Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شهادت را اکسیر زندگی و جاودانگی دانست و گفت: نخستین آثار اجتماعی شهادت، اقامه حق در برابر باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، سردار داوود عامری، مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز (25 آبان) در یادواره 79 شهید سرافراز منطقه طاهرگوراب در مسجد جامع این منطقه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: هنوز هم باید شهادت را در ابعاد مختلف پژوهش کرد و شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ما هنوز به ابعاد شهادت به خوبی پی نبرده‌ایم، افزود: همه گمان می‌کنند که شهیدان رفتند تا ما، دین، مملکت و سرزمین بمانیم، اما شهدا اولین گامشان توجه به خودشان بود.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا در اولین گام مرگ را همراه با شهود انتخاب کردند، گفت: شهدا مرگی را انتخاب کردند که امتیازات فراوانی را برای آنها در این دنیا و آن دنیا فراهم کرد.

 

سردار عامری با بیان اینکه آیات قرآن تاکید فراوان بر این موضوع دارد که مپندارید شهدا مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند، تصریح کرد: این نوع زندگی یک حیات واقعی است و شهدا زنده و در میان ما هستند.

 

وی با اشاره به اینکه شهادت اساسا گامی برای زنده ماندن است نه برای مردن، خاطرنشان کرد: شهید از اولین گامی که در راه شهادت می‌گذارد خود را به زندگی جاوید منتقل می‌کند و در میان ما است.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اولین امتیازی که حضرت حق به شهدا می‌دهد نظارت بر جامعه خود و بر ما است، اظهار کرد: شهدا در کنار رسول الله (صلی‌الله علیه وآله) و در روز محشر حاضر خواهند بود و شفاعت رسول الله در کنار شهدا است.

 

سردار عامری با بیان اینکه شهدا شهادت پاسداری از راه آنها را برای ما خواهند داد، افزود: شهدا این مرگ را انتخاب کردند به این دلیل که به بهشت بروند و از مواهب بی‌نظیر و وصف ناشدنی بهشت بهره ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا وقتی شهود واقعی را درک می‌کنند از نعمات فراوانی بهره مند می‌شوند، گفت: شهدا به محض اینکه این دنیای فانی را ترک می‌کنند بدون توقف به دنیای باقی و بهشت قدم می‌گذارند و از ساعات اول از نعمات الهی بهره می‌برند.

 

اکسیر زندگی و جاودانگی شهادت است
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در بسیاری از صفحات تاریخ خوانده‌ایم که بزرگانی به دنبال اکسیر زندگی و جاودانگی بوده‌اند، تصریح کرد: اکسیر زندگی و جاودانگی شهادت است.

 

سردار عامری با بیان اینکه همه انسان‌ها می‌کوشند در طول زندگی به آمال و آرزوهای خویش دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اساسا شهید از لحظه‌ای که گام در مسیر شهادت می‌گذارد اهداف و آرزوهای خویش را محقق می‌بیند.

 

وی با بیان اینکه اساسا همه انسان‌ها به دنبال کمال و رسیدن به قله حیات هستند و مگر این نیست که شهدای ما قله‌های درخشان و ستاره‌های پرفروغ سرزمین خویش هستند، اظهار کرد: شهدا به کمال رسیده‌اند و صفحات زرین تاریخمان هستند.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهادت یک پاداش واقعی است، افزود: ما شهید نمی‌شویم برای اینکه پاداشی دریافت کنیم بلکه خود شهادت یک پاداش واقعی برای شهید است.

 

سردار عامری با بیان اینکه در آثار فردی شهادت همین بس که شهید همه خواسته‌ها و آمال و آرزوها و بهترین‌ها را دریافت می‌کند، گفت: هر انسانی در زندگی به دنبال کمال و بهترین‌ها است و شهادت پاداش عملی است که شهید قبل آن انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه برای شهادت جای غم و غصه نیست بلکه جای حماسه و دنباله روی است، تصریح کرد: آن چیزی که جامعه از شهادت بهره می‌برد اگر از آنچه که شهید بهره می‌برد کمتر نیست.

 

اولین آثار اجتماعی شهادت، اقامه حق در برابر باطل است
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اولین آثار اجتماعی شهادت، اقامه حق در برابر باطل است، خاطرنشان کرد: دومین آثار شهادت تحقق اهداف شهید در جامعه خویش است.

 

سردار عامری، سومین آثار شهادت را تقویت جامعه مورد نظر شهید دانست و اظهار کرد: گسترش خدا محوری در  مقابل خود محوری و طاغوت محوری، گسترش روحیه گذشت، نوعدوستی و خیرخواهی، عزت یابی یک جامعه از دیگر آثار اجتماعی شهادت است.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز ایران اسلامی دارای عزت و احترام و امنیت است به برکت شهدایی است که ما در این مسیر داده‌ایم، افزود: اگر شهید قاسم‌زاده‌ها نبودند تا بروند در دوردست‌ها از آرمان‌های این انقلاب دفاع کنند و حریمی برای حرمت رسول الله باشند، امروز ما در کشور اسلامی شاهد این امنیت نبودیم.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جوانانی خدامحور و کسانی که راه شهادت را انتخاب کرده بودند، از جان خود گذشتند تا داعش را به نابودی بکشانند و خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه اسلامی تزریق شود.

 

سردار عامری با بیان اینکه بزرگی جوانمردان ما جامعه عراق و سوریه را تکان داد و خون تازه‌ای در رگ‌های این دو سرزمین تزریق کرد، تصریح کرد: این جوانان سبب شدند سرزمین عراق و سوریه که سرزمین خاندان عصمت و طهارت است به خودش بیاید و زنده شود.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای سرزمین در ترس فرورفته امروز آوردگاه افتخار و آرامش و صلح کسب کردند، اظهار کرد: عزت یابی جامعه متعلق به این بحث است.

 

اذعان کشورهای غربی و اروپایی بر بزرگی ایران، از برکات خون شهداست
سردار عامری با بیان اینکه اگر امروز آمریکا و عربستان و دولت‌های اروپایی همه بر بزرگی ایران تاکید می‌کند از آثار و برکات خون شهدا است، افزود: ما باید قدر بدانیم که اگر یک شهید می‌رود چه برکاتی برای جامعه ما ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه این عزت نه برای مملکت که برای خانواده معظم شهدا است، گفت: امروز خانواده شهدا در جامعه ایران اسلامی عزتمند، بزرگ و افتخار آمیز و مورد تحسین و تقدیر هستند.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تعمیق شجاعت و رویارویی در نبرد برای یک جامعه از دیگر آثار شهادت در جامعه است، تصریح کرد: امروز معنی شجاعت، فقط سلاح به دست گرفتن و جنگیدن در برابر دشمن نیست بلکه نه گفتن به استکبار و دنیای ظلم است.

 

سردار عامری با بیان اینکه ایران اسلامی حداقل در هشت زمینه علمی و فناوری در  آستانه ظهور قدرت جهانی و جز ده کشور اول جهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز ما قادر نیستیم از این پیشرفت‌ها و برجستگی‌ها برای رفاه و آبادانی کشور بهره ببریم و استفاده کنیم، دلیلش این است که ما هم ضعیف و همواره مورد هجوم قدرت‌های بزرگیم و اگر فرصت پیدا کنیم، آثار و برکاتی که شهدا برای این ملت و میهن گذاشته‌اند، این کشور را تبدیل به کشور توسعه یافته، مرفه و پیشتاز خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه افزایش اعتماد به نفس ملی از دیگر آثار شهادت در سطح جامعه است، اظهار کرد: اگر امروز در برابر قدرت‌های اول دنیا براحتی می‌ایستیم و از هویت خویش دفاع می‌کنیم و قدرت بازدارندگی داریم و آنها قادر به تهاجم به ما نیستند به دلیل این است که شهدا به ما اعتماد به نفس ملی داده‌اند که در دنیا مثال زدنی است.

 

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ ابزار نیست بلکه جنگ اراده‌ها است، افزود: دهمین آثار اجتماعی شهادت این است که توسعه یافتگی یک جامعه متعلق به شهدا است.

 

سردار عامری با بیان اینکه شهدای این منطقه از شهدای ترور و اول انقلاب و مدافع حرم هستند، گفت: این جامعه راه پرافتخار شهادت را برای خود انتخاب کرده و عزتمند است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!

به گزارش "ورزش سه"، رئال با لوکاس واسکز و 10 نفر دیگر مقابل بایرن در مونیخ. 

با محرومیت کارواخال، شماره 17 جایگاه تضمینی خود را در یازده‌تای ابتدایی به‌عنوان مدافع راست دارد. یک دوئل تاریخی برای او زیرا لوکاسِ جدید، دقیقاً مقابل بایرن "متولد" شد. 

در نیمه نهایی 2018 مقابل باواریایی‌ها بود که لوکاس برای اولین‌بار به‌عنوان مدافع راست به میدان رفت. بعد از اینکه در بازی رفت به دلیل مصدومیت کارواخال مجبور شد جای او را بگیرد، در بازی برگشت نیز زیدان به او اعتماد کرد و لوکاس در برنابئو مدافع راست رئال شد.

نه اشرف و نه ناچو و نه هیچ گزینه دیگری به لوکاس ترجیح داده نشد. رئال با لوکاس در دفاع راست به سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و او آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت تا زیدان به انتخاب و اعتمادش افتحار کند.

رئال مادرید-بایرن اولین آزمون بزرگ لوکاس به‌عنوان مدافع راست بود. در بازی‌های قبلی لوکاس همیشه نقش وینگر را برعهده می‌گرفت اما پس از بایرن-رئال، زیدان و سپس مربیان بعدی رئال متوجه شدند که می‌توان روی لوکاس به‌عنوان مدافع راست نیز حساب کرد. لوکاس هفته قبل در ال‌کلاسیکو بی‌نظیر کار کرد و فردا شب نیز رئالی‌ها چشم بسته به او در آلیانز اطمینان دارند.

دیگر خبرها

  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود