Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:58:38 GMT

۸۴۰ موقوفه در شرق استان گلستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۸۲۹

۸۴۰ موقوفه در شرق استان گلستان ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان گفت: ۸۴۰ موقوفه در شرق استان گلستان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مینودشت, جعفر سرابی ذوبی, ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شرق گلستان اظهار داشت: بیشتر موقوفات شرق استان گلستان با نیت اطعام و عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) و خیرات و مبرات است و 50 درصد از حوزه استحفاظی اوقاف و امور خیریه گلستان در شرق استان گلستان, در شهرهای مینودشت, گالیکش, مراوه تپه و کلاله قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان گلستان افزود: 99 درصد از اراضی شرق استان گلستان واقع در این شهرها اسناد ندارند و در املاک بنیاد علوی است, و در یک حرکت جهادی, مدیر کل اوقاف و امور خیریه استا, طی جلسه‌ای با ریاست بنیاد مستضعفان کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند و قرار است, بعد از نقشه‌برداری این املاک سند دار شوند.

سرابی ذوبی تصریح کرد: هفته وقف از 25 آبان تا 4 آذر ماه سال جاری بوده و برنامه شاخص هفته وقف در شرق گلستان, نشست با طلاب و روحانیون روز یکشنبه, ساعت 11 صبح با سخنرانی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه است که در کنار این برنامه کلنگ‌زنی بقعه پیرسوق, دیدار با خانواده واقفین, برگزاری همایش لبیک یا رسول الله, برگزاری همایش پیاده‌روی, غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه, دیدار با کودکان ایتام و غیره از برنامه‌های این هفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان تاکید کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت‌های اداره اوقاف, تربیت حافظ قرآن است که در این راستا امسال 2 هزار نفر در این زمینه ثبت‌نام شدند و در سال جاری در مسابقات در شاخه مفاهیم قرآن, نفر دوم کشوری و در زمینه روخوانی, نفر نخست کشوری را مینودشت از آن خود کرد.

سرابی ذوبی یادآور شد: در ماه صفر و محرم 5 مبلغ غیربومی و 5 مبلغ بومی در مناطق و روستاهای محروم فعالیت فرهنگی و مذهبی انجام می دهند و در سال جاری, تاکنون 30 مبلغ اعزامی از قم و شهرهای مذهبی در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده فعالیت داشتند, به گونه‌ای که حتی بعضی از مبلغان, 45 روز در این روستاها ساکن بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان گفت: برای نخستین بار در سال جاری, در طرح آرامش بهاری, 5 کمپ نوروزی در مسیر مینودشت تا تنگراه با همکاری هلال احمر برپا شد و بالغ بر 100 هزار نفر از خدمات این کمپ‌ها بهره‌مند شدند.

سرابی ذوبی اظهار کرد: در این کمپ از چادر کودکان بی‌نظیر شد و بالغ بر 100 میلیون ریال, جایزه به این کودکان اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان تصریح کرد: در طرح مهر تحصیلی, بیش از 300 بسته لوازم التحریر, هریک به ارزش 500 هزار ریال و 300 بسته, هر یک به ارزش یک میلیون ریال در ایام ماه مبارک رمضان بین خانواده مستمند و محروم توزیع شد.

سرابی ذوبی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه با موقوفات برطرف می‌شود و با توجه به اینکه, در حال حاضر, شاید نتوان به صورت انفرادی وقف انجام داد، از مردم می خواهیم, موقوفات خود را به صورت مشارکتی انجام دهند و در شهرستان مینودشت, کار جدیدی در زمینه موقوفه صورت گرفته و اینکه, یکی از موقوفه شهرستان را سرمایه‌گذاری کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان تاکید کرد: ارزش ریالی این موقوفه با سرمایه گذاری اداره اوقاف, افزایش خواهد یافت و خیرات برای اموات نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است