Web Analytics Made Easy - Statcounter

نطنز- مدیر آموزش و پرورش نطنز گفت: نبود پیوند ارتباطی مناسب میان والدین و کودکان عامل مهم گرایش کودکان به فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا محمودی از بروز مشکلات رفتاری و شخصیتی  در دانش آموزان در آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: ورود بی رویه به فضاهای مجازی و استفاده از بازی های رایانه ای که هر کدوم از این بازی ها بر روی رفتار نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است، نگرانی های جدی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش نطنز افزود: اولیا باید نظارت کامل بر فرزندان خود در مورد ورود آنها به فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای داشته باشند اما این نظارت بر عملکرد فرزندان از سوی خانواده ها بسیار کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه والدینی که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند الگوی مناسبی برای کودکان نیستند، بیان کرد: پدر و مادری که بیشتر وقت خود را در فضاهای مجازی در خانه سپری می کند نمی تواند الگوی مناسبی برای امر و نهی کردن به فرزندان خود باشد.

محمودی تصریح کرد: ابتدا باید والدین روش های درست استفاده کردن از اینترنت و فضاهای مجازی را فرا گرفته و بعد به فرزندان خود بیاموزند که چه سایت هایی برای آن ها مفید و چه سایت هایی مضر هستند.

وی نبود پیوند ارتباطی مناسب میان والدین و کودکان را عامل مهم دیگر در گرایش کودکان به فضای مجازی دانست و عنوان کرد: گاه پیوند ارتباطی میان والدین و کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر به اندازه ای ضعیف است که کودک تائید مورد نیاز خود را از فضای مجازی می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش نطنز در مورد وجود دوستانی در فضای مجازی که به حرف کودک گوش می دهند، با او همدردی می کنند، او را تشویق و خواسته هایش را مورد تائید قرار می دهند به خانواده ها هشدار و ادامه داد: این کار موجب می شود که کودک تلاش کند تا زمان بیشتری را در این فضا و در کنار این نوع دوستان خود بگذراند.

وی بیان کرد: داشتن آرامش و مدیریت استرس ها در خانواده موجب سلامت کودک در فضای مجازی می شود و فراهم کردن فضای مشترک و احساسی بین والدین و کودک مهمترین نیاز کودکان برای داشتن حضوری سالم در فضای مجازی است.

محمودی از نیروی انتظامی و پلیس فتا خواست تا با مجموعه آموزش و پرورش برای بیشتر آشنا کردن خانواده ها و دانش آموزان با آسیب فضای مجازی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم