Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:39:11 GMT

73 درصد شبکه فاضلاب پایتخت تکمیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۵۶۸۰

73 درصد شبکه فاضلاب پایتخت تکمیل شده است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که تاکنون 73 درصد شبکه فاضلاب پایتخت اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد پرورش روز سه شنبه در بیست‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: قطعا با تعامل بیشتر با مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر می‌توانیم در تامین مالی برای جایگزینی نوسازی شبکه آبرسانی و همچنین شبکه فاضلاب شهر تهران از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:اجرای بیش از 6000 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب بیش از 600 هزار انشعاب فاضلاب در شهر تهران ما را در مرحله بهتری از تکمیل این شبکه نسبت به گذشته قرار داده است.
پروش گفت: با اجرای شبکه فاضلاب شهر تهران حدود 850 میلیون متر مکعب فاضلاب به چرخه مصرف بازگردانده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: تاکنون 6527 کیلومتر از 9000 کیلومتر کل شبکه فاضلاب شهر تهران یعنی معادل 73 درصد اجرایی شده است.
وی در مورد امدادرسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور نیز گفت: 8 اکیپ امدادی تجهیز شده در این مناطق از سوی سازمان آب و فاضلاب استان تهران حضور دارند و خود بنده نیز پس از جلسه امروز شورا به منطقه خواهم رفت.
وی افزود: برای اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف با مدیریت آب این 2 شهر توافق کردیم و به موکب‌ها، انشعاب آب و فاضلاب از سیستم خود این 2 شهر برای رعایت موارد بهداشتی دادیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درخصوص بحران در شهر تهران و مدیریت شبکه آبی این شهر گفت: برای بحث بحران در خیابان فاطمی، ساختمانی را مربوط به شریان‌های حیاتی در شهر تهران اختصاص داده‌ایم که امیدواریم اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از این ساختمان بازدیدی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرحی در دست اقدام داریم که در 320 نقطه شهر تهران که اکثر آنها در پارک‌های این شهر جانمایی شده‌اند تا برای 3 روز اول پس از بروز زلزله در این شهر بتوانیم با مخازنی که در این 320 نقطه تعبیه می‌شوند، بحث آبرسانی را به درستی انجام دهیم.
پرورش با اشاره به اینکه 33 درصد سهام شرکت آب و فاضلاب تهران مربوط به شهرداری‌هاست تاکید کرد: در تهران 8 شرکت داریم که خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی را برعهده دارند.
وی افزود: ما در استان تهران 13.5 میلیون نفر را تحت پوشش داریم که حدود 4 میلیون واحد آحاد مشترکین ما را تشکیل می‌دهد.

* تولید 25 درصد آب شرب کشور در تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران تاکید کرد: 25 درصد تولید آب شرب کشور در استان تهران انجام می‌شود که چیزی معادل 1350 میلیون متر مکعب است این در حالی است که حجم آب تولید شده در کشور 5400 میلیون متر مکعب است.
وی افزود: آب شرب شهر تهران از 5 سد ماملو، طالقان، لار، امیرکبیر و لتیان تامین می‌شود.
وی در ادامه افزود: 175 ایستگاه پمپاژ در استان تهران وظیفه انتقال آب به نقاط مرتفع را با ظرفیت 224 هزار متر مکعب در ساعت بر عهده دارند که اکثر آنها به عمر فرسودگی خود رسیده‌اند و باید جایگزینی و نوسازی انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درخصوص کیفیت آب شرب شهر تهران با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب شهر تهران سرحد مطلوب است افزود: حدود 80 آزمایشگاه ما که 2 تا از آنها به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع محسوب می‌شوند بحث کیفیت آب شهر تهران را به طور مداوم مورد سنجش و پایش قرار می‌دهند که اعضای شورا می توانند از این آزمایشگاه‌ها بازدید کنند.
پرورش بار دیگر با اشاره به اینکه آستانه تحمل مردم تهران پس از وقوع حوادثی چون زلزله در بحث آب شرب بیش از 3 ساعت نیست افزود: می‌طلبد برای مواقع بحرانی به سمت برنامه‌ریزی مناسب حرکت کنیم و طرح‌های متناسب با زمان وقوع بحران را پیش‌بینی کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح تله‌متری و اسکادا (هوشمندسازی تاسیسات) اشاره کرد و افزود: در تمام دنیا حدود 6 پایتخت وجود دارند که به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده‌اند و امروز در تهران نیز این هوشمندسازی در حال انجام است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7244/1735 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان" همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است از سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

ناظریان با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، علیرغم برخی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش رو نیز شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

کد خبر 6090672 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی