Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: متاسفانه بر اثر زلزله، هشت شهر استان کرمانشاه و بیش از‌ هزار روستا دچار تخریب بالا با درجات مختلف شدند؛ از شهرستان سرپل ذهاب که تخریب بالا با تلفات فراوان‌تری داشت، تا مابقی نقاط که کمتر دچار آسیب شدند. هلال‌احمر به‌عنوان یک ارگان امدادی که در هر حادثه‌ای در لحظات اولیه کنار مردم و با مردم بوده است، در این حادثه نیز حضور داشت و در لحظات و دقایق اولیه به کمک مردم شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از زلزله، عملیات امدادونجات با فعالیت مرکزEOC(کنترل عملیات فوریتی) استان و مرکز کشور تشکیل شد. تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های سگ‌های زنده‌یاب سریعا اعزام شدند و بقیه تیم‌های تخصصی با ادوات و تجهیزات لازم کار را به جدیت دنبال کردند. این عملیات با توان جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه و مابقی استان‌های معین در اطراف کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ٩٩‌درصد عملیات امدادونجات در شهرهای آسیب‌دیده به اتمام رسیده و در روستاها نیز بیش از ٩٥‌درصد از عملیات انجام شده است. کل عملیات امدادونجات نیز درحال اتمام است. تمام عملیات با حضور امدادگران و کادر پرسنل جمعیت هلال‌احمر و با هماهنگی دیگر جمعیت‌های استان دنبال شده است. پرسنل ما ١٤٠٠نفر بودند که در کرمانشاه حضور پیدا کردند.

پیوندی تصریح کرد: در شب اول سانحه به دلیل مسدودبودن بعضی راه‌های ارتباطی و قطع کامل برق در مناطق آسیب‌دیده، امداد‌ونجات با سرعت بالا صورت نگرفت؛ اما به هرصورت با تمام توان آغاز و در اوایل روز بعد دنبال شد و در واقع به مسیر منطقه خودش رسید. در ساعات اولیه پس از حادثه، غیر از عملیات امدادونجات، ارسال اقلام امدادی ازجمله چادر، پتو و کنسرو آغاز شد و ١٠ فروند از بالگرد‌های جمعیت، اعزام و انتقال مجروحان و اقلام امدادی را به عهده داشتند. در روز اول بیش از ١٠‌هزار چادر فرستادیم که ٥٦٠٠ دستگاه از آن ها در سرپل ذهاب توزیع شد؛ اما به دلیل مشکلات در نظم و انضباط، توزیع به شکل کامل اتفاق نیفتاد و مردمی که شاید محتاج‌تر بودند، نتوانستند به این چادرها دسترسی پیدا کنند که این باعث گله‌مندی آن ها شد. با تذکراتی که داده شد و همکاری‌ که مسئولان انتظامی با ما داشتند، همکاران ما در هلال‌احمر راحت‌تر و مناسب‌تر این کار را در روز دوم انجام دادند. تا پایان روز دوم با احتساب روز اول ٢٤‌هزار چادر به همراه پتو و کنسرو در بین مردم توزیع شد تا مشکل اسکان اضطراری تا حدودی برطرف شود.

وی افزود: روز اول ١٠٥٢٠، روز دوم ٢٣٧٠٠ و روز گذشته ٤٣‌هزار چادر در منطقه شهری و روستایی توزیع شده است. انبار چادر پتانسیل بخش بیشتری را در خود دارد و در صورت برقراری امنیت و نظم، آمادگی بیشتری برای پخش داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هماهنگی‌ها بیشتر شده و ما توانستیم کامیون، تریلی و اقلام امدادی خود را به پادگان الله‌اکبر و شهید همت که در نزدیک سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هست، برسانیم. با هماهنگی نیروی انتظامی توزیع بسیار منطقی‌تری داریم و مشکل اسکان اضطراری نخواهیم داشت. قرار است اقلام امدادی با بالگرد به روستاهای بیشتر آسیب‌دیده و کمتر شامل خدمات‌شده ارسال شود.

پیوندی تصریح کرد: نکته‌ای که با توجه به آسیب‌های جدی باید به آن اشاره کنم، آسیب‌های روحی و روانی است و واحد جوانان در منطقه وارد کار شده تا بتواند مشکلات منطقه را حل و برای کمترشدن مصیبت‌ها و آلام مردم اقدامی کند. با سفر ریاست محترم جمهوری در منطقه و جلسه ستاد بحران و پیگیری وزیر کشور وضع به سرعت رو به بهبود و اسکان موقت درحال انجام و کار را به سرعت انجام خواهیم داد.

وی افزود:از شنبه سبدغذایی ٧٢ساعته به تعداد لازم و از دوشنبه سبدغذایی یک‌ماهه بین مردم توزیع خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از مردم شریف تشکر و قدردانی می‌کنم که به هلال‌احمر به‌عنوان ارگان امدادی اعتماد می‌کنند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این جمعیت می‌دهند که ما بتوانیم با دست بازتر کمک‌ها را جدی‌تر کنیم.

پیوندی تصریح کرد: لازم است که از همه ارگان‌ها، ارتش، بسیج و سپاه برای تلاش به منظور حل مشکل مردم تشکر و قدردانی کنم. هلال‌احمر نیز به‌عنوان ارگان امدادی تا آخرین لحظه و رفع مشکلات مردم درمنطقه حضور خواهد داشت. هلال در خدمت هموطنانمان در کرمانشاه که در دفاع‌مقدس نیز به‌عنوان پاسداران مرز و وفاداران به نظام فعال بودند و خسارات زیادی را متحمل شدند، خواهد بود. ما زحماتشان را با اقدامات مطلوب‌مان جبران می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد