Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل سازمان ملل در نامه خود از آغاز مذاکرات سیاسی بین اربیل و بغداد به منظور حل اختلافات براساس قانون اساسی عراق اعلام حمایت کرده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، دفتر نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خبر از نامه رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد به وی جهت میانجیگری سازمان ملل بین اربیل و بغداد به منظور آغاز مذاکرات سیاسی بین دو طرف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با اشاره به نامه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: دبیرکل سازمان ملل در نامه خود از آغاز مذاکرات سیاسی بین اربیل و بغداد به منظور حل اختلافات براساس قانون اساسی عراق اعلام حمایت کرده و تاکید کرده است که دو طرف را به برداشتن گامهای لازم جهت فراهم کردن زمینه ای مناسب به منظور آغاز مذاکرات تشویق می کند.


این نامه توسط یان کوبیچ نماینده سازمان ملل در عراق به نیچروان بارزانی در دیدار روز چهارشنبه با وی به نامبرده تحویل داده شد.


براساس بیانیه صادره نیچروان بارزانی نیز ضمن ابراز تشکر از ارسال این نامه بر آمادگی کردستان عراق جهت حل تمامی اختلافات از طریق گفتگو مبتنی بر قانون اساسی عراق تاکید کرد.


تشکیلات کردستان عراق پیش تر، از تعلیق نتایج همه پرسی کردستان عراق خبر داده بود اما بغداد بارها اعلام کرد که همه پرسی بر خلاف قانون اساسی بوده و تعلیق آن بی ارزش است.


دولت مرکزی همچنین هر گونه گفت و گو با اربیل را مشروط به اعلام باطل بودن همه پرسی جدایی طلبانه 25 سپتامبر / 3 مهرماه/ از سوی کردستان عراق دانسته است.


نخست وزیری کردستان عراق دیروز سه شنبه در بیانیه نسبت به تفسیر دادگاه عالی فدرال عراق از ماده یک قانون اساسی این کشور (در تاکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی عراق و مردود دانستن هر گونه جدایی طلبی) اعلام پایبندی کرده بود بدون آن صریحا از جزییات این تفسیر سخن بگوید و همه پرسی را باطل اعلام کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت