Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، عباداله کامکار در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز قطب علم و فناوری نامیده شده، برگزاری هفته پژوهش در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش از چهارم تا دهم آذرماه برگزار می‌شود، افزود: این ایام با برگزاری هفته پژوهش و برپایی نمایشگاه در استان البرز همچون سه سال گذشته گرامی داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تأکید بر اینکه البرز در سه سال گذشته در گرامیداشت و برپایی نمایشگاه هفته پژوهش تجربه خوبی داشته، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سال نخست در دانشگاه خوارزمی با ۷۵ غرفه، سال دوم در پردیس کشاورزی با ۷۵ غرفه و در سال سوم نیز در مرکز آموزش امام خمینی(ره) با ۲۵۰ غرفه برگزار شد.

افزایش تعداد غرفه‌های نمایشگاه پژوهش در دستور کار

وی بابیان اینکه در سال جاری نیز در دانشگاه پیام نور استان البرز میزبان برپایی نمایشگاه هفته پژوهش‌خواهیم بود، افزود: پیش‌بینی حضور ۳۵۰ غرفه را برای این نمایشگاه داشته‌ایم.

کامکار از تشکیل شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش از ابتدای سال خبر داد و گفت: این موضوع سبب برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری هفته پژوهش شد تا با همگام کردن صنعت، دانشگاه و پژوهشگاه با یکدیگر به هدف اصلی این نمایشگاه نائل شویم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در استان البرز می‌توانیم با برگزاری این نمایشگاه در مکان مناسب، تعداد غرفه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهیم.

معاون استاندار البرز با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی کامل و دقیق برای برگزاری این نمایشگاه، گفت: در سال‌های گذشته پس از برگزاری نمایشگاه شاهد مراجعه‌کنندگانی بودیم که اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری نمایشگاه می‌کردند که امید است در سال جاری بااطلاع مناسب، چنین موردی را مشاهده نکنیم.

وی ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقا منزلت آن، تشویق و ترغیب پژوهشگران، تبیین وضعیت پژوهش و فناوری و روند و آینده آن در افکار عمومی، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهش و فناوری برای رسیدن به جایگاه واقعی، تجاری‌سازی، برقراری ارتباط با پژوهشگران و خریداری از آنان، ایجاد فضای تعاملی برای ذینفعان پژوهش و فناوری در حال و آینده، ارزیابی اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها و نیز افزایش حساسیت و توجه مدیران استانی به پژوهش را از مهم‌ترین اهداف هفته پژوهش عنوان کرد.

نمایشگاه پژوهش در دانشگاه پیام نور البرز برگزار می‌شود

در ادامه اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: با توجه به تصمیمات شورای سیاست‌گذاری، دانشگاه پیام نور از ابتدای سال به‌عنوان مکان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ستاد در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند، افزود: کمیته دانش‌آموزی، پژوهش و فناوری، علمی، نمایشگاه و فن بازار، اجرایی ایده‌های برتر، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مالی و حقوقی و قراردادها و حراست و ارزشیابی ازجمله  کمیته‌های برگزارکننده این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز ادامه داد: با حضور این کمیته‌ها حوزه آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری را به‌طور مستقیم وارد این فضا کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه مکان برگزاری در مجتمع دانشگاهی قرارگرفته، فضا را برای دسترسی دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، اساتید، دانش آموزان و پژوهشگران فراهم کرده است.

جلالیان افزود: نشست‌هایی با بنیاد نخبگان داشتیم تا نخبگان بتوانند ایده و فکر نو خود را ارائه کرده و در جریان شیوه ثبت اختراع خود قرار گیرند.

برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش البرز

در ادامه عطالله ربانی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کلید توسعه کشور در دستان اقتصاد دانش‌بنیان است، هفته پژوهش یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شناسایی و عرضه دستاوردهای این حوزه محسوب می‌شود.

وی در ادامه نیز افزود: در این هفته تلاش می‌کنیم تا این توانمندی‌ها عرضه و مشکلات موجود احصا شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در این حوزه بازار و عرضه فناوری است که این نمایشگاه تعامل لازم را میان طرفین در قالب فن بازار برقرار می‌کند.

وی بابیان اینکه سال گذشته فروش خوبی را از این نمایشگاه شاهد بودیم، گفت: امید است امسال نیز در این حوزه بیش‌ازپیش موفق عمل کنیم.

ربانی از  برگزاری نمایشگاه ویژه مدیریت شهری، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و محیط‌زیست در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه به مدیریت‌های شهری این فرصت را داده که نیازهای خود را با توانایی‌های موجود ارزیابی کرده و آن‌ها را احصا کنند.

وی اطلاع‌رسانی و انعکاس مناسب برای برگزاری این نمایشگاه را از مهم‌ترین مواردی که باید موردتوجه قرار گیرد عنوان کرد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان