Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@02:18:57 GMT

نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۶۱۷۸

نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین

رئیس مرکز آسیب‌شناسی فتا استان اصفهان در نشستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد نهنگ آبی را نه یک بازی آنلاین بلکه یک چالش دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رامین سنمار رئیس مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در نخستین نشست دانشجویی معرفی و تحلیل «چالش نهنگ آبی» در واحد دولت‌آباد گفت: «نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین ولی این باور غلط فراگیر شد که این یک بازی است، اما در حقیقت این یک چالش است که مرحله به مرحله مخاطب خود را به سوی پایان زندگی هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سنمار افزود: «فضای مجازی یک فرصت و تهدید جدی برای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان به شمار می‌رود که باید با دقت و حساسیت خاصی آن را مدیریت کنیم.»

وی درباره چالش نهنگ آبی ادامه داد: «در این چالش اینترنتی ۵۰ مرحله‌‌ای از مخاطبان عمدتاً نوجوان خواسته می‌‌شود روزانه تکلیف خود را انجام داده و در پایان، عکسی از خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند.»

رئیس مرکز آسیب‌‌شناسی فتا اصفهان اظهار کرد: «ورود به این چالش بسیار خطرناک است و نسل جوان باید مراقب فایل‌های ناشناسی که برای آنها ارسال می‌شود باشد، زیرا افرادی که ادعای مدیریت این بازی را دارند با ورود به اطلاعات شخصی آنها و استخراج آن، می‌توانند شما با تهدید به انتشار اطلاعات شخصی، جوانان را وادار به حرکت به سوی خواسته‌های شوم خود کنند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۹:۰۰ امروز آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچسترسیتی و ناتینگهام فارست امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچسترسیتی و ناتینگهام فارست

لیگ برتر انگلیس (ناتینگهام فارست - منچسترسیتی) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748668

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لو هاور + پخش آنلاین
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و وستهام + پخش آنلاین
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم