Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی خلفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به تغییر مواضع سیاسی برخی افراد به تناسب تغییر دولت‌ها، گفت:‌ تغییر موضع و حزب چهره‌های سیاسی در کشور نباید بدون هزینه انجام شود در صورتی که در کشورهای دیگر این گونه نیست که افراد بتوانند به راحتی حزب خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اکنون عده‌ای هستند که در دوره دولت نهم و دهم کار می‌کردند و حالا هم با دولت یازدهم و دوازدهم در سطح بالا کار می‌کنند، اظهار کرد: این دولت منتقد دولت قبل است و علی القاعده کسی نمی‌تواند با هر دوی این‌ها در جایگاه بالا کار کند و این وضعیت نشان می‌دهد که حزب در کشور به معنای اینکه چارچوب آن در مباحث مختلف مشخص باشد و افراد متعهد به رعایت آن باشند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به خاطر همین شرایط است که شاهدیم افراد به خودشان اجازه می‌دهند، یک روز اصلاح طلب روزی دیگر اصول‌گرا و روزی هم ضد انقلاب باشند. این گونه افراد نان به نرخ روز خور هستند و شاخص آنها تأمین منافع‌شان است.

خلفی‌زاده ادامه داد: اگر چه معتقدیم مواضع افراد امکان تغییر دارد، اما این نباید منوط به تغییر دولت‌ها باشد و هر هشت سال عده‌ای تغییر موضع بدهند.

عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به دو فراکسیون امید و اصول‌گرایان که دو جریان رقیب در مجلس شورای اسلامی هستند، بیان کرد: هر دو فراکسیون گله‌مند هستند که یک جریانی هم در فراکسیون‌های اصول‌گرا و هم اصلاح طلب حضور دارد که اینها بنا را بر تعیین منافع شخصی خود گذاشته‌اند و به اقتضای منافع‌شان به سوی هر یک از جریان‌ها تغییر جهت می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت نه می‌توان کشورداری کرد و نه می‌توان منافع مردم را تأمین کرد، چون این گونه افراد منفعت‌گرا هستند و نفعشان در این است که کار حزبی نباشد، چنانچه شاهدیم روزی مدافع یارانه و روزی مخالف یارانه هستند و روزی موافق حجاب و روزی مخالف حجاب هستند و دائما در قدرت حضور دارند.

خلفی‌زاده در ادامه به موضوع انتظام احزاب به انطباق با قانون جدید پرداخت و گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که هم جایگاه احزاب در بین مردم بیشتر باز شود و هم موضع‌گیری‌های احزاب توسط نهادهای حاکمیتی به رسمیت شناخته شود و آزادی‌های آنها مورد تهدید قرار نگیرد.

عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فضای کشور به سمتی رفته که رسانه‌ها جای احزاب را گرفته‌اند، تأکید کرد: احزاب باید خیلی همت کنند که جایگاه حقیقی خود را باز یابند و من فکر می‌کنم قانون احزاب در این حوزه اگر کامل نوشته شود می‌تواند کمک کند تا احزاب به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه باید برای رسانه‌ها هم چارچوب‌هایی تعریف شود که ملزم به رعایت آن شوند، اظهار کرد: الان در کشور ما طوری شده است که اگر کسی بخواهد تشکیل حزب دهد اول رسانه به راه می‌اندازد و بدون آن که شرایط حزب بودن را داشته باشد خود را حزب می‌نامد.

خلفی‌زاده با بیان اینکه برخی افراد شرایط تشکیل حزب را ندارند و فقط چند نفر دور هم جمع می‌شوند و یک رسانه راه می‌اندازند، گفت: این گونه حزب‌ها که تعداد اعضایشان از تعداد انگشتان یک دست هم بیشتر نمی‌شود پس از راه اندازی روزنامه ادعای حزب بودن می‌کنند و وضعیت احزاب واقعی را دچار خدشه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری از علیرضا جعفری بازیگر نوجوان فیلم «مهمان مامان» اثر ماندگار داریوش مهرجویی پس از ۲۰ سال مورد توجه کاربران قرار گرفت. او که برادرزاده امیر جعفری است در سریال جنگل آسفالت در کنار عموی بازیگرش ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 849370 برچسب‌ها داریوش مهرجویی خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است