Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ماکو وابسته به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز ماکو، موفق به اخذ موافقت اصولی شد.

حسن حیدری، رئیس پارک علم و فناوری استان در گفتگو با ایسنا از اخذ مجوز اصولی راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ماکو خبر داد و افزود: با استمرار فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان در توسعه مراکز رشد و وابسته به این پارک، می‌توان مسیرهای جدیدی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب شرکت‌های فناور و دانش بنیان در زمینه‌های مرتبط با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها فراهم کرد و به توسعه اقتصاد استان و گسترش اشتغال دانش بنیان دست یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز رشد با زمینه تجارت و بازرگانی در منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو، در خصوص توانمندی و مزیت نسبی در موقعیت ژئواستراتژیک این منطقه با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو شامل ماکو، بازرگان، شوط و پلدشت به تنهایی 75% کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این منطقه از موقعیت استثنایی در حمل و نقل و ترانزیت کالا به واسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیای میانه برخوردار است.

وی این منطقه را به عنوان شاهراه ارتباطی ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه و اروپا بعنوان مهترین شاخص تجارت جهانی مطرح و عنوان کرد: این منطقه از شمال به ترکیه و از شرق با مرز آبی ارس به جمهوری خودمختار نخجوان محدود است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو نه فقط با جمهوری‌ آذربایجان و ترکیه، بلکه با کشورهای ارمنستان و گرجستان مرز مشترک دارد، لذا منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو علاوه بر هم‌مرزی با ترکیه و نخجوان، همجوار با ارمنستان و منطقه قفقاز بوده و گلوگاه کریدور زمینی شمال و جنوب(رقیب کانال سوئز در خشکی) و نقطه اتصال آسیا و اروپا است.

وی با بیان اینکه فاصله اندک منطقه آزاد ماکو از بنادر مرسین در دریای مدیترانه و ترابزون در دریای سیاه، امتیاز چشمگیری در دسترسی به بازارهای اروپا از راه زمین و دریا است، اظهار داشت: در مقایسه با بنادر جنوبی کشور در خلیج فارس به دلیل مسافت و صرفه‌های اقتصادی ناشی از مقیاس جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که این منطقه اقتصادی‌ترین گلوگاه در رقابت با راه دریایی شرق و غرب در خشکی است.

حیدری ابراز امیدواری کرد: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ماکو، محیط مشوقی را فراهم خواهد ساخت تا شرکت‌های نوپایی که بر پایه علم مدیریت بازار هستند، مستقل شده و رونق بگیرند و به شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که به علت نداشتن دانش کافی در حوزه فعالیت مرکز پیوسته متحمل خساراتی می‌شوند و یا در آستانه غیرفعال شدن هستند، کمک نمایند.

وی افزود: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ماکو، جنبه‌های مختلف کسب و کار و کاربرد مهارت‌های علمی را در برنامه‌های طراحی شده خود مورد توجه قرار می‌دهد تا به شرکت‌ها در بقاء و رشد در طول زمان‌هایی که احتمال آسیب پذیری دارند، کمک نماید.

حیدری تربیت تجار و  شرکت‌های بازاریاب حرفه‌ای؛ عقد قرارداد فروش و صادرات محصولات فناوری؛ ایجاد زیرساخت لازم برای حمایت از شرکت‌ها؛ ایجاد دو برند برای محصولات مشاغل خانگی و ایجاد دو شرکت فعال در زمینه جذب توریسم از طریق IT را از اهداف این مرکز رشد در طول پنج سال اول شروع به کار خود عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد مخزنی دویرج سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام از سرریز شدن سد مخزنی دویرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام، صادق علیمرادی اظهار کرد: سامانه بارشی از روز دوشنبه شب آغاز و تا صبح امروز جمعه در استان ادامه داشت که در حوضه آبریز سد دویرج به خصوص در شهرستان آبدانان، این سد مخزنی عصر روز پنجشنبه سرریز شد.

وی افزود: سد مخزنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان، و مهار سیلاب‌های رودخانه دویرج احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلامگفت: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» آمادگی این شرکت را برای کشت تابستانه در اراضی پایین دست سد دویرج در راستای تحقق شعار سال اعلام کردیم.

کد خبر 750318

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور