Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@22:37:38 GMT

استرالیا چگونه به جام جهانی رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۶۲۳۹

استرالیا چگونه به جام جهانی رسید؟

استرالیا میتوانست با دردسر کمتری راهی جام جهانی شود.

به گزارش "ورزش سه"، استرالیا روز گذشته هندوراس را قاطعانه شکست داد و به عنوان پنجمین نماینده آسیا راهی جام جهانی روسیه شد. به همین منظور با پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در استرالیا تماس گرفتیم و او نکاتی از این مسابقه و فوتبال استرالیا را در اختیار ما قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آقای سرمربی و ادعایی که همیشه دارد

 

آنگه پوستکوگلو سرمربی فعلی تیم استرالیا، همواره خود را مربی نوآور و خلاق معرفی می‌کند و ادعای معمار استرالیای نوین بودن را دارد. او در کوران مسابقات مقدماتی جام جهانی، تغییر تاکتیک داد و به عبارتی روی کار خود قمار کرد. استرالیا میتوانست راحت تر بلیت حضور در روسیه را بگیرد و پوستکوگلو در یک سال باقی مانده، ایده هایش را اجرا کند؛ اما او به سختی با استرالیا به جام جهانی صعود کرد و حالا قطعا خوشحالترین کس خواهد بود.

 

لژیونرهای متعدد؛ مثبت و منفی

 

استرالیا 21 لژیونر دارد و از گذشته نیز این چنین بوده است. معمولا شاکله اصلی این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در فوتبال اروپا و بعضا حتی آسیا توپ می‌زنند و این موضوع، در مواقعی برای استرالیا دردسرساز ‌می‌شود. در واقع در چنین تیم هایی سرمربی با 21 تفکر مختلف روبرو است و کار برای هماهنگی بسیار سخت است. نگاهی به قهرمانان جام های جهانی نشان می‌دهد، در تیم آن ها معمولا اکثر بازیکنان از یک یا دو تیم هستند؛ نظیر اسپانیا 2012، آلمان 2014 و... . همچنین باید در نظر گرفت که سفر بازیکنان لژیونر از اروپا به استرالیا بسیار زمان می‌برد و در واقع آن ها در زمان فیفادی، یک روز کامل را از دست می‌دهند و باتوجه به مسابقات فشرده در اروپا، با خستگی وارد اردوی تیم ملی می‌شوند.

 

اما طرف دیگر داستان، حضور بازیکنانی با کیفیت و آمادگی بسیار بالاست که فوتبال روز دنیا را می‌دانند و توانایی بازی در فشار بالا را دارند. در همین دیدار با هندوراس، استرالیایی ها زمان زیادی برای ریکاوری نداشتند؛ اما خیلی خوب مقابل هندوراس بازی کردند و نشان دادند بسیار حرفه ای هستند.

 

استرالیا – هندوراس؛ درسی برای مدیران فوتبال ایران

 

بازی رفت استرالیا و هندوراس، در قاره آمریکا برگزار شد و دقیقا 4 روز بعد، قرار بود بازی برگشت برگزار شود. استرالیایی ها که زمان زیادی برای ریکاوری نداشتند، از ورزشگاه مستقیم به فرودگاه رفتند و با پروازی چارتر راهی کشورشان شدند و یک روز بعد در استرالیا بودند! آن ها از زمان استفاده بسیار خوبی کردند که درس بسیار خوبی برای مسئولان فوتبال ایران است.

 

ایران، یک مرحله جلوتر از استرالیا

 

استرالیا در حال حاضر به سیستم و تاکتیک مورد نظر خود رسیده؛ اما ایران با کارلوس کی روش از این مرحله عبور کرده و به مرحله پختگی تاکتیکی رسیده است. هم اکنون ایران اگرچه زیبا و هجومی بازی نمی‌کند؛ اما به هر حال صاحب سبک است و این موضوع ارزش بسیاری دارد. استرالیا با آنگه پوستکوگلو هنوز کار زیادی تا پختگی در تاکتیک دارد. استرالیا البته در جام جهانی بازی های بسیار خوبی را ارائه خواهد داد و صعود این تیم از مرحله گروهی نیز بستگی به قرعه کشی دارد.

 

خدا کند به میزبان نخوریم!

 

البته قرعه کشی با شانس رابطه مستقیمی دارد؛ اما من امیدوارم با روسیه که میزبان مسابقات است همگروه نشویم. به نظرم معمولا تیم های میزبان حمایت فیفا را دارند و همین موضوع کمی نگران کننده است. همگروهی با تیم های قدرتمند نه تنها بد نیست، بلکه بسیار خوب هم هست، چون در این صورت فوتبالمان را به دنیا نشان می‌دهیم و در خاطرات ماندگار می‌شویم. باید قبول کرد که فوتبال ایران توانایی صعود تا مراحل بالایی را ندارد و حضور شایسته میتواند بسیار خوب باشد.

تیم ملی استرالیا استرالیا جام جهانی 2018 (روسیه)

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز جهانی تای‌چی چوان

مراسم روز جهانی تای‌چی چوان ووشو صبح امروز با اجرای فرم‌های مختلف در بوستان ملت تهران برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • مراسم روز جهانی تای‌چی چوان
  • این عکس‌های حسن یزدانی جهانی شد |‌ تصاویر
  • بازیکن پرافتخار تیم ملی: همین حالا کمک کنید
  • (عکس) این تصاویر از حسن یزدانی جهانی شد
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه