Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: شورای اجتماعی کشور تصویب کرد که سامانه مداخله طلاق را در کشور راه‎اندازی شود.به گزارش بلاغ، حبیب الله مسعودی فرید ظهر امروز  نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: شورای اجتماعی کشور در طی چند سال گذشته وارد موضوع اجتماعی شده و پنجمین نشست با مقام معظم رهبری با موضوع آسیب‎های اجتماعی برگزار شد و مقام معظم رهبری نیز رهنمودهایی در این حوزه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به معضل‎ آسیب‎های اجتماعی مانند مفاسد اخلاقی، حاشیه‎نشینی، طلاق، اعتیاد به عنوان معظلات اساسی اشاره کرد و افزود: سند سلامت اجتماعی می‎تواند به این مهم کمک کند و اگر به سلامت اجتماعی نپردازیم آسیب‎های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۱۸ کارگروه در شورای اجتماعی در کشور داریم که نسبت به معضلات اجتماعی اقدام می‎کنند.

فرید یادآور شد: در صنعت سلامت اجتماعی باید قطعا سند آماده شود و به شورای اجتماعی کشور تحویل داده شود و با توجه به اینکه رئیس جمهور رئیس این شورا است مصوباتش مانند جلسات هئیت دولت لازم اجرا است.

وی گفت: هر دستگاهی باید نقش خود را در شورای سلامت مشخص کند و پایش و ارزش‎یابی در این راستا انجام شود و شورای سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ارکان شورای اجتماعی به شمار می‎رود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: برنامه‎های زیرساختی باید در حوزه ابعاد سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و کاهش فقر، افزایش دسترسی و فرصت‎های برابر از موضوعاتی است که باید در کمیته سلامت به آن توجه شود.

فرید تاکید کرد: به ایران ۱۴۰۴ اگر به جوانان و نوجوانان توجه نشود نمی‎رسیم و باید در حوزه توسعه به ظرفیت جوانان توجه شود.

وی گفت: در استان خراسان رضوی طرحی به عنوان سامانه طلاق اجرا شد که سبب شد ۸.۱ درصد  طلاق کاهش پیدا کرد و امسال در چهار ماه نخست ۱۴ درصد طلاق کاهش پیدا کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشوربا بیان اینکه در کشور شیب طلاق کاهش پیدا کرده، افزود: شورای اجتماعی کشور تصویب کرد که سامانه مداخله طلاق را در کشور راه‎اندازی شود که سامانه الکترونیک طلاق تحت عنوان" تصمیم" در این مسیر راه‎اندازی شده است.

فرید یادآور شد: ابتدا این طرح در ۱۰ استان بیشترین نرخ طلاق را دارند راه‎اندازی می‎کنیم و امید داریم در طی دو سه ماه آینده اجرا شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا