Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و مدیران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در سراسر نقاط استان سمنان به‌ویژه مناطق محروم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : در قرآن و دین اسلام سفارش زیادی به کسب علم و مطالعه شده و به همین سبب باید نسبت به تقویت این دو فریضه مهم در جامعه کوشا باشیم.


خباز افزود: هر اقدامی که پیوست فرهنگی داشته باشد با موفقیت انجام می‌شود و نتیجه مطلوبی را حاصل می‌کند بنابراین باید کتاب‌خوانی را در استان سمنان پویاتر کنیم.


نورعلی غلامحسین نیا سما کوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این دیدار گفت : 73 باب کتابخانه در استان وجود دارد و بیش از 55 هزار نفر در کتابخانه‌های استان سمنان به‌عنوان اعضای فعال هستند.


وی بابیان اینکه استان سمنان در بخش آنلاین جشنواره رضوی با 31 هزار شرکت‌کننده مقام اول را در کشور کسب کرده است افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، اصلاح سبک زندگی و تبیین سیره امام رضا (ع) از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بود.


اهدا 300 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان


سما کوش با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری کتاب مازاد منازل در استان سمنان گفت : در اجرای طرح جمع‌آوری اهدای کتاب از سوی شهروندان قریب به 300 هزار جلد کتاب جمع‌آوری و بِه کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.


وی با اشاره به اینکه 9 کتابخانه عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود تصریح کرد: 8 باب از این پروژه‌ها متعلق به مناطق روستایی استان سمنان و یک باب آن در شهرستان مهدی‌شهر است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: از مجموع 500 کتابخانه عمومی در سراسر استان سمنان تنها 73 کتابخانه به‌صورت فعال وجود دارد که باید برای تقویت و رشد فعالیت فرهنگی سایر کتابخانه‌های عمومی نیز تلاش بیشتری انجام داد.


وی با اشاره به اینکه 22 درصد از جمعیت استان سمنان عضو کتابخانه‌ها هستند گفت: وجود بیش از سه میلیون جلد کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان سمنان بیانگر این است که به ازای هر شهروند این استان بیش از چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد.


انتهای پیام / ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • شهرستان مهر میزبان شاعران