Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حوادث ناشی از کار و تعهدات این سازمان را شامل، درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و... ذکر کرد.
وی یادآوری کرد: به استناد ماده ٦٠ قانون تامین اجتماعی،حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به موجب آن برای بیمه‌شده رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرامی، منظوراز حین انجام وظیفه را تمام اوقاتی عنوان کرد که بیمه‌شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمانها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام ماموریتی باشد.
وی با اشاره به وقوع حادثه از منزل تا کارگاه نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه ‌شده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.
رئیس کمیسیونهای پزشکی تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: حوادث ناشی از کار، حادثه‌ای است که برای بیمه‌ شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان به وقوع می پیوندد و نیز حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: کارفرما نیز موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید اثرات حادثه، گزارش حادثه را نیز حداکثر مدت سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهند.
بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات حادثه ازجمله صدمات جسمی و روحی سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمان متعهد در حمایت ازفرد آسیب دیده، تلاش وافری در کاهش میزان حوادث براساس ضریب تکرار و شدت حوادث می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال ملکی درباره جزئیات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران با بیان اینکه این کارخانه تولید مبلمان پلیمری در شهرک صنعتی شمس آباد بود، گفت: این حادثه عصر امروز رخ داد که شعله‌های آتش بیش از ۶۰ درصد این فضا را دربرگرفته بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از ورود آتش نشانی به محل آتش سوزی خبر داد و گفت: از گسترش آتش جلوگیری شد و حریق اطفا شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این حادثه خسارت مالی بالایی برجای گذاشته است؛ گفت: خسارت جانی ناشی از این آتش سوزی نداشتیم.

کد خبر 6090329 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند