Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، گفت: حمايت از ناشران در قالب خريد کتاب يکي از برنامه‌هاي مهم و اساسي در راستاي توسعه فرهنگ کتاب‌خواني است که در سال جاري 14 هزار جلد کتاب از ناشران ايلامي خريداري‌شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره کلفرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام،عمران خودآموز، معاون فرهنگياداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام،در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:ستاد گراميداشت هفته کتاب در هفته گذشته با حضور دستگاه عضو اين ستاد و مديرکلامور اجتماعي استاندار ايلام تشکيل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، بابيان اينکه دستگاه‌هاي فرهنگي استان عضو ستادگراميداشت هفته کتاب در اين هفته برنامه‌هاي متنوعي در راستاي توسعه و ترويج فرهنگمطالعه اجرا خواهند کرد، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين هفتهبرنامه‌هاي متنوعي در اين زمينه اجرا خواهد کرد که برخي از برنامه‌ها نيز بامشارکت ساير دستگاه‌هاي فرهنگي اجرا مي‌شود.
معاون فرهنگي اداره کل فرهنگو ارشاد اسلامي استان ايلام،يادآور شد: يکي از برنامه‌هاي محوري اين اداره کل،تجليل از خادمان نشر است که در اين برنامه از تعداد 30 نفر از مؤلفان، ناشران،کتابداران و خادمان نشر و کتاب استان با حضور مسئولان فرهنگي و اجرايي استان تجليلخواهند شد.
خودآموز،بيان کرد: برگزارينشست نقد و بررسي کتاب در مرکز استان با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خواني،حضور در برنامه‌هاي صداوسيماي مرکزي ايلام در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خواني،تقدير از برگزيدگان جايزه کتاب سال که توسط داوران جايزه کتاب سال جمهوري اسلاميايران در سال 94 داوري شده و همچنين توزيع و اهداي کتاب در بين مؤسسات فرهنگي وکتابخانه‌هاي عمومي از برنامه‌هاي اين هفته است.
وي، بابيان اينکه در حالحاضر 24 ناشر در سطح استان ايلام فعاليت دارند، ابراز کرد: از ابتداي سال جاري تانيمه آبان ماه 149 عنوان کتاب در استان ايلام چاپ و منتشرشده است که اين ميزاننسبت به سال گذشته از رشدي حدود 2 برابر برخوردار است.
معاون فرهنگي اداره کلفرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، با اشاره به اينکه از توليد، چاپ و نشر کتاب درحد توان حمايت مي‌شود، تصريح کرد: در سال جاري نيز 14 هزار جلد کتاب بااعتباريبالغ‌بر 112 ميليون تومان در قالب حمايت از نويسندگان، مؤلفان و ناشران خريداري‌شدهو در بين مراکز فرهنگي، مؤسسات ديني و قرآني و کتابخانه‌هاي عمومي استان توزيع‌شدهاست.
وي، با اشاره به اينکه شعارسال جاري هفته کتاب آينده روشت با خانواده کتاب‌خوان است، خاطرنشان کرد: به‌طورقطعترويج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خواني نقش مهمي در راستاي توسعه همه‌جانبه و ايجادبسترهاي فرهنگي و آگاهي و دانايي جامعه خواهد داشت و وظيفه همه دستگاه‌هاي فرهنگياست که در اين راستا تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی گفت: جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان «ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ» با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد. در این گزارش وضعیت ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجارها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رصد تلاش نموده تا با نمره‌دهی به وضعیت ایران و جهان، بتواند تصویری مقایسه‌ای از تصور جهانی نسبت به وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌های مردم ایران ارایه دهد. علیرغم نقدهای محتوایی و روش‌شناختی به پیمایش‌های جهانی، آشنایی با تصویر برساخته از ایران در این پیمایش‌ها نقش مهمی در سیاست‌گذاری با تکیه بر محیط‌شناسی پیرامونی دارد.

مدیر مرکز رصد ادامه داد: گفت: بر اساس این داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب‌تری دارد. داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد که در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز نسبت به وضعیت جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشورها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

اصغری گفت: داده‌های معتبر پیمایش جهامی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند. مرکز رصد فرهنگی کشور تلاش می‌کند با گزارش‌های رصدی خود، تصویری روشن، دقیق و پژوهش‌پایه از داده‌های ملی، محلی و جهانی را در اختیار پژوهشگران و سیاست‌گذاران قرار دهد.

کد خبر 6093810 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است