگاهی، تلاش، تحقیق و مطالعه و به روز بودن اساتید لازمه تاثیرگذاری آنها بر دانشجویان، طلاب و مردم است.

در پایان این مراسم از اساتید برتر حوزه علمیه‌های استان همدان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند