Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@16:34:10 GMT

کدام گروه های خونی در هوای آلوده حساس تر هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۱۷۲۷

کدام گروه های خونی در هوای آلوده حساس تر هستند؟

رکنا:مطالعات نشان می دهد گروه خونی با ابتلای افراد به حمله های قلبی در هوای آلوده تاثیر فراوان دارد.

تاثیر آلودگی هوا بر افراد با گروه‌های خونی A، B و AB نسبت به گروه خونی O بیشتر است و در نتیجه این افراد بیشتر دچار حمله‌های قلبی و درد در قفسه سینه می‌شوند.

به گزارش تلگراف، محققان هشدار دادند افراد با این گروه‌های خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده ابتلا به بیماری‌های قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌های خونی مختلف با آلودگی هوا است.

در این تحقیق اطلاعات 14 سال موسسه مرکز پزشکی سلامت قلب Heart Intermountain در یوتا ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه‌های خونی A ، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

این میزان در گروه خونی O فقط 40 درصد گزارش شده است.دکتر بنجامین هورن اپیدمیولوژیست بالینی و پژوهشگر تحقیق Intermountain از مرکز پزشکی سالتلیک سیتی اظهار کرد: ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی در افراد مبتلا به گروه خونی غیر از O نگران‌کننده است و باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم.

نتایج این تحقیق نشان داد برای پیشگیری از تاثیرات آلاینده‌ها بهتر است در زمان افزایش آلودگی در منزل باشیم.به طور کلی سطح آلودگی هوا باید کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب باشد، اما در آلودگی‌های بالا PM2.5 این میزان حدود 60 میکروگرم در متر مکعب افزایش می‌یابد.

این تحقیق نشان داد که هر 10 میکروگرم اضافی در بیش از 20 سال خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی با گروه‌های خونی A ، B یا AB را 25 درصد و گروه خونی O را 10 درصد افزایش می‌دهد.

حدود 55 درصد افراد با گروه‌های خونی A ، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن است.

نتایج این تحقیق در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در آناهیم کالیفرنیا ارائه شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول در پایتخت

شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس