Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی‌پور، مسئول اداره فرهنگی ـ اجتماعی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: سبک زندگی پیامبر(ص) در برخورد با اقشار محروم و نیازمند جامعه نکات متعددی وجود دارد.
وی اظهار کرد: نکته مهم و اساسی  این است که حضرت محمد(ص) در جهت ارتقاء جایگاه محرومان در نگاه مردم تلاش داشتند تا از این جهت کرامت آنان در جامعه حفظ شود و خودشان نیز این کرامت را در وجود خودشان احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تأکید رسول الله(ص) بر حفظ احترام  اقشار نیازمند
مسئول اداره فرهنگی ـ اجتماعی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: پیامبر(ص) تمایل داشتند در کنار کمک به محرومان از دیدگاه معنوی در جامعه به آنان بی‌احترامی نشود و انسان‌ها بر اساس توانمندی اقتصادی ارزشیابی نشوند.
نخعی پور ادامه داد: این مهم تا آنجا در دیدگاه اسلام حائز اهمیت است که وقتی فردی به یک نابینای محروم با بی‌اعتنایی برخورد کرد قرآن او را مورد توبیخ قرار داد و گفت:« عَبَسَ وَتَوَلَّى أَنْ جَاءَهُ الْأَعْمَى چهره درهم كشيد و روى گردانيد كه آن مرد نابينا پيش او آمد»
وی افزود: همچنین توصیه حضرت بر کم کردن ارتباط با  آن دسته از ثروتمندان متکبر و مغرور و افزایش تعاملات با محرومان بود و می‌فرمودند که هر کس مسلمان فقیری را کوچک بشمارد خدا را کوچک شمرده است.
توصیه بر رفع زمینه‌های فقر
مسئول اداره فرهنگی ـ اجتماعی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: توصیه دیگری که پیامبر داشتند این بود علاوه بر کمک به محرومان تلاش برای رفع زمینه‌های فقر آنان نیز بشود و خودشان به لحاظ کاری و اقتصادی مستقل شوند.
نخعی‌پور افزود: نقل روزی شخصی به نزد پیامبر(ص) آمد تا از ایشان کمک بگیرد اما قبل از سخنش حضرت گفت اگر کسی از ما کمک بخواهد به او یاری می‌رسانیم ولی اگر بی‌نیازی ورزد خدا او را بی نیاز می‌کند و با این گفته فرد از بیان نیازش منصرف شد.
وی ادامه داد: این اتفاق سه روز رخ  داد تا اینکه در روز سوم حضرت به او پیشنهاد دادند تا هیزم جمع‌آوری کند و بفروشد و او نیز این کار را کرد و در نهایت توانست برای خود امکانات کار فراهم کند و به زندگی خود توسعه دهد.
مادیات در انتخاب‌های پیامبر(ص) جایگاهی نداشت
مسئول اداره فرهنگی ـ اجتماعی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: موضوع کار آنقدر مهم بود که وقتی رسول الله(ص) از کار و شغل کسی می‌پرسیدند و او در عین توانایی بیان می‌داشت بیکارم، حضرت عنوان می‌کردند از چشمم افتاد.
نخعی پور یادآور شد: موضوعات مادی هیچگاه در چشم پیامبر(ص) به عنوان امتیاز مطرح نبود و در انتخاب‌ها مد نظر نداشتند و از این جهت مؤذن خود را  فردی چون بلال برگزیدند که ظاهری متفاوت داشت و از لحاظ جایگاه اجتماعی نیز یک برده محسوب می‌شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی