Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@21:31:35 GMT

برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۶۶۳۹

برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان

به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی نمایشگاهی به همت حوزه پژوهش وفناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برپا شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما باتوجه به هفته کتاب وکتابخوانی افزود:امروزه با ورود فضای مجازی به زندگی های کمتر کسی است که به سمت کتاب وکتابخوانی برود وبیشترین اوقات خود را دراین فضاها سپری می کنند وبه عنوان مهمترین آسیب در این زمینه محسوب می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت : یکی ازآسیبهای پیشرفت علم وعصرارتباطات سرگرم شدن افراد درتمامی سطوح می باشد واین قضیه ازکوچک تا بزرگ رامشغول به خود کرده است وتمامی زندگی ها خصوصا نوجوانان را به سمت دیگری کشانده است وهدایت در این مسیر کار بسیاربسیار سخت است .

وی افزود : متاسفانه با پیشرفت علم وتکنولوژی واستفاده از ابزارهایی مانند اینترنت وکامپیوتر وموبایل وتبلت اقبال عمومی جوانان به سمت وسوی فضاهای مجازی علناًو عملاً ناخواسته کشیده شده ایم در این مسیر هدف نا مشخص است اما میدان وسیع تر شده وفراتر رفته است وباید تدابیری بهتر اندیشیده شود.

شیخ موحدگفت: باتوجه به هجوم همه جانبه فضای مجازی واستفاده همه خصوصا جوانان دراین محیط واستقبال بیش از حد واندازه وسرگرم شدن وبه نوعی غرق شدن دراین دریای بیکران؛ تلنگررفتن به سمت وسوی کتاب وکتابخوانی می تواند تا اندازه ای بسیار اندک از غرق شدن جوانان در این مسیرجلوگیری کند .

این استاد دانشگاه ادامه داد: متولیان امر دراین زمینه در دهه های قبل بسیار ضعیف عمل کردند وسرانه مطالعه کتاب در بین ایرانیان زیر حد استاندارد است واز آن بسیار فاصله داریم ودر گذشته نه چندان دور بی مهری نسبت به کتاب باعث شد تا نسلهای سوم وچهارم انقلاب با کتاب؛ این یارمهربان فاصله بگیرند وفرهنگ استفاده از کتاب در زندگی هایمان کمرنگ شود وجای آن را چیزدیگری بگیرد وقفسه های کتاب در خانه ها رخت بربسته است ودر خانه ها فضای برای کتاب وکتابخانه نداریم .

وی افزود : کاربسیارمشکلی است اما میتوان دوباره فرهنگ کتاب رادر بین همه زنده کرد وبرای محقق شدن این امرهمتی مضاعف لازم است تا جوانانی که به سمت  فضای مجازی رفته وبا کتاب وفرهگ غنی کتابخوانی نا آشنا شده اند با برنامه ریزی های دقیق ومدون آنها را به این سمت سوق داد واز گرفتارشدن در منجلاب فضاهای مجازی وولگردی دراین محیط آلوده کمی کاسته شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ادامه داد: باید فرهنگ کتاب را از مهدهای کودک دوباره آغاز نمود وبابرنانه ریزی صحیح وحساب شده کودکان را به سمت خواندن کتاب از همان سنین ترغیب کرد تا درآینده دچارمشکل نشود ودراین راه خانواده ها باید درکنار فراهم نمودن امکانات اولیه برای فرزندان فکری هم باید به حال تغدیه روح آنها صورت بگیرد وبه جای تشویق کودکان به رفتن به سمت بازی ها وفضاهای مجازی به سمت کتاب وکتابخانه هدایت کنیم .

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، پیش از ظهر امروز(یکشنبه  شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست خبری این رویداد پاسخگوی خبرنگاران بود.

 احمدوند در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره احتمال ارائه کتاب های بدون مجوز و مسئله دار در سامانه فروش مجازی کتاب پرسیده بود گفت: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فروشنده کتاب ها یا ناشران هستند و یا کتابفروش‌ها؛ بنابراین  هرکسی نمی‌تواند هر کتابی را که دوست دارد بارگذاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این سامانه کتاب هایی بارگذاری می‌شوند که قبلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.امکان این که کتابی خارج از این دایره در سامانه ارائه شود وجود ندارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: با این حال نظارت لازم در این زمینه وجود دارد تا اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • برپایی نمایشگاه متفاوت با موضوع عفاف و حجاب در یزد