Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@14:27:09 GMT

ترویج فرهنگ پژوهش در استان البرز پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۲۷۴۳

ترویج فرهنگ پژوهش در استان البرز پیگیری می‌شود

معاون استاندار البرز گفت:اهداف هفته پژوهش از قبیل ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقا جایگاه پژوهش و فعالان آن، تشویق پژوهشگران به تولید علم و بیشتر فناوری در تولید ثروت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عبادالله کامکار در نشست خبری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و جانشین ستاد هفته پژوهش که صبح امروز در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری است، اظهار داشت: هفته پژوهش از 4 الی 10 آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود و بعد از آن با برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش، از برترین‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش با بیان اینکه در 3 سال گذشته البرز نمایشگاه خوبی در هفته پژوهش برگزار کرده است، ادامه داد: در سال نخست این نمایشگاه در دانشگاه خوارزمی و در سال گذشته با 250 غرفه در مرکز آموزش امام (ره) برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در سال جاری در دانشگاه پیام نور با نزدیک به 300 غرفه برگزار می‌شود، بیان کرد: شورای سیاست گذاری هفته پژوهش تشکیل شده است و این هفته به سبب اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه برگزار می‌شود.


کامکار با بیان اینکه 10 کمیته در این ستاد وجود دارد که 10 دبیر دارند، اضافه کرد: اهداف هفته پژوهش از قبیل ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقا جایگاه پژوهش و فعالان آن، تشویق پژوهشگران به تولید علم و بیشتر فناوری در تولید ثروت، بررسی وضعیت موجود پژوهش و آینده آن در استان در پیشرفت کار، شناسایی و عرضه کارهای پژوهشی و فناوری، بسترسازی برای تجاری سازی یافته‌های پژوهش، برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و صنعت و خریداران این صنعت و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی واحدهای پژوهش و فناوران است.


وی با اشاره به اهداف عملیاتی این هفته، عنوان کرد: تشویق فناوران پژوهشگر،ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌ها و افزایش توجه مدیران و مسئولان استانی به پژوهش از جمله این اهداف است.


معاون اقتصادی استاندار البرز با بیان اینکه نمایشگاه 4 آذر افتتاح و در 9 آذر اختتامیه برگزار می‌شود، افزود: بیش از 200 مورد دوره و کارگاه آموزشی توسط پژوهشگران در این هفته برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

R41451/P1336/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، وحیدرضا زیدی‌فرد معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمنی و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز با اشاره به اینکه آمادگی شرکت‌های پالایشی گاز در زمستان ضروری است، بیان کرد: امروز تولید و مصرف گاز ما سربه‌سر و برابر است، ازاین‌رو در ماه‌های سرد سال بر لبه باریک حرکت می‌کنیم.

وی افزود: باید در موضوع تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گازی از روش‌های سنتی فاصله گرفت و شیوه‌های نو و روزآمد را جایگزین کرد که البته بخشی از کارهای تسهیل‌کننده این روزآمدسازی را خود ما می‌توانیم انجام دهیم.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت تصریح کرد: در جریان تلاش‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های پالایش گاز هستم و معتقدم این تلاش‌ها نوعی جهاد است و امیدواریم امسال را با کمترین دغدغه یا حادثه در صنعت گاز طی کنیم.

کد خبر 6099686 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود