Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت امام ‌رضا (ع) و سیره آن بزرگوار رمز وحدت و انسجام‌ در امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی روز چهارشنبه در جمع علما و زائران‌ اهل سنت کشور که به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شده اند، افزود: امروز مهمترین راهبرد دشمنان‌ در جامعه اسلامی ایجاد تفرقه ‌است و در این میان باید محور عمل ما نیز در جامعه اسلامی ایجاد و تقویت وحدت و انسجام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در این ‌میان برای اینکه این‌ وحدت تاکتیکی و مقطعی نبوده و قوت و استحکام لازم را داشته باشد باید شاخص های این‌ وحدت و نیز اقتضای زمان‌ را بشناسیم.
وی گفت: نخستین محور وحدت در جامعه اسلامی عشق به خدا، دلداگی به دین و گسترش احکام ‌شریعت است و در این میان روحانیان نقش مهمی ایفا می کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانی باید سیاسی باشد، افزود: روحانی سیاسی کسی است که نیاز و اقتضای جامعه را به خوبی بشناسد و بر این مبنا عمل کند.
رئیسی با تاکید بر اینکه محور وحدت، یک زندگی دین مدارانه و عشق به اهل بیت (ع) است، افزود: در این میان سیره امام رضا (ع) رمز وحدت و همبستگی امت اسلامی است چنانکه سراسر سیره حضرت بر مبنای بصیرت آفرینی و اتحاد در جامعه اسلامی است .
وی با اشاره به اینکه وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا (ع) به تعلیم و تربیت نفوس مستعد می پردازد، گفت: سیره رضوی مملو از هشدارهای امام (ع) نسبت به تفرقه و جدایی در جامعه و ضرورت وحدت و حفظ انسجام حول امامت و ولایت است .
حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: در واقع شرط دلدادگی به خدا و موحد بودن به عنوان بخشی از آموزه های امام رضا (ع) متمرکز بر توجه به ولی خدا و ولایت است .
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز شناخت جامعه و نیازهای آن وظیفه همه بویژه علماست و هیچ ترک فعلی در این رابطه توجیه ندارد.
وی اظهار کرد: ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی، بصیرت آفرینی ، هشدار نسبت به توطئه های دشمنان اسلام و شرایط امروز جامعه اسلامی و تلاش برای پیشرفت جامعه و کشور وظیفه همه ماست و امروز ایران اسلامی در سایه رهبری ها و هدایت های مقام معظم رهبری الگویی برای سایر جوامع است.
وی عنوان کرد: باید بر این انسجام افزود و برای تقویت آن تلاش کرد و گام های بلندی برای پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی برداشت.
رئیسی تصریح کرد: امروز هر نوع پیشرفت و تعالی در کشور در پرتو دلدادگی به خدا، اتحاد و انسجام مردم است و ما باید نیاز جامعه را شناخته و بر این مبنا ایفای نقش کنیم.
بیش از یک هزار نفر از هموطنان اهل سنت بویژه علما از استان های کردستان، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به منظور شرکت در آیین های عزاداری ایام پایانی ماه صفر صبح امروز به مشهد الرضا مشرف شدند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت