Web Analytics Made Easy - Statcounter

در 24 ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم 16 نفر کشته و 24 نفر زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، در 56 مورد تیراندازی گزارش شده در 24 ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم 16 نفر کشته و 24 نفر زخمی شدند.
در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا دو نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه زوجی به دلیل اختلافات خانوادگی درگیر شدند که مرد پس از قتل همسرش خودکشی کرد. در حادثه دیگری در شهر «اورتونویل» در ایالت میشیگان نیز دو نفر زخمی شدند. مقامات اوکلند یک فرد مسلح مظنون را به علت تیراندازی به دو نفر بازداشت کردند. مظنون همسر سابق یکی از قربانیان این حادثه بود. تیراندازی دیگری در شهر «کورپوس کریستی» در ایالت تگزاس نیز به زخمی شدن دو نفر منتهی شد. در این حادثه یک زن چهل و شش ساله و نوجوانی شانزده ساله زخمی شدند. پلیس اعلام کرد چهل پوکه فشنگ در اطراف محل تیراندازی پیدا کرده است و آثار گلوله در همه قسمت های خانه مورد حمله از جمله دیوارها، پنجره ها و خودروهای پارک شده نزدیک این خانه دیده می شود. عامل تیراندازی فرار کرده است و پلیس برای بازداشت وی از شاهدان عینی خواسته اطلاعات شان را با پلیس در میان گذارند. در حادثه دیگری در شهر یانگستون در ایالت اوهایو یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. علت تیراندازی هنوز اعلام نشده است. در حادثه دیگری در تیراندازی در «کلمبوس» در ایالت اوهایو دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. تیراندازی در یک کلوپ شبانه رخ داده است. در یک مورد تیراندازی در شهر «یورک» در ایالت پنسیلوانیا نیز دو نفر زخمی شدند. بیست و سه مورد از تیراندازی های این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا، صد و هشت مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت سه شنبه تا چهارشنبه در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها بیست و نه نفر کشته و شصت و چهار نفر زخمی شدند. چهل و شش مورد از تیراندازی ها در این مدت کشته یا زخمی نداشته است.
بر این اساس، طی چهل و هشت ساعت گذشته، صد و شصت و چهار مورد تیراندازی گزارش شده است که در نتیجه آنها چهل و پنج نفر کشته و هشتاد و هشت نفر زخمی شدند.
با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه نهایی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا