Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:44:52 GMT

مرکزی برای تربیت امام جماعات در اوقاف ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۶۱۲۴

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله العظمی نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اصول کافی در اصل و فرع، دارای درخشندگی و مزیت خاصی است زیرا پس از عداوت‎های مستمر بنی امیه و بنی عباس فرهنگ های خاصی بوجود آمد ولی اصول کافی به دنبال احیای معارف اهل بیت(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) در ایران از گیلان و رشت آغاز شد و تحولات مهمی در زمان حکومت گیلانی آل بویه محب اهل بیت(ع) ایجاد شد که نفوذ آنها حتی به بغداد رسید.این مرجع تقلید بیان کرد: کتاب کافی شریف خصوصیات بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به توجه به مبانی کلامی و توحیدی و معارف اهل بیت(ع) اشاره کرد.آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی گفت: در باب صفت العلما ویژگی های علما بیان شده است؛ امام صادق(ع) فرمودند که فعل عالم با عمل وی تصدیق می شود یعنی رفتار و گفتار وی هماهنگ باشد و کسی که رفتارش با گفتارش هماهنگ نیست عالم حقیقی نیست.وی گفت: امام صادق (ع) فرمودند که در دل عالم سفاهت و غفلت وجود ندارد؛ سفاهت به معنی ساده اندیشی مفرط است؛ این گونه افراد به سرعت سقوط می کنند؛ عالم باید هوشیار و بیدار باشد زیرا امروز در دنیای کنونی بیداری و هوشیاری بسیار مهم است. وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی درباره سفاهت بحث مهمی در تفسیر المیزان داشتند؛ ایشان فرمودند که سعی کنید که اموال را در دست سفها قرار نگیرد؛ زیرا اموال حد خاصی دارد و اگر درست مصروف نشود جمع را متضرر می‎کنند.این مرجع تقلید بیان کرد: مرحوم علامه بیان کردند که مال های دنیا از آن همه است و باید دقت و توجه داشت که به شکلی مصروف شود که همگان از آن منتفع شوند. آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی گفت: شراب خواران سفیه هستند زیرا عقل و درستی ندارد؛ ترامپ چون عقل درستی ندارد نباید همه اموال را به دست آنها داد.وی گفت: امام صادق(ع) بیان فرمودند که علم طلب کنید و آن را با حلم و وقار زینت دهید و به شاگردان خود نیز تواضع کنید و مبادا از علمای جبار و گردنکش و متکبر نباشید چون عنصر باطل و تکبر حق شما را از بین می‎برد؛ اگر در انقلاب، علما به میدان نمی آمدند، این انقلاب پیشرفت نمی‎کرد؛ عالمان از ابتدا در میان مردم حضور داشتند و مورد احترام و جایگاه بوده‎اند.وی تصریح کرد: علما احق مردم هستند برای اینکه به آنها خدمت شود و باید به این قشر توجه شود؛ زیرا عالم کسی است که حقایق اشیا را درک می کند و عالم نیز چون بندگان خدا را می شناسد قدر آنها را می داند و این خدمت به بهترین شکل انجام می شوداین مرجع تقلید بیان کرد: باید افرادی را تربیت کنید که فرهنگ عمل به قرآن را در جامعه پیگیری کنند؛ در ضمن انجام خدمات بسیار بزرگ در اوقاف باید افرادی را تربیت کنید که فرهنگ عمل به قرآن را در جامعه پیاده کنند.آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی گفت: امروزه در جهت تربیت امام جمعه و قاضی کمبود داریم زیرا هنوز مرکزی که امام جمعه تربیت کند نداریم؛ استان هایی هستند که طلاب بسیاری در قم دارند ولی همان استان با کمبود امام جماعت مواجه است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است