Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان، پنج شنبه، 25 آبان ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 27 صفر آغاز دهه وقف است اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های اداره اوقاف در این دهه برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در سطح استان و تمامی مراکز شهرستان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ساخت و پخش 9 فیلم مستند به صورت کلیپ خبر داد و افزود: کلیپ‌ها با موضوع وقف در حوزه‌های مختلف درمانی، سلامت، عمرانی و ... در بازه زمانی 1 الی 2 دقیقه ای در مرکز استان و شبکه سوم سیما به نمایش درخواهند آمد.
حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: برپایی نمایشگاه عکس و تئاتر خیابانی از 27 آبان ماه در خیابان بوعلی، اعزام کاروان 110 زائر اولی از استان به مشهد مقدس از سوم آذر ماه، برگزاری همایش یاوران وقف جهت تجلیل از فعالان عرصه وقف، هیئت امنای بقاع متبرکه و فعلان قرآنی مرتبط با اوقاف از دیگر برنامه‌های این ایام است.
مدیر کل اوقاف استان از افتتاح اماکن مذهبی بازسازی شده استان خبر داد و گفت: علاوه بر افتتاح سرداب امامزاده عبدالله(ع) و مرکز فرهنگی این بقعه، برخی بقاع متبرکه شهرستان‌های کبودرآهنگ و اسدآباد نیز در این ایام بازسازی و افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: برگزاری نشست‌های صنفی با اساتید دانشگاه، جامعه پزشکان، روحانیون، مبلیغین و فعالان قرآنی و برگزاری همایش «وقف در تاریخ همدان» با مشارکت اساتید دانشگاه آزاد در اولین روز از آذر ماه در محل دانشگاه آزاد از برنامه‌های دیگر این مجموعه در دهه وقف است.
حجت الاسلام کاروند ابراز کرد: ویژه برنامه رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و قرائت زیارت نامه پیامبر(ص) در بقاع شاخص استان، اعزام اکیپ‌های پزشکی به کبودر آهنگ و فامنین در راستای اجرای نیت واقفین، ویزیت رایگان بیماران به مدت یک هفته در درمانگاه  بهاءالملک همدان از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه است.


ارسال چهارمین محموله خیرین و واقفین استان به زلزله زدگان غرب کشور
مدیر کل اوقاف استان از ارسال چهارمین محموله کمکی خیرین و واقفین استان به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد و عنوان کرد: این محموله شامل مواد خوراکی، پوشاک و مواد دارویی است که صبح روز فردا به کرمانشاه ارسال می‌شود، ویزیت رایگان بیماران به مدت یک هفته در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان اسدآباد و اختصاص 100 میلیون تومان کمک هزینه درمان به بیماران بیمارستان فیروزآبادی اسدآباد نیز از دیگر اقدامات اداره اوقاف در دهه وقف است.
وی از غبارروبی بقاع متبرکه با حضور مسئولین استانی و خانواده معظم شهدا، توزیع اقلام خوراکی و بسته‌های حمایتی در قالب سبد کالا در مناطق محروم شهرستان‌های همدان، تویسرکان و کبودرآهنگ خبر داد.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: 713 موقوفه منفعتی و 307 موقوفه با نیات متعدد در استان به ثبت رسیده است که از این میان می‌توان به تأمین هزینه فعالیت 150 مبلغ اعزامی از قم و 106 مبلغ بومی جهت شرکت در برنامه‌های عاشورایی، ماه رمضان، آرامش بهاری، اربعین و ... اشاره کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: اجرای ویژه برنامه مهر تحصیلی در سطح استان با توزیع 6 هزار و 200 بسته حمایتی شامل لوازم التحریر و پوشاک در میان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب استان با صرف اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان و اجرای نیت واقفین مبنی بر روضه خوانی و اطعام دهی با هزینه ای بالغ بر 750 میلیون تومان از جمله 307 موقوفه به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: اعزام چند اکیپ درمانی به 33 روستا هدف اداره اوقاف و ارائه خدمات رایگان دارویی به این روستاها از سوی درمانگاه بهاءالملک، ارائه خدمات درمانی به بیماران اسدآبادی از محل موقوفه بکائی در این شهرستان و مساعدت و حمایت از 33 کودک پروانه ای در استان از دیگر نیات حوزه درمان واقفین است، گفتنی است که 4 کودک پروانه ای دیگر نیز در فامنین شناسایی شده است که اداره اوقاف از مساعدت به آنها دریغ نخواهد کرد.
حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه امسال استان همدان حائز رتبه کشوری در مسابقات قرآن بوده است گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته مسابقات قرآن در مراحل شهرستانی و استانی به مرحله اجرا در آمد و یکی از منتخبین مرحله استانی موفق به کسب رتبه در مرحله کشوری شد.

ثبت نام اولیه هشت هزار و 800 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن کریم

مدیر کل اوقاف استان از ثبت نام اولیه هشت هزار و 800 نفر جهت شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن کریم خبر داد و افزود: مرکز حفظ قرآن مجازی در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان راه اندازی شده است که روزانه 700 نفر در بخش خواهران با تماس تلفنی قدم در مسیر حفظ قرآن بر می دارند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی قرآن و سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های حوزه قرآنی است اضافه کرد: در حوزه ازدواج، اشتغال و حمایت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست میزان موقوفات اندک است که جهت بهبود در این عرصه نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی بالا است.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 52 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است ادامه داد: وقف زمین کشاورزی، باغ، کتاب و اهدای 110 اثر فاخر فرهنگی هنری استاد ضرابیان به آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)  از جمله این موارد است پیش بینی می‌شود 12 وقف جدید نیز در این ایام به ثبت برسد
این مقام مسئول با بیان اینکه در استان 5 بقعه بازسازی شده است ابراز کرد: تعمیر سرویس بهداشتی بیش از 60 بقعه در استان، تکمیل تربت خانه و حسینیه امامزاده عبدالله(ع)، مرمت و احداث گنبد و تربت خانه امامزاده محسن(ع) همدان و ساخت زائر سرای این امامزاده و تکمیل و تجهیز برخی بقاع متبرکه در شهرستان‌های استان از جمله اقدامات عمرانی اداره اوقاف استان به شمار می‌رود.
وی با عنوان اینکه استان همدان در اخذ سند مالکیت بقاع متبرکه و موقوفات رکورد زده است  گفت: اداره اوقاف استان همدان موفق به اخذ 6904 هزار هکتار سند مالکیت شده است که شامل موقوفات بزرگ و کوچک است.

اهدا 110 اثر فاخر فرهنگی و هنری به آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان

حجت الاسلام کاروند از مستند سازی مطالبات اداره اوقاف از دستگاه‌های اجرایی استان سخن به میان آورد و عنوان کرد: ادارت دولتی استان همدان 416 میلیارد تومان به اداره وقاف بدهکار هستند که از این میان 154 میلیارد تومان از سوی نیرو‌های مسلح سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مورد پذیرش واقع شده است.
قابل ذکر است در ابتدای این مراسم 110 شیء فاخر و ارزشمند استاد حاچ محمد ضرابیان، به موزه آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) اهدا گردید،این آثار ساخته دست این هنرمند فرهیخته استان است که در طراحی آنها از ذهن توانمند و خلاق خود بهره گرفته است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر