Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابعاد زیست محیطی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، از سال پیش مطالعات احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط این سازمان آغاز شده و گزینه های متعددی برای این توسعه استخراج شده است.

استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، جلسه ای جهت ارائه ی گزینه های مد نظر و بحث و تبادل نظر در خصوص ابعاد زیست محیطی آنها در منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح توسعه منطقه ویژه و ابعاد و مشخصات و جانمایی گزینه های مختلف توسط سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه و گروه مشاوران به تفصیل ارائه شد.

پس از گفتگوهای کارشناسی، استاندار خوزستان اظهار کرد: به علت هم جواری صنایع پتروشیمی با عوارض طبیعی چون دریا، خوریات و تالابها، بایستی مسائل زیست محیطی احداث این صنایع را با دقت بررسی و رعایت کرد.

وی افزود: علاوه بر ضرورت توجه به محیط زیست، توسعه ی استان و کشور، تولید و اشتغال نیز از دغدغه‌های اساسی ما است و می‌بایست از مزیت هایی که در منطقه داریم به خوبی استفاده نماییم؛ بر این اساس مشاوری که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مطالعات این طرح گرفته است سعی دارد با رعایت قوانین و مقررات موجود، نتیجه ای جامع الاطراف و از هر نظر متوازن ارائه نماید.

غلامرضا شریعتی، با اشاره به گفتگوی قبلی خود با وزیر نفت و اعلام موافقت با کلیات توسعه صنایع در استان و آغاز مطالعات آن، خاطر نشان کرد: امروز در جریان پیشرفت مطالعات این طرح قرار گرفتیم و دغدغه ها و مسائل مختلف بررسی شد.

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین محیط زیست و صنعت وجود دارد که بنا شد کار مشترک مطالعاتی در این خصوص انجام دهند تا با لحاظ رعایت الزامات زیست محیطی کار توسعه پیش رود. امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن و با دقت لازم، طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جانمایی شده و بتوانیم صنایعی با تکنولوژی بالا و حداقل آلایندگی را در منطقه مستقر کنیم.

استاندار خوزستان، اظهار امیدواری کرد تا ما نیز همانند کشورهای توسعه یافته ی دنیا صاحب صنایعی شویم که هم صاحب صنعت و اشتغال و تولید باشیم و هم از زیست بوم خود صیانت نماییم.

به علت وجود زیرساخت های لازم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جهت اجرای سیاست حذف خام فروشی نفت، فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در برنامه های توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفته است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها