Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@10:07:04 GMT

تولید بوقلمون نژاد برنزی ترکیه در سرعین + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۹۹۹۱

تولید بوقلمون نژاد برنزی ترکیه در سرعین + فیلم

‍‍‍‍‍‍

برای اولین بار در استان اردبیل 3 جوان تحصیل کرده رشته دامداری اهل سرعین موفق به پرورش بوقلمون نژاد سینه پهن برنزی ترکیه شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ اولین مزرعه بوقلمون نژاد برنزی ترکیه توسط سه جوان و آورده شخصی در شهرستان سرعین به مرحله تولید انبوه رسید.   فرماندار سرعین با بیان اینکه این اولین مزرعه پرورش بوقلمون نژاد برنزی در استان اردبیل است، گفت: جوانان ما در هر حوزه ای که بخواهند با دانشی که در اختیار دارند می توانند زمینه ساز رشد و موفقیت نیز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری افزود: برای رسیدن به پرورش انبوه بوقلمون این جوانان زمین بزرگتری را در نظر گرفته اند که با کمک جهاد کشاورزی و وام های کم بهره ای که در جهت رشد کشاورزی و در حمایت از آنان در نظر گرفته شده است، بتوانیم زمینه ساز طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان سرعین باشیم.
طاهر گرمرودی سرپرست پروژه نیز گفت: ما سه جوان تحصیل کرده رشته کشاورزی و دامداری هستیم و برای شروع کار با کمک کارشناسان 300 تخم بوقلمون این نژاد ارزشمند را که جزو برندهای تولید گوشت سفید در جهان است توانستیم به مدت 2 سال به مرحله تخم گذاری برسانیم.
وی افزود: بوقلمون برنزی سینه پهن مخصوص سفره غذا توسعه یافته و گوشت به مراتب لذیذتری از سایر نژادهای دیگر دارد. گرمرودی گفت: خوشبختانه امسال با توجه به اینکه این بوقلمون ها به مرحله تخم گذاری رسیده اند، می توانیم تخم مرغ نطفه دار نژاد خوبی برای فروش به بازار عرضه کنیم. 
سرپرست مزرعه پرورش بوقلمون گوشتی با اشاره به تولید و اشتغال گفت: دیگر جوانان نیز با کمی آموزش های لازم می توانند در این زمینه موفق باشند و نه تنها توسعه اقتصادی برای خود خواهند داشت زمینه ساز ایجاد اشتغال دیگران را نیز فراهم خواهند ساخت./ دانلود پرورش بوقلمون - سرعین  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند

غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در جریان دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با کارکنان و بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی ایلام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم ، اظهار کرد: توجه به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین مجموعه کارکنان پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: بار معنایی بسیاری بزرگی در واژه جهش تولید نهفته است چرا که با توجه به شرایط موجود آنچه از همه ما انتظار می‌رود این است که به صورت ویژه کار کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: وقتی جهش در یک زمینه و یا یک تولید روی می‌دهد، باید زمینه ایمن نیز برای این فعالیت هم فراهم شود، اگر بخواهیم زمینه جهادی و توجه به مقوله جهش را عملی کنیم باید زمینه امنیت شغلی و اقتصادی آن هم شکل گیرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استانی با مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: برای جهش تولید باید نقاط ضعف را برطرف کرد، امید می‌رود مسئولان استان کمک کنند تا با همراهی و تعامل با یکدیگر بتوانیم در انجام وظیفه خود که همانا افزایش و تنوع تولید و سطح کیفی محصولات است، به درستی عمل کنیم.

گرشاسبی افزود: هیچ سازمان و ارگانی بدون ضعف نیست، مهم‌ترین کار این است که بتوانیم درصدد رفع موانع موجود برآییم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طی بازه زمانی یک سال و نیم گذشته پتروشیمی ایلام توانست اولین مجموعه ان. جی. ال را در دشت عباس دهلران راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR ۶۵ تولید شده است، گفت: در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

گرشاسبی مطرح کرد: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد، امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی ما در استان، بیشتر از گذشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر