Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@10:07:55 GMT

معامله ائتلاف آمریکایی با داعش مستلزم تحقیق است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۹۵۸۰

معامله ائتلاف آمریکایی با داعش مستلزم تحقیق است

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «جورج فوری» همتای ونزوئلایی خود تاکید کرد که بحران سیاسی این کشور آمریکای لاتین باید منحصرا از راه گفتگو میان دولت و اپوزیسیون حل‌ و فصل شود.

وی در این‌ باره گفت: امیدواریم دیگر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی نیز با تلاش نیروهای غیر منطقه‌ای که اپوزیسیون را به اتخاذ موضعی غیرقابل‌پذیرش وا می‌دارند، مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف تاکید کرد که از نگاه روسیه چنین رویکردی غیرمسئولانه و غیرقابل‌پذیرش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به گزارش «بی بی سی» مبنی بر اینکه ائتلاف آمریکایی به عناصر داعش برای خروج از الرقه کمک کرده است، گفت: نمی‌توانم درباره هیچ زد و بند احتمالی (میان ائتلاف آمریکایی و داعش) اظهارنظری کنم. ما به حقایق استناد می‌کنیم. هیچ شاهدی درباره این نوع زد و بند نداریم اما این حقیقت که تصویر فعلی که از امنیت این عناصر ظاهر شده است بر روی وضعیت میدانی تاثیر گذاشته، خود می تواند یک نوع مدرک باشد.

لاوروف ادامه داد: به‌ هر حال، زد و بند باشد یا نه، این مسئله نیازمند تحقیق است و ما چنین درخواستی را با واشنگتن مطرح کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیش‎نویس آمریکا درباره تمدید تحقیق پیرامون حملات شیمیایی سوریه اشاره کرد و گفت بعید می‎داند این پیش‎نویس در جلسه امروز شورای امنیت، پذیرفته شود چرا که در آن هیچ تغییری اعمال نشده است.

شورای امنیت سازمان ملل امروز پنجشنبه درباره ۲ پیش‌نویسی رای گیری خواهد کرد که به صورت جداگانه‌ از سوی آمریکا و روسیه درباره تمدید تحقیقات مشترک پیرامون حملات شیمیایی سوریه ارائه شده است.

گفته می‌شود پیش‌نویس ارائه شده از سوی روسیه از حمایت کافی ۱۵ عضو شورای امنیت برخوردار نیست حال آنکه «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل پیشتر ضمن تاکید بر لزوم تداوم تحقیقات خواستار رفع اشتباهات سیستماتیکی شده بود که در روند تحقیقات گذشته به چشم می‌خورد.

گفتنی است اول آمریکا خواستار رای‌گیری درباره پیش‌نویس خود شد حال آنکه انتظار وتو از سوی روسیه وجود دارد.

اعتبار دستور کار تحقیق مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) پیرامون حمله شیمیایی نسبت داده شده به دولت سوریه که ۴ آوریل ۲۰۱۷ در منطقه «خان شیخون» اتفاق افتاد، جمعه این هفته به اتمام می رسد.

 

مهر

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در بانجول پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در این نشست که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسایل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد. 

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای 13 و 14 و نشست سران نیز طی روزهای 15 و 16 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو‌ و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه 1965 به استقلال رسید. گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟