Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:27:51 GMT

5 درصد از کل مساحت شهر تهران بافت فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۶۵۷۲

5 درصد از کل مساحت شهر تهران بافت فرسوده است

خبرگزاري آريا - معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينکه 5 درصد از کل مساحت شهر تهران بافت فرسوده است، گفت: 11 درصد واحدهاي مسکوني در اين بافت فرسوده قرار دارند که حدود 15 درصد جمعيت تهران در اين واحدهاي مسکوني در بافت فرسوده زندگي مي کنند.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، حسيني مکارم با حضور در برنامه تهران 20 با اشاره به کمک شهرداري تهران به زلزله زدگان غرب کشور گفت: شهردار تهران در ساعات ابتدايي وقوع زمين لرزه در غرب کشور در ستاد بحران تهران حضور يافت و ضمن تماس با مسئولان استان کرمانشاه، دستور دادن هرچه سريعتر اقلام مورد نياز زلزله زدگان تحت فرماندهي معاونت خدمات شهري به مناطق ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه مسئولان شهرداري اقلام را تحويل استانداري کرمانشاه مي دهند تا مسئولان استاني براساس نياز مناطق نسبت به توزيع اقلام اقدام کنند، گفت: در داخل شهرداري هماهنگي امور مربوط به حادثه کرمانشاه تحت نظر معاونت خدمات شهري است و همه دستگاه و سازمان ها بايد با اين معاونت هماهنگ شوند که خوشبختانه محموله اول ارسال شده و کماکان اين کمک ها ادامه دارد.
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينکه کل بافت فرسوده در 489 شهر کشور، حدود 55 هزار هکتار است و اين درحالي است که ميزان بافت فرسوده در هفت کلانشهر 13 هزار هکتار است، افزود: متاسفانه بايد اعلام کنم که 5 درصد از کل مساحت شهر تهران، بافت فرسوده است که 11 درصد واحدهاي مسکوني در اين بافت فرسوده قرار دارند که حدود 15 درصد جمعيت تهران در اين واحدهاي مسکوني در بافت فرسوده زندگي مي کنند به گونه اي که تراکم جمعيت در اين بافت سه برابر ديگر مناطق تهران است.
در صورت بروز زلزله قطعا بافت ناپايدار در معرض حادثه است
حسيني مکارم با بيان اينکه 24 درصد تهران را بافت ناپايدار تشکيل داده که 27 درصد واحدهاي مسکوني در اين بافت قرار دارند، خاطر نشان کرد: 37 درصد جمعيت در بافت ناپايدار سکونت دارند و اگر جمعيت تهران را ده ميليون نفر در نظر بگيريم، بايد اعلام کنم که حدود 4 ميليون نفر از شهروندان در بافت ناپايدار زندگي مي کنند که اگر حادثه يا زلزله اي رخ دهد قطعا اين بافت ناپايدار در معرض حادثه است.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران با بيان اينکه به نظر مي رسد در طول سال هاي اخير نسبتب ه بافت فرسوده کم توجهي شده است، افزود: بايد در برنامه هاي آتي دولت، مجلس و شهرداري تهران نسبت به اصلاح بافت فرسوده اقدام جدي صورت گيرد و معتقديم با اين وضعيت بودجه اي شهرداري تهران اين مهم به تنهايي محقق نمي شود چراکه بايد اعلام کنم بودجه شهرداري تهران در سالجاري حدود 18 هزار ميليارد تومان است که تاکنون 72 درصد آن محقق شده است و نمي توان با اين نوع بودجه ها که عمدتا صرف اقدامات جاري مي شود براي احياي بافت فرسوده قدم جدي برداريم برهمين اساس بايد در بحث نوسازي بافت فرسوده دولت بعنوان تامين کننده مالي و سياست گذار وارد شود .
وي با بيان اينکه حل مشکل بافت فرسوده در برنامه هاي شهردار تهران نيز مورد توجه قرار گرفته، گفت: با اين حال به دليل حجم کار بايد دولت وارد شده و ايجاد تسهيلات گام جدي بردارد که خوشبختانه با رايزني هايي که با رئيس جمهور شده است، ايشان قول دادند که در زمينه حل بافت فرسوده کمک کنند.
حسيني مکارم در تشريح اقدامات دولت براي حل مشکل بافت فرسوده در پايتخت گفت: دو سياست کلي براي حل اين مهم در دستور کار قرار گرفته به گونه اي که در وهله اول در عرضه و ساخت مسکن در بافت فرسوده، قرار است تسهيلات ارزان قيمت در اختيار سازندگان قرار دهد؛ چراکه به دليل کم بودن قيمت تمام شده واحدهاي نوساز در بافت فرسوده نسبت به ساخت، سازندگان رغبت کمتري به ساخت و ساز در بافت فرسوده دارند.
وي با اشاره به اينکه در زمينه خريد نيز دولت مي تواند با ارائه وام هاي متعدد مردم به خريد مسکن تشويق کند، ادامه داد: در اين ميان شهرداري نيز در زمينه صدور پروانه و.. به سازندگان کمک کند که خوشبختانه رئيس جمهور قول دادند که در بودجه سال آتي کشور، از محل بانک ها و صندوق توسعه تسهيلاتي را به سازندگان ارائه کند و از سويي ديگر بايد اقداماتي در راستاي ترغيب مردم به ساخت و ساخت تجميعي صورت گيرد.
ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار