Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون احزاب در اجرا مشکل دارد و اینکه کسی می گوید من وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم، یعنی اشکالی در کار وجود دارد.

«مصطفی کواکبیان» روز پنجشنبه در سومین کنگره حزب مردمی اصلاحات، تشکل گرایی را از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ذکر کرد و گفت: روحیه تشکل گرایی آقای هاشمی قبل از انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد به طوری که شهید بهشتی و غیره خط حزبی را از مرحوم هاشمی می گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه راه مرحوم هاشمی باید ادامه یابد، تصریح کرد: حقیقتا حزب در ایران درگیر سنگلاخ هایی است. ما در مجلس پیگیری می کنیم تا بتوانیم کارهای حزبی را جدی تر پیگیری کنیم.
کواکبیان با بیان اینکه در طول 40 سال حتی یکبار هم مجوز راهپیمایی به احزاب داده نشده است، گفت: این قانون احزاب در اجرا دچار مشکل است. اینکه گفته می شود من وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم یعنی اشکالی در کار وجود دارد.
این استاد دانشگاه افزود: باید فرهنگی حزبی در میان مردم ارتقا پیدا کند. مردم ما روحیه فرد گرایی دارند ما به جای اینکه ملت قهرمان باشیم به دنبال قهرمان ملت هستیم. در حالی که برای جدی شدن تحزب باید فرهنگ سیاسی رشد یاید و به سمت دیالوگ برویم.
این فعال سیاسی و حزبی خاطرنشان کرد: پرورش کادر آموزشی و سیاسی در احزاب وجود ندارد، احزاب ما فصلی بوده و فقط در انتخابات مطرح می شوند.
کواکبیان با تاکید بر اینکه باید در ایران 5 الی 6 حزب قدرتمند شکل بگیرد، افزود: انتخابات حتما یک ابزار مهم دمکراسی است و رقابت یک ضرورت است و برای داشتن رقابت صحیح باید احزاب در صحنه باشند.
وی یادآورشد: یکی از نکاتی که بارها از مرحوم آیت الله هاشمی شنیدم این بود که ایشان می گفت «ما از اسلام و روح اسلام فاصله داریم». امروز فقط بحث قانون انتخابات مطرح نیست، این ضعف ما است که ارکان حکومتی با حزب مشکل دارند. باید در قانون انتخابات حزب را ببیند و تا انتخابات ما حزبی نشود مشکلات ما همین است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اساسی را به هم نمی زنیم، اما مردم هم باید به احزاب رای بدهند هم به اشخاص.
دبیر کل حزب مردم سالاری یادآور شد: یک بند در قانون توسعه ششم 40 میلیارد ریال در ردیف بودجه سال 96 قرار داده شده است اما سازمان برنامه می گوید وضع ما خراب است و یک تومان هم به توسعه سیاسی اختصاص نداده اند.
«حسین کمالی» رئیس خانه احزاب ایران نیز در این مراسم در پیامی به مناسبت سومی کنگره حزب مردمی اصلاحات نوشت: همه کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که دولت ها باید برآمده از احزاب باشد و امروز ما در پیچ بزرگی قرار داریم.
وی با بیان اینکه باید به تغییر قانون فعالیت های حزبی بپردازیم، ابراز امیدواری کرد: این فرصت ارزشمند پاس داشته شود و خانه احزاب نیز در این مسیر گام برداشته است.
رئیس خانه احزاب در ادامه فاجعه زلزله در استان کرمانشاه را تسلیت گفت و تاکید کرد: امروز مردم غیور کرمانشاه نیازمند یاری هستند و باید احزاب در این زمینه پیشگام شوند.
«محمد اشرفی اصفهانی» رئیس هیات بدوی نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: آیت الله هاشمی شخصیت بی نظیر و بی بدیل بود و باید نیم قرن بگذرد تا شخصیتی چون ایشان را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: قرار است در نخستین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی کنگره ای بزرگ برگزار شود و از مراجع تقلید نیز دعوت شوند چرا که آیت الله هاشمی یک شخصیت علمی بود و اگر در حوزه علمیه می ماندند مرجع تقلید بزرگی می شدند.
رئیس هیات بدوی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه به سفری که مرحوم آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری خود به این استان داشتند اشاره و تاکید کرد: قصر شیرینی که در زمان دفاع مقدس با خاک یکسان شده و فقط یک مسجد نیمه مخروبه ای باقی مانده بود با دست سردار سازندگی ساخته شد.
«قدرتعلی حشمتیان» نایب رئیس خانه احزاب ایران نیز در این مراسم به آخرین ملاقات خود با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کسوت ریاست خانه احزاب اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در این جلسه تاکید داشتند که احزاب ضربه گیر نظام هستند.
وی با تاکید بر اینکه از قانون احزاب ناراحت هستیم گفت: مشکلات عدیده ای در قانون جدید احزاب وجود دارد و باید مسکوت بمانند.
نایب رئیس خانه احزاب با بیان اینکه باید یارانه احزاب فعال شود، خاطرنشان کرد: احزاب زیر فشار مشکلات مالی در حال له شدن هستند.
عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: آیت الله هاشمی یعنی 50 سال خدمت، مظلومیت و جفایی که در حق ایشان شد.
غلامعلی جعفر زاده تصریح کرد: باید کشور به نقطه اول برگردد به همان چیزی که سال 57 وعده آن را به مردم دادید و آقای هاشمی بنا داشت به آن نقطه برسیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به آینده سیاسی احزاب امید دارد، خاطرنشان کرد: ما باید مطالبات مردم را از حاکمیت داشته باشیم.
وی با اشاره به ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده گفت: ما چکار کرده ایم که مردم می گویند ما خودمان می خواهیم امکانات را به مردم برسانیم و به مسئولین اعتماد نداریم.
جعفرزاده با بیان اینکه احزاب باید بدور از افراط و تفریط کار کنند: نباید بگذاریم یکی با پوپولیسم و لباس رفتگری شعار خادمی مردم بدهد.
وی با تاکید بر اینکه ما پای نظامی که امام برای ما ترسیم کرد خواهیم ماند گفت: حواستان به بذر ناامیدی در جامعه باشد و ما می توانیم کشور را بسازیم.
نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه ما منتقد دولت هستیم، گفت: البته این دولت تنها بیرق ما است و باید تلاش کنیم موفق شود مبادا با دست خودمان این بیرق را زمین بزنیم.
سومین کنگره و مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات روز پنجشنبه با شعار «جامعه مطالبه گر، لازمه دولت مترقی» و یادبود سردار صبر و صلح آیت الله هاشمی هاشمی رفسنجانی در سالن فجر تهران برگزار شد. در این کنگره جمعی زیادی از فعالان سیاسی و چهره اصلاح طلب حضور داشتند. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار و محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.
سیام**1058**7243**خبرنگاران: سید جواد آل داود* انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد

به گزارش پارس نیوز ، به گفته فرماندار شفت؛ تاکنون 5 مورد آتش‌سوزی در منطقه در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۷۸، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۳ صورت گرفته ولی اینبار با وجود شرایط خاص منطقه و داشتن یک ماشین آتش‌نشانی ۲۵۰۰ لیتری و ایستگاه پمپاژ آب آتش‌نشانی، شهرک در آتش سوخت.

 

مهدی نقدی اظهار کرد: آتش سوزی اینبار بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده است، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می‌کنند و در این حادثه آتش‌سوزی با خطرهای ناشی از انفجار مواجه بودیم که کار را برای مردم و آتش‌نشانان و امدادگران سخت می‌کرد.

نقدی با بیان اینکه آتش‌نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه‌ها چوبی بودند و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.

فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم نیز درباره ابعاد آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شهرستان شفت اظهار کرد: آتش‌سوزی محله امام‌زاده ابراهیم شامگاه چهارشنبه اتفاق افتاده و شروع آن هم از یک نانوایی در شهرک امام‌زاده ابراهیم بوده است و متأسفانه به دلیل وزش باد حریق به ساختمان‌های دو طرف نانوایی سرایت کرده و به جهت اینکه بافت این محله غالباً سنتی و خانه‌ها و ساختمان‌ها به طبقات از چوب ساخته شده و این چوب‌ها خشک بوده؛ آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کرده و شاید هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شده و در آتش سوخته است.

وی با اشاره به اینکه محله امام‌زاده ابراهیم شفت بافت تجاری و مسکونی دارد، افزود: معمولاً طبقه هم کف خانه‌ها، مغازه و فروشگاه بوده و طبقات بالای آن مسکونی و محل سکونت خود اهالی بوده یا به عنوان مهمان‌پذیر برای پذیرش زائر و مسافر استفاده می‌شده است که به علت سرعت حریق و وسعت دامنه آتش‌سوزی، مردم فقط توانسته‌اند جان خود و خانواده و فرزندانشان را نجات دهند؛ از این جهت خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم اما از آنجا که مردم فرصت خارج کردن هیچ چیزی از خانه‌ها و فروشگاه‌های خود پیدا نکردند، خسارات بسیار سنگینی بر مردم وارد شده است.

بهروزی فر در مجلس با اشاره به خسارت کامل آتش‌سوزی به منازل و اسباب و وسایل زندگی مردم و هم اجناس فروشگاه‌های آنان اضافه کرد: تقریباً می‌توان گفت به هر خانه و خانواده حداقل ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. درآمد مردم این محله به واسطه همین کسب و کاری بود که آنجا و از طریق رفت و آمدهای مسافران، گردشگران، زائران و …داشتند و متأسفانه الان منبع درآمد دیگری ندارند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در ادامه از تشکیل ستاد بحران در شهرستان شفت خبر داد و گفت: در جریان این جلسه تصمیماتی گرفته شده اما با استاندار گیلان در تماس هستیم تا حتماً امروز به اتفاق وی و مدیران کل مربوطه استان بازدیدی از محل آتش‌سوزی داشته باشیم تا تصمیم دقیق‌تر و جدی‌تری اتخاذ شود.

بهروزی‌فر ضمن تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌های دولتی به مردم آسیب دیده، تصریح کرد: بزرگ‌ترین و شاید تنها کمک دولت این است که باید تسهیلاتی به مردم ارائه دهد تا حداقل بخشی از مشکلات آنان را حل کند اگر این تسهیلات داده نشود یا دیر اقدام شود، مردم آسیب شدیدتری می‌بینند، زیرا الان در شرایطی هستند که دیگر هیچ توان مالی ندارند که خودشان مجدد شروع به ساختن زندگی‌شان کنند. عملاً تمام زندگی شصت یا هفتاد ساله‌شان در چند دقیقه سوخته و الان حتی جای زندگی ندارند؛ بنابراین هر اقدامی هم که قرار است انجام شود، باید خیلی سریع شروع شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه این چندمین بار است که آتش‌سوزی در شهرک امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: تجربه نشان داده که در آنجا ماشین آتش‌نشانی برای اطفا حریق و مانور مناسب نیست، یعنی هر چند تا ماشین آتش‌نشانی هم داشته باشیم، امکان خاموش کردن این آتش نیست. چنان که در آتش سوزی در عرض چند دقیقه دو طرف محل با آتش بسته شد و عملاً آتش‌نشانی نمی‌توانست خود را به آتش برساند و به دلیل وزش باد سرعت پیشروی حریق بسیار بالا بود.

بهروزی‌فر در پایان تأکید کرد: تنها راه نجات محله امام‌زاده ابراهیم شفت از تکرار این آتش‌سوزی این است که شیرهای آتش‌نشانی در کل محله به صورت شبکه‌ای ایجاد شود تا در چنین مواردی بلافاصله بتوان از آن در نقطه ابتدایی آتش‌سوزی استفاده و آتش را خاموش کنند تا به جای دیگری سرایت نکند.

دیگر خبرها

  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند