Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان، گفت: کتابخانه های شهرستان هنوز مشکلاتی از قبیل نیاز به بازسازی، ایزوگام، نقاشی و… دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان؛ علیرضا احمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر دیروز، برگزار شد اظهار کرد: کتابخانه والیه شجاع که قدمت ۵۶ ساله دارد، نیازمند تخریب و بازسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان شش کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی فعال است، بیان کرد: کتابخانه های مشارکتی کتابخانه زندان و کانون بسیج سپاه هستند.

وی تصریح کرد: اعضای فعال کتابخانه های نهادی سال گذشته پنج هزار نفر و در سال جاری هفت هزار و ۹۷۷ نفر تاکنون بوده است.

احمدی با بیان اینکه تعداد منابع در شش کتابخانه نهادی شهرستان 112 هزار و 314 نسخه کتاب است، عنوان کرد: این کتاب ها منابع موجود در کتابخانه عمومی محسوب می شود و رشد خوبی نسبت به سال ۹۵ داشته است.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: 107 هزار و 347 نسخه کتاب در سال ۹۵ داشتیم که این آمار به اضافه منابع کمک درسی و کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی شهرستان عضویت رایگان وجود دارد و  کلیه جرائم اعضای کتابخانه بخشیده می شود، گفت: کتابخانه ها در طول هفته از ساعت ۷:۳۰ صبح تا شش عصر دایر و به صورت دو شیفت اداره می شود.

احمدی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان پنج هزار و ۵۵۰ مترمربع فضای کتابخانه ای داریم که شامل بخش های مختلفی است، اظهار کرد: تملک دارایی اداره کتابخانه های گلپایگان در سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار بالغ بر ۳۳۰ میلیون ریال به منظور خرید تجهیزات و امکانات برای کتابخانه های شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان، یاداور شد: کتابخانه ها در بحث عمرانی هنوز مشکلاتی از قبیل نیاز به بازسازی، ایزوگام، نقاشی و… دارند.

وی افزود: کتابخانه والیه شجاع که قدمت ۵۶ ساله دارد، نیازمند تخریب و بازسازی است.

احمدی با اشاره به کتابخانه تازه تاسیس جنب آتش نشانی بیان کرد: این کتابخانه با اهدای ۱۲هزار جلد کتاب از سوی مرحوم مژده علیرضایی توسط شهرداری گلپایگان برای کارکنان شهرداری دایر شد که اکنون عموم مردم نیز از آن استفاده می کنند.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان افزود: اعتبار تملک دارایی در سال ۹۶ با ۵۰ میلیون ریال افزایش ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده و تاکنون ۳۰ درصد آن تخصیص یافته که تاکنون به طور کامل جذب نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۵ بالغ بر دو هزار و 650 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شد، افزود: این رقم با افزایش ۶۰۰ جلدی در شش ماهه اول سال ۹۶ به 3 هزار و 252 رسیده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

دیگر خبرها

  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند