Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی  در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان سمنان اظهار کرد: سمنان یکی از استان‌هایی است که در بحث نوسازی مدارس غیردولتی مشکلی ندارد و ارزان‌ترین مدارس غیردولتی کشور در این استان راه‌اندازی شده است که این امر حاکی از فعالیت مطلوب شورای مؤسسان در حوزه تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان سمنان ادامه داد: 1.5 درصد از جمعیت دانش آموزان در هر کیلومترمربع بیانگر پراکندگی جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از کمبود نیروهای فرهنگی و معلم در کشور خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل راهی جز خریداری خدمات نداریم که این مسئله تنها از سوی مؤسسین مدارس غیردولتی و سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت خرید خدمات برای ارتقا سطح کیفی خدمات آموزشی 

وی با بیان اینکه با توجه به حجم وسیعی از کمبود نیرو در هنرستان‌ها، اولین قرارداد خرید خدمات از سوی استان سمنان در این سازمان منعقد شده است، افزود: استفاده از ظرفیت خرید خدمات برای ارتقا سطح کیفی خدمات آموزشی و تأمین نیروی انسانی در هنرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی به استفاده از سیستم آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت:  این نوع مدارس گامی مؤثر در راستای پوشش 100 درصدی خدمات آموزشی و تحصیلی است و  افراد بازمانده از تحصیل می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

زینی وند ادامه داد: رویکرد ما در وزارت آموزش‌وپرورش پیاده‌سازی سیستم‌های آموزشی حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری است و آموزش الکترونیکی نیز در دستور کار قرار دارد و از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در طرح آموزش از راه دور استفاده می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت و پتانسیل همه دستگاه‌های خارج از آموزش ‌و پرورش را یکی از فلسفه‌های این نهاد برشمرد و گفت: کمک به توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و کمک به تسهیل فعالیت‌های اجرایی آموزش ‌و پرورش در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند