Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت‌الاسلام مصطفی رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت نهضت حسینی ویژه دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه‌های سراسر کشور سیره عملی و رفتاری پیامبر گرامی اسلام را تشریح کرد.

وی گفت: قرآن به انسان‌های نابکار می‌گوید بهتر است بیشتر گریه کنند و کمتر بخندند این یعنی خداوند فرح و شادی را برای انسان‌های خوب نعمت تلقی می‌کند اما برخی غم‌ها همچون غصه‌های پیامبر مفید است اما غصه‌های پیامبر همچون غم‌های انسان‌های عادی نبود به گونه‌ای که خدا در این خصوص می‌فرماید ای پیامبر آیا می‌خواهی از شدت غصه‌ اینکه انسان‌ها ایمان نمی‌آورند جان بدهی؟

حجت‌الاسلام رستمی در خصوص ارزش این دنیا برای پیامبر اکرم اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند پیامبر گرامی اسلام دنیا را کوچک و تحقیر کرد و از نظر ایشان دنیا ارزش دلبستن نداشت، همچنین از زنان پیامبر(ص) هم نقل است که گاهی پیامبر در سجده‌های خود گاهی آنقدر گریه می‌کرد که خاک زیر سجده‌گاه ایشان تبدیل به گل می‌شد و وقتی از ایشان می‌پرسیدیم که خدا به شما وعده بهشت داده است پس چرا اینقدر گریه می‌کنید پاسخ می‌دادند آیا نباید شکرگذار چنین خدای بخشنده‌ای باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اخلاق تمام محور زندگی پیامبر(ص) بود تشریح کرد: زمانی که یک بادیه‌نشین با نهایت بی‌ادبی هنگام صحبت کردن با پیامبر آن‌قدر عبای ایشان را کشید که گردنش ایشان سرخ شد و اصحاب ایشان به شدت ناراحت شدند اما ایشان با کمال مهربانی مانع هرگونه برخوردی با آن شخص شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص تواضع پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: نشست و برخواست ایشان در مجالس همیشه همچون بردگان بود و اگر کسی پیامبر را نمی‌شناخت نمی‌فهمید شخصی که رو به روی اوست حاکم جامعه اسلامی است.

وی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام همیشه علاقه شدیدی به کودکان داشت یک بار نماز را به سرعت تمام کرد وقتی اصحاب علت را جویا شدند فرمودند مگر صدای گریه بچه را نشنیدید، از طرفی یک بار سجده ایشان طولانی شد و پس از نماز ایشان در خصوص علت این امر فرمودند حسین بر دوش من سوار شده بود خواستم خودش پیاده شود.

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: امروز دشمن سعی دارد با ترویج اخلاق داعشی چهره اسلام را مخدوش جلوه دهد که این خون‌ریزی‌ها تفاوتی ندارد که در لندن و پاریس باشد  یا عراق و سوریه، آنچه واضح است چنین فرهنگی نقطه مقابل اخلاق نبوی است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است